تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820242195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش علمای آذربایجان در نهضت مشروطه تبیین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



دبیر شورای سیاستگذاری همایش مشروطیت:
نقش علمای آذربایجان در نهضت مشروطه تبیین می شود خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای سیاستگذاری همایش مشروطیت، گفت: تبیین نقش علما و حوزه های علمیه آذربایجان و تبریز از جمله دیگر اهداف نخستین همایش بین المللی از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن 56 و انقلاب اسلامی است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام احمد حمیدی، دبیر شورای سیاستگذاری همایش بین المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: این همایش 14 مرداد با حضور دکتر علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبری و دکتر صلاحی رییس اتحادیه دانشمندان جهان اسلام برگزار می شود. 
وی با بیان این‌که همایش به دنبال تبیین غیرت دینی و ولایت‌مداری مردم آذربایجان به ویژه تبریز است، خاطرنشان کرد: بی تردید نهضت مشروطه یکی از اصلی ترین و مهمترین شاخص های سیاسی، اجتماعی و تاریخی تبریز است که باید با تلاش های مستمر برای تبیین و تشریح آن در میان مردم ایران زمین اقدام شود. 
دبیر شورای سیاستگذاری همایش بین المللی مشروطیت با اشاره به این‌که نقش علما، مجاهدان و مردم تبریز در نهضت مشروطه، قیام 29 بهمن و انقلاب اسلامی ایران غیر قابل انکار است، گفت: تمامی این نهضت ها در راستای عمل به فرایض امر به معروف و نهی از منکر بوده است که حوزه های علمیه و علمای آذربایجان نقشی مهم در آن داشته اند. 
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این‌که مجموعه شهرداری برای برگزاری چنین همایش هایی برنامه های منظمی را در دستور کار خود دارد، افزود: شهر تبریز مدنیتی معادل چهار هزار سال دارد و مردمان آن در طول این تاریخ کهن در حوادث و اتفاقات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری و فرهنگی ایران زمین نقش های بی مانندی داشته است. 
وی با اشاره به این‌که تبیین نقش علما و حوزه های علمیه آذربایجان و تبریز از جمله دیگر اهداف نخستین همایش بین المللی از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن 56 و انقلاب اسلامی است، گفت: این همایش روز سه شنبه 14 مرداد ماه همزمان با یکصد و هشتمین سالروز صدور فرمان مشروطه در تالار وحدت دانشگاه تبریز از ساعت 9 صبح آغاز می شود. 
همچنین مسلم اورنگی، دبیر اجرایی همایش بین المللی از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن 1356 مردم تبریز و انقلاب اسلامی در سخنانی هدف اصلی این همایش را تحقق مطالبات رهبری در عرصه جهاد علمی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی با همکاری شهرداری تبریز به دنبال نقش‌آفرینی در تحقق این رهنمود رهبری است. 
وی از ایجاد و راه اندازی دیبرخانه دائمی همایش مشروطیت در تبریز پس از برگزاری همایش خبر داد و گفت: نقش مردم تبریز در نهضت مشروطه و قیام های مختلف سیاسی و اجتماعی بایستی برای نسل های آینده و جوان تبیین و تشریح شود، این همایش تلاش می کند این سه حادثه مهم تاریخی و نقش مردم تبریز را بازگویی کند./935/پ202/ب4



۱۳۹۳/۵/۱۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن