تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811672582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كیفیت كار باید به‌عنوان یك فرهنگ برتر مطرح شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در فارس: كیفیت كار باید به‌عنوان یك فرهنگ برتر مطرح شود خبرگزاری پانا: آیت‌الله ایمانی گفت: 6 سال است به من می‌گویند كتابچه‌ راهنمای سرمایه‌گذاری برای هر بخش داریم اما هنوز چیزی را به من ارائه نداده‌اند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۱۳ مرداد ساعت 09:14



به گزارش خبرگزاری پانا، آیت‌الله اسدالله ایمانی شب گذشته در مراسم بزرگداشت روز صنعت و تجلیل از صنعتگران نمونه استان فارس با اشاره به موانع سرمایه‌گذاری و تولید به طرح راهكارهای رفع این موانع پرداخت و اظهار داشت: مواردی كه به‌عنوان راهكار اشاره می‌شود، اشاراتی است كه در كنار هر كدام مستندات لازم نیز وجود دارد و قابل رجوع خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در فارس پرداختن به مسائل فرهنگی به‌عنوان فكر و اندیشه را مهمترین موضوع در مواجهه با موانع كار و سرمایه‌گذاری عنوان و تصریح كرد: مسایل فرهنگی یعنی فكر و اندیشه و چهارچوب فكری جامعه، باید تغییر نگرش نسبت به سرمایه و ثروت و سرمایه‌گذار در جامعه ایجاد شود.
وی ادامه داد: مسائلی در ابتدای انقلاب از سوی كسانیكه به حركت‌های سوسیالیستی دل بسته بودند مطرح شد كه رسوبات آن هنوز هم در جامعه وجود دارد و گاهی توسط گروه‌های مختلف مطرح می‌شود.
امام جمعه شیراز گفت: قرآن سرمایه و ثروت را خیر می‌داند و جهاد با مال را همانند جهاد با جان به‌عنوان ارزش مطرح می‌كند.

آیت‌الله ایمانی همچنین عزم ملی بر اعتمادسازی در فضای سرمایه‌گذاری را بسیار مهم و از موارد لازم برای رفع موانع دانست و گفت: لزوم هم‌افزایی بین همه دستگاه‌ها و مسئولان،‌ نخبگان و رسانه‌ها، اعم از مكتوب و مجازی باید مد نظر قرار گرفته و همه برای اعتمادسازی تلاش كنند و در این قضیه حركتی جدی داشته باشند. عزم براین مبنا استوار باشد كه جامعه با اعتماد متقابل ساخته می‌شود.
امام جمعه شیراز همچنین لزوم تغییر نگرش به شغل و كار و حاكم‌سازی گفتمان كیفیت‌ را از دیگر ملزومات برشمرد و گفت: متاسفانه شغل را در داشتن مسئولیت اداری تعریف كرده‌ایم، حال آنكه كار آن است كه توسط دست، فكر و بدن انجام شده و حاصل آن به تمام جامعه برگردد.
وی با بیان اینكه این نگرش از سال‌های قبل از انقلاب در جامعه شكل گرفته و بعد از پیروزی انقلاب هم اقدامی در راستای تغییر آن انجام نشد، گفت: امروز همه متخصصان و فارغ‌التحصیلان تقاضای پست اداری دارند، باید همه امكانات برای تغییر در افكار جامعه در این خصوص بسیج شود.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به ضرورت حاكم‌سازی كیفیت بر كمیت به‌عنوان یك مسئله اساسی در رفع موانع كار و تولید، خاطرنشان كرد: كیفیت كار باید به‌عنوان یك فرهنگ برتر مطرح شود.
وی همچنین از لزوم بازنگری در قوانین بیمه و كار سخن به‌میان آورد و با تذكر این نكته كه ممكن است عده‌ای از سخنان او برداشتی دیگر داشته باشند،‌ گفت: قانون كار زماین تنظیم شد كه فضای جامعه متاثر از فضایی بود كه سرمایه را عیب‌می‌دانست و ثروت را عار معرفی می‌كرد، روح قوانین بیمه و كار بر اساس تقابل كارگر و كارفرما بود، حال آنكه روح این قوانین باید همكاری كارگر و كارفرما باشد، بنابراین باید در این قوانین بازنگری عمیق و دقیق داشته باشیم.
آیت‌الله ایمانی شیوه محاسبه و پرداخت مزد را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و گفت: تطابق لازم بین كار و زمان باید رعایت شود، پرداخت پول در مقابل مقدار معینی كار بدون توجه به نتیجه كار، درست نیست، وظیفه داریم فضای مزد برای كار با در نظر گرفتن زمان را ایجاد كرده و به نتیجه كار توجه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار برخورد با مدیران و دستگاه‌هایی كه نسبت به توسعه فرهنگ كار و بهبود این فضا تساهل و كارشكنی دارند شد و لزوم استقرار گروه‌های بازرسی در تمام اداره‌های مرتبط را یادآور و متذكر شد: متاسفانه بانك‌های ما در دادن تسهیلات مشكل دارند، در نظارت هم سهل‌انگاری دارند حال آنكه بانك‌ها باید ببینند كه تسهیلات در مسیر خودش هزینه شده است یا نه؟
وی ثبات بازار ارز را از شاخص‌های مهم در حل مشكلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان كرد: اگر دولت می‌خواهد اقتصاد شكوفا شود، باید ارز را كنترل كند.
آیت‌الله ایمانی با تاكید بر پرهیز همه از سیاه‌نمایی نسبت به وضع استان فارس، گفت: خصوصا در ایام انتخابات افراد برای آنكه رای جمع كنند همه ساختارها را ویران می‌كنند، به‌گونه‌ای سخن می‌گویند كه انگار هیچ اقدامی در فارس انجام نشده است.
امام جمعه شیراز همچنین لزوم ارائه تصویری مناسب و شفاف از ظرفیت‌ها، امكانات و نیازهای استان فارس در بخش‌های مختلف در موضوع سرمایه‌گذاری، گفت: 6 سال است به من می‌گویند كتابچه‌ راهنمای سرمایه‌گذاری برای هر بخش داریم اما هنوز هیچ نوعی از این كتابچه را به من ارائه نداده‌اند.
وی ایجاد و حفظ و گسترش فضای امن برای سرمایه‌گذاری و تولید را از اهم مسائل عنوان و اضافه كرد: در اسلام دولت نه كشاورز است، نه صنعتگر، نه تاجر و نه حتی متولی اموری نظیر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، دولت ناظر است، اما امنیت در اسلام بر عهده دولت است.

آیت‌الله ایمانی بهره‌وری را در تولید بسیار با اهمیت برشمرد و خواستار ارائه راهكارهای عملیاتی از سوی دستگاه‌های مختلف برای ارتقا بهره‌وری براساس امكانات موجود شد و گفت: متاسفانه در عرصه كشاورزی ما 100 لیتر آب مصرف تولید دو كیلو هندوانه می‌كنیم و بعد از تولید، به دلیل اینكه بازار مناسب وجود ندارد با تراكتور هندوانه‌ها را له می‌كنیم، آّب، خاك، وقت و كار را مصرف كرده‌ایم بدون آنكه بهره‌وری مناسب داشته باشیم.

امام جمعه شیراز برگزاری همایش‌های مختلف در خصوص تولید و رفع مشكلات این بخش را بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح كرد: والله هرگاه از تعطیلی یك كارخانه به من خبر می‌دهند، افسرده می‌شوم و اثرات این افسردگی تا مدت‌ها در من باقی می‌
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن