تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814217104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: برچیدن بساط مفسدان دانه درشت، اقتصاد کشور را نجات می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: برچیدن بساط مفسدان دانه درشت، اقتصاد کشور را نجات می دهد اراک- ایرنا - نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برچیدن بساط مفسدان اقتصادی دانه درشت، منجر به نجات و رونق اقتصاد کشور خواهد شد.


ˈحسن آصفریˈ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مقوله قاچاق کالا و ارز و وجود حاشیه امن برای عده اندکی سوء استفاده کنندگان مالی و رانت، لطمه های جدی به حوزه اقتصاد کشور زده و نیاز است با بسیج تمام بخشها خواست مقام معظم رهبری در برخورد قاطع با این جریان محقق شود.
وی بیان کرد: گاهی اخباری از سوء استفاده از امضاهای طلایی و لابی های پشت پرده به نفع فرد یا جریانی خاص شنیده می شود که منابع مالی هنگفتی را به جیب زده و پول بیت المال را که باید در رگهای تولید کشور سرمایه گذاری شود، می بلعند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این درحالی است که کشور با مشکلات جدی تورم و کمبود نقدینگی مواجه است و تمام ارکان برای حل مشکلات و دور زدن تحریم ها با معضلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.
آصفری اظهار کرد: تعزیرات استان مرکزی تاکنون 118 هزار فقره پرونده داشته است که از این تعداد 50 پرونده آن کلان و دانه درشت بوده و می طلبد که با قاطعیت بیشتری در این حوزه اقدام شود.
وی افزود: چهار پرونده سنگین اقتصادی امسال در تعزیرات استان مرکزی در دست بررسی است که یکی از آنها اعطای تسهیلات بانکی 160 میلیون روبلی به یک مفسد اقتصادی است که به جای تزریق این پول در تولید و صنعت استان، آن را به بانکهای آسیای میانه منتقل و سود آن را به حساب خود واریز می کرده است.
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده دیگر، درخصوص قاچاق سوخت مازوت در شش ماه گذشته به میزان 20 میلیون لیتر با لابی و امضای طلایی از سیستم اداری و عرضه خارج از شبکه آن است.
آصفری افزود: قوانین حوزه تعزیری کشور نیازمند تقویت است و باید مواد سخت و محکم برای برخورد با مفاسد دانه درشت، جایگزین قوانین فعلی شود.
وی ادامه داد: اکنون معوقه های بانکی کشور از مرز 120 هزار میلیارد تومان گذشته است و اگر قوانین کارآمد و ساز و کارهای موثر در بازگشت این منابع هنگفت بانکی عملی شود علاوه بر رونق تولید و اشتغال، اعطای تسهیلات ازدواج و مسکن به جوانان نیز امکان پذیر خواهد بود.
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب تسهیلات اعطایی معوقه شده بانکها به نام تولید و اشتغال و به کام عده ای خاص بوده و زمان آن فرا رسیده که در لبیک به خواست مقام معظم رهبری و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی با بدهکاران خاص بانکی برخورد قاطع شود.
آصفری گفت: در اقتصاد مقاومتی نیز نباید تمام مسایل کشور به اقتصاد گره بخورد بلکه باید خطوط اقتصادی کشور با برنامه هدفمند راه خود را قاطع پیش بگیرند.
وی اظهار کرد: اینکه همه مسایل کشور را منوط به نتیجه مذاکرات و جریان هسته ای بدانیم خطای فاحش است و نخبگان جامعه باید همه تلاش خود را برای دور زدن تحریم ها و سیاستهای جایگزین در شکوفا کردن منابع ارزشمند کشور به کار بگیرند و درآمدزایی، تولید ثروت و اشتغالزایی را اولویت نخست خود قرار دهند.
نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: الزام نظام اداری کشور به استفاده از تولیدات داخل از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است و برای مثال در شرایطی که زیرساختهای قوی تولید خودروهای ریلی در کشور وجود دارد؛ نباید با تامین واگن از خارج، رکود و بیکاری را برای این صنعت مهم رقم زد.ک/3
560/ 684



13/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن