تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802728066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا تکلیف بزرگترین آزمون استخدامی کشور هنوز تعیین نشده؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا تکلیف بزرگترین آزمون استخدامی کشور هنوز تعیین نشده؟!
پس از بارها خلف وعده مسئولان، پذیرفته شدگان پر شماری که یک سال است در بلا تکلیفی به سر می‌برند، چاره‌ای ندیدند جز آنکه کمپین راه اندازی کنند، نامه سرگشاده بنویسند، از نمایندگان مجلس یاری بطلبند و ... اما هرچه کوشیدند، افاقه نکرد و حتی به تغییر سایت نتایج آزمون هم منجر نشد!
کد خبر: ۴۲۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶ - 03 August 2014




در سالروز یک ساله شدن دولت یازدهم، هستند کسانی که هنوز در جابجایی دولت دهم و یازدهم گیر افتاده و به اصطلاح، پا در هوا رها شده‌اند و کسی به فکر حل مشکلشان نیست.

به گزارش «تابناک»، پذیرفته شدگان پر شمار آزمون استخدامی وزارت نفت که در واپسین روزهای عمر دولت دهم خود را در آستانه استخدام و آینده خود را در شرف شکوفایی می‌دیدند، اکنون مدت هاست که از بلا تکلیفی به ستوه آمده‌‌ و اینقدر در پیگیری به در بسته خورده‌اند که تنها چاره را در نامه نگاری به رهبر انقلاب یافته‌اند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که شرکت ملی نفت ایران در پی انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و رسانه ملی، طی روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۲، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی برای تصدی ۲۶۷۶ رسته شغلی نمود؛ 1841 نفر از طریق برگزاری آزمون، 134 نفر فارغ التحصيلان بورسيه دانشگاه صنعت نفت، 667 نفر سهمیه فرزندان شهیدان معزز.

مطابق زمان بندی اعلام شده این آزمون که بیش از 129 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف تحصیلی در آن شرکت کردند تا لقب بزرگترین آزمون استخدامی کشور را به خود بگیرد، می‌بایست کلیه مرحل آزمون اعم از آزمون کتبی، مصاحبه فنی و روانشناختی، طب صنعتی و گزینش تا قبل از پاییز 92 انجام می‌پذیرفت اما به هیچ وجه این گونه نشد.

با برگزاری آزمون کتبی، در شرایطی که دولت تغییر کرده بود و برخی مصوبات دولت دهم، به ویژه مصوبات اواخر عمر آن دولت با اشکالاتی از طرف دولت مردان جدید مواجه شده بود، نتایج آزمون در 26 تیر ۹۲ اعلام شد و 3682 تن به مرحله مصاحبه فنی و روانشناختی فرا خوانده شدند تا از بین ایشان، افراد مورد نیاز جذب شوند.

بدین ترتیب در شرایطی که بحث میان برخی مسئولان بر سر امکان یا عدم امکان لغو مصوبات دولت دهم جریان داشت و طرح های مهر آفرین مصوب دولت سابق، سر و صدای زیادی به راه انداخته بود، در نهایت در مهر و آبان ماه سال گذشته، با دستور زنگنه، وزیر نفت سرشناس دولت یازدهم مصاحبه ها به انجام رسید و اعلام نتایج نهایی به اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه 92 موکول شد.

با این برنامه ریزی اعلام شده، گویی مسئولان قصد داشتند کاری کنند هرچه ماجرا تا این مرحله به کش و قوس مبتلا شده بود، از آن به بعد اصولی به پیش برود اما رسیدن موعد اعلام شده نشان داد که خیر؛ هنوز داستان این استخدام ها ادامه دارد... .

اوایل دی ماه، اطلاعیه‌ای روی سامانه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران منتشر شد که حکایت از به تعویق افتادن انتشار اسامی برگزیدگان داشت؛ «نتایج نهائی مصاحبه های استخدامی ، نیمه اول بهمن ماه صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی اعلام خواهد شد.»

با این اطلاعیه، باز هم ماجرا وارد فاز جدیدی شده بود و از دور و اطراف خبر می‌رسید که چون استخدام ها بر اساس طرح های مهر آفرینِ دولت دهم بوده، با آن مخالفت شده است؛ غافل از آنکه برخی مراحل آن در دولت یازدهم انجام شده و نمی‌شود اشکالات برجای مانده از دولت قبل را برای ابهاماتی که امروز بروز می‌کند، دستاویز قرار داد.

وقتی بهمن ماه رسید، تجربه به تعویق افتادن اعلام نتایج برای برخی نگرانی هایی به همراه داشت که محقق شد! این بار هم اسامی برگزیدگان اعلام نشد و البته به شکلی عجیب، خبری از تعویق و یا اعلام موعدی جدید در کار نبود تا این گونه به نظر برسد که این چند هزار تن به فراموشی سپرده شده‌اند.

ماه ها زمان باید می‌گذشت تا اظهار نظر سلحشور، معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت در اردیبهشت ماه 93، شرکت کنندگان در این آزمون را به این قطه برساند که فراموش نشده‌اند اما وعده این مقام هم فرقی با وعده پیشنیان نداشت و نه چند هفته بعد، که چند ماه بعد از آن هم خبری از اعلام نتایج نشده است.

از اینجا به بعد، پذیرفته شدگان پر شماری که یک سال است در بلا تکلیفی به سر می‌برند، چاره‌ای ندیدند جز آنکه کمپین راه اندازی کنند، نامه سرگشاده بنویسند، از نمایندگان مجلس یاری بطلبند و ... اما هرچه کوشیدند، افاقه نکرد و حتی به تغییر سایت نتایج آزمون هم منجر نشد!

اگر خودمان را جای این افراد بلاتکلیف بگذاریم، به سادگی درخواهیم یافت که عامل اعلام نشدن نتایج مصاحبه ها هر چه بوده، این افراد جویای کار با یک سال معطلی هزینه های آن را پرداخته‌اند و معلوم نیست این پرداخت هزینه تا چه زمانی تداوم بیابد، ولی مسئولان دولتی چه؟

آیا افرادی که در اعلام نتایج کاهلی کرده‌اند، هزینه‌ای برای سستی خود خواهند پرداخت یا خیر؟

آیا می‌توان پذیرفت که در این تاخیرهای هر باره و بلاتکلیف رها شدن جوانان، هیچ کسی مقصر نبوده و از این عمری که به بطالت و بیکاری این افراد می‌گذرد، هیچ حذری وجود نداشته؟

آیا قابل توجیه است که هیچ مقام و مسئولی خود را موظف به ارائه توضیحات به این خیل جوانان جویای کار نداند و برای یکبار هم که شده، دلیل اصلی اعلام نشدن نتایج را شفاف سازی کند؟

براستی اگر قرار است این استخدام ها کان لم یکن شود، چرا چنین امری اعلام نمی‌شود تا چند هزار از بلاتکلیفی خارج شوند و اگر قرار است به ثمر بنشیند، چرا این همه در انجام آن تعلل صورت می‌گیرد و برای کشور هزینه تراشی می‌شود؟! 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن