تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819858204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه اقشار جامعه در ترويج فعاليت هاي قرآني وظيفه دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۳۱ب.ظ)
همه اقشار جامعه در ترويج فعاليت هاي قرآني وظيفه دارند کارشناس قرآني تبليغات اسلامي خدابنده گفت: همه اقشارجامعه در ترويج فعاليت هاي قرآني وظيفه دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام مهدي تقي پور، کارشناس قرآني اداره تبليغات اسلامي شهرستان خدابنده، روز يکشنبه، ۱۲ مردادماه سالجاري، در ديدار با مسوول مؤسسه قرآني حضرت قيدار النبي (ع) شهر قيدار گفت: همه اقشار جامعه در ترويج فعاليت هاي قرآني وظيفه دارند و وظيفه ما در اين ميان سنگين تر است.
حجت‌الاسلام تقي پور خاطر نشان کرد: قرآن کريم براي هدايت بشر نازل شده است و براي دست يابي به گنجينه هاي ارزشمند آن، بايد خود را مخاطب آيات خدا قرار داد و درباره آن به تفکر و انديشه پرداخت. زيرا تمام عزّت وارزش ما مسلمانان سرچشمه از اين کتاب الهي است.
وي افزود: هدف از نزول قرآن کريم اين بوده که اين مصحف شريف وارد متن زندگي ما مردم شود، اما؛ امروزه قرآن کريم آن‌چنان که شايسته است وارد زندگي ما نشده و حتي در بعضي موارد افراد از قرائت آن عاجز هستند. قرآن کريم آن طور که بايد و شايد مورد تدبر قرار نگرفته و در متن زندگي وارد نشده است. در کشور ما شايد کمتر مکاني را بتوان يافت که در آن قرآن کريم موجود نباشد، اما؛ با اين وجود اندک افرادي در برنامه زندگي خود زماني را به تلاوت و انس با قرآن اختصاص مي دهند و به رغم تأکيد فراوان قرآن و توصيه پيشوايان دين درباره تلاوت، بسياري از مردم از نعمت تلاوت و آثار ارزشمند آن بي بهره اند.
کارشناس قرآني اداره تبليغات اسلامي خدابنده تصريح کرد: علل مهجوريت قرآن کريم از ابعاد مختلفي قابل بررسي است، لذا اگر بخواهيم از قرآن کريم مهجوريت‌زدايي کنيم نياز به عزم جدي تمام جامعه اسلامي دارد. همه قشر جامعه اسلامي اعم از: مسوولان فرهنگي، خانواده‌ها و تک تک افراد وظيفه دارند که تمام سعي و تلاش خود را نسبت به فراگيري و آموزش علوم قرآني براي نسل گل هاي بوستان انقلاب انجام دهند. پدران و مادران عزيز هم وظيفه دارند که فرزندان خود را از کودکي با قرآن و زبان قرآن آشنا کنند. اگر فرزندان از کودکي ببينند که پدر و مادرشان نماز مي‌خوانند و در طول شبانه‌ روز وقتي را براي تلاوت قرآن اختصاص مي‌دهند، آنها هم از اين کار خداپسندانه والدين خود الگوبرداري مي‌کنند.
اگر متأسفانه امروزه بعضي دانش آموزان و دانشجويان در مقاطع مختلف تحصيلي داريم يا حتي فارغ التحصيل مي شوند، ولي؛ روخواني قرآن را بلد نيستند، اين زنگ خطري است براي نظام تعليم و تربيت. چون آنقدر که به مسائل ديگر مانند: زبان انگليسي، موسيقي، ورزش و ديگر دروس اهميت داده مي‌شود، به قرآن کريم اهميت داده نمي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن