تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805014197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشنگی کولرهای دومین شهر خراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تشنگی کولرهای دومین شهر خراسان شمالی شیروان - ایرنا - کلید آب را زده است، قطره های عرق که از پیشانی اش سر می خورند، دست دراز کرده و آنرا روشن می کند، اما صدای ناله خشک تسمه کولر آبی و هرم گرمایی که از کانال به درون می ریزد، حکایت از آن دارد که آبی در لوله ها جریان ندارد.


به گزارش ایرنا، کمبود آب شهری و قطعی گاه و بیگاه آن در دو ماه اخیر، موجب بروز مشکلاتی برای مردم شیروان شده و هزینه هایی را از ناحیه خرابی کولرها و ماشین های لباسشویی به آنان تحمیل کرده است.
شهر 85 هزار نفری شیروان، دومین شهر بزرگ خراسان شمالی، که بخش عمده آب مورد نیاز آشامیدنی آن از طریق سد ˈبارزوˈ در شمال این شهر تامین می شد، اما از تابستان پارسال با افت سطح آب سد و پایین آمدن کیفیت آن، جلو ورود این آب به شبکه شرب شیروان گرفته شد.
اکنون آب مورد نیاز ساکنان شیروان از طریق 15 حلقه چاه آب در پیرامون این شهر تامین می شود که با توجه به تداوم خشکسالی ها و پایین رفتن سطح چاههای زیرزمینی، شهر با کمبود آب مواجه است.
یکی از شهروندان شیروانی با گلایه از وضعیت آبرسانی این شهر می گوید: در ماه رمضان از ساعت دو بعد از ظهر تا نزدیک افطار آب قطع بود و با توجه به گرمای هوا، مردم رمضان سختی را تجربه کردند.
جواد نظری از ساکنان خیابان خیام می افزاید: هم اکنون نیز فشار آب بسیار کم است به طوری که حتی قادر نیست آبگرمکن دیواری را روشن کند.
وی اظهار می دارد: بسیاری از خانواده ها برای مسایل بهداشتی و استحمام خود مجبور به ذخیره آب در ساعات آخر شب هستند.
وی گفت: با توجه به معضل کم آبی و در مواقعی قطعی آب، گاه بناگزیر از آب تصفیه شده برای شرب، شست و شوی ظروف و پخت و پز استفاده می کنیم که این امر وقت گیر و هزینه بر است.
نظری افزود: دو ماه است که با وجود گرما، به علت نرسیدن آب به پشت بام خانه قادر به استفاده از کولر نیستیم و در یک نوبت که آنرا روشن کردیم موتور کولر سوخت و یک میلیون و 400 هزار ریال هزینه روی دستمان گذاشت.
نظری با ابراز نارضایی از خدمات آبفای شهری شیروان گفت: از مسوولان انتظار می رود برای مناطقی که با افت فشار آب مواجهند تدبیری اندیشیده و از تجربیات دیگر شهرستان ها استفاده کنند.
یکی دیگر از شهروندان می گوید: از ابتدای خرداد ماه با کمبود شدید آب و افت فشار آن مواجهیم و در دو هفته اخیر آب از ساعت 9 صبح تا یک پس از نیمه شب قطع است.
ˈسجاد غلامزادهˈ، ساکن خیابان ˈجامی جنوبیˈ شیروان با اشاره به سوختن پمپ آب کولر خانه اش بر اثر بی آبی گفت: ترس از این امر موجب شده تا ما حتی جرات نکنیم که ماشین لباسشویی خود را روشن کنیم.
یکی از شهروندان شیروانی نیز مدعی است که این افت فشار و قطعی های آب برای همه نقاط شهر یکسان نیست و درشرایطی که اهالی برخی مناطق با کم آبی رو به رو هستند در برخی نقاط دیگر مردم اقدام به شستن خودرو و حیاط خود با آب شهری می کنند.
یک تعمیرکار باسابقه لوازم خانگی در شیروان می گوید: کولر آبی در گرمای تابستان، برای 6 ساعت کار به 40 لیتر آب نیاز دارد.
ˈحمید کاشفˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: گرمای هوا و کمبود آب، میزان سرمایش کولر را نیز کاهش داده و همین امر می تواند به سوختن پمپ و یا موتور کولر منجر شود که تعمیر آن به ترتیب 150 و یک میلیون و 500 هزار ریال هزینه دربر دارد.
کاشف با اشاره به افزایش مراجعات شهروندان شیروان برای تعمیر کولرهای خود در ماه های اخیر، به اهالی این شهر توصیه کرد که برای جلوگیری از خسارت، از پمپ های آب برای تغذیه کولرهای منازل خود استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی می گوید: از مرداد سال 92 تامین آب شهر شیروان از سد بارزو قطع و به دلیل کاهش آب و نیز کیفیت نامناسب آن، آب شرب این شهر از طریق چاه های سطح شهر تامین می شود.
ˈسیدابراهیم علویˈ در گفت و گو با ایرنا توان کنونی تولید آب از طریق منابع زیرزمینی در این شهر را 240 لیتر بر ثانیه عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که میزان نیاز شهر به آب در اوج ساعات مصرف به 370 لیتر در ثانیه می رسد.
وی با اشاره به این کمبود 130 لیتری آب گفت: آب و فاضلاب با توجه به تنگناهای موجود تلاش کرده با اطلاع رسانی به مردم، آنان را نسبت به وضعیت موجود توجیه کرده و برای مقابله با آثار و پیامدهای خشکسالی آماده کند.
علوی تنها راه جبران این کسری آب را بارندگی در پشت سد عنوان کرد و افزود: اکنون به صورت موقت یک حلقه چاه متعلق به شرکت آب منطقه ای در اختیار شرکت آبفا قرار گرفته تا بخشی از کسری آب شیروان را جبران کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: یک حلقه چاه آبرفتی نیز در خیابان ˈشفاˈ حفر شده که اکنون در مرحله آزمایش و پمپاژ است و ظرف چند روز آینده به شبکه آب شیروان متصل می شود.
وی اظهار کرد: افزون بر آن دو حلقه چاه آب دستی نیز در محل بند انحرافی شیروان در حال حفر است که در ماه های آینده تجهیز و به بهره برداری می رسد و یک حلقه چاه نیز در ارتفاعات ˈگره زوˈ در دست حفاری است که امیدواریم آب دهی مناسبی داشته باشد.
علوی گفت: چون فاصله این چاه از شیروان دور است برای برق رسانی و تجهیز چاه نیازمند اعتبار هستیم.
علوی افزود: اقدامات پیش بینی شده برای تامین آب و رفع مشکلات شهروندان شیروانی نیازمند 16 میلیارد ریال اعتبار است که البته مسوولان شهرستان و استان قول مساعد برای تامین این اعتبار را داده اند.
وی با اشاره به میانگین افزایش 5 درصدی مصرف آب شهری در استان خراسان شمالی تا پایان تیرماه، گفت: با توجه به همکاری مناسب شهروندان شیروانی، مصرف آب در شهر شیروان افزایشی نداشته است که البته آبی هم برای افزایش مصرف نبوده است.
کاهش بارندگی ها و بروز خشکسالی، استان خراسان شمالی در زمره هفت استان مواجه با پدیده خشکسالی قرار داده و اکنون علاوه بر شیروان، شهرهای لوجلی، آشخانه و تیتکانلو و نیز 148 روستای این استان با بحران کم آبی مواجهند.
استان خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد. ک/4
7186/626



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن