تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820218245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواهر شهید:کمک به فقرا از خصلت های بارز برادرم بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خواهر شهید:کمک به فقرا از خصلت های بارز برادرم بود گناوه-ایرنا- خواهر شهید عبدالامیر احمدزاده از شهدای دوران دفاع مقدس از بندرریگ شهرستان گناوه گفت: کمک و یاری به مستمندان و فقرا از خصلت های برجسته برادرم بود.


افسانه احمدزاده روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بردارم ساده زیست بود و تا قبل از شهادت بویژه سر سفره غذا به فکر و یاد محرومان و فقرا بود.
وی بیان کرد: در سر سفره غذا همیشه موقع غذاخوردن می گفت برایم نون وپنیر و سبزی بیاورید و غذایم را به یک فقیر نیازمند بدهید.
خواهر این شهید والامقام بیان کرد: درشب های ماه مبارک رمضان به فقرا کمک می کرد و افطاری خود را بین نیازمندان تقسیم می کرد.
وی افزود: تقوا، اخلاص، ایثار و عشق به خدا از دیگر خصوصیات بارز برادرم بود که بخوبی در رفتار ومنش او بسیار مشهود بود.
وی گفت: برادرم به رفتن مسجد علاقه خاصی داشت و در پاکیزه کردن این مکان مقدس همیشه پیشقدم بود.
خواهر این شهید ادامه داد: در هنگام مسافرت تاکید زیادی بر حفظ و رعایت حجاب داشت، نمازش را بموقع می خواند و دائم از خدا و نماز و ائمه اطهار(ع) سخن می گفت.
مادر شهید گفت: فرزندم به من سفارش کرد اگر خبر شهادتم را برایت آوردند، همان لحظه خدا را شکر کن و هیچگاه ناراحتی و گریه نکن زیرا منافقان و دشمنان انقلاب خوشحال می شوند.
مریم جان برکت افزود: شهید عزاداری نمی خواهد بلکه پیرو می خواهد و مبادا پس از من شانه از زیربار مسوولیت خالی کنید بلکه راهم را که راه امام حسین (ع) است ادامه دهید و با ایمان و توکل هرچه بیشتر خود را برای هرگونه فداکاری مهیا کنید از دیگر سفارش های فرزندم بود.
بردارشهید گفت: بردارم در زمینه تحصیل فردی موفق بود که همراه با آن به ورزش نیز علاقه خاصی داشت.
عبدالرسول احمدزاده افزود: او یکی از بهترین و درخشان ترین چهره های سرشناس ورزش این منطقه بویژه در رشته فوتبال بود که حتی لیاقت بازی کردن در تیم های کشور را داشت.
هم اکنون استادیوم ورزشی بندرریگ به نام این شهید ورزشکار نامگذاری شده است.
وی بیان کرد: به پدرم و مادرم گفته بود که رفتن به جبهه را تنها برای یاری کردن احکام اسلام انتخاب کردم و اگر شهید شدم خونم را فرا راه مریدان امام روح الله هدیه می کنم.
وی بر تداوم راه و الگوگیری از رفتار ومنش شهدا تاکید کرد و گفت: یادوخاطره و رشادت های شهدا نباید فراموش شود و اگر خدای ناکرده بی توجهی به این مهم شود شهدا آزرده خاطره خواهندشد.
دائی شهید عبدالامیر احمدزاده گفت: فرزند خواهرم فردی مومن و متدین بود و خاطرات فراوانی از او دارم.
احمد برکت افزود: عشق و علاقه شدید به اسلام و رهبر و جانفشانی در این راه از ویژگی های این شهید والامقام بود و همیشه می گفت تا خون در رگ ماست، خمینی رهبر ماست.
وی گفت: در دوران قبل از انقلاب نیز شیفته حضور در مجالس روضه خوانی و عزاداری اهل بیت (ع) بود و همیشه رفقایش را به همراه خود در سوگواری سیدالشهدا می برد.
برکت افزود: زیارت امام راحل از آرزوهای او بود که در یک سفری که به تهران داشتیم محقق شد.
وی بیان کرد: دراین سفر شوهر خواهرم که از متولیان سینمای کشور بود قرار شد که فیلم محمد رسول الله (ص) را قبل از اکران در سینما، برای امام راحل و خانواده محترمش که تمایل به دیدن آن را داشتند، نشان دهد که دراین میان شهید هم به همراه ما آمد و از نزدیک به آرزوی خود رسید.
برکت ادامه داد: علاقه خاصی به خواندن کتاب های مذهبی و آثار شهیدان مطهری و بهشتی داشت و رفقای خودرا برای خواندن این کتاب با دعوت به منزل ترغیب و تشویق می کرد.
وی ادامه داد: در زمانی که وارد بسیج شد، شب ها علاوه براین که نسبت به نگهبانی دادن خود حساس بود به جای دیگران نیز این کار را انجام می داد.
برکت گفت: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی شور وشعف خاصی برای حضور در جبهه در او نمایان شد و با وجود ممانعتی که از او برای رفتن می شد به من می گفت که راه شهادت را انتخاب کرده ام و باید هرطور شده به جبهه بروم.
شهید عبدالامیر احمد زاده در 24 تیر سال 1340 در بندرریگ دیده به جهان گشود و در روز 17 شهریور 1361 در جبهه کوشک براثر اصابت ترکش دشمن به سینه و شکم به دیدار معشوق شتافت.
بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در دوران دفاع مقدس 22 شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است. ک/3



12/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن