تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801189417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش فعاليت هاي صنعتي در توسعه اقتصادي رهيافت مدل داده – ستانده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۴ب.ظ)
نقش فعاليت هاي صنعتي در توسعه اقتصادي رهيافت مدل داده – ستانده بدون شک رشد و توسعه پايدار مناطق شهري که بخش قابل توجهي از جمعيت با سطوح مختلف درآمدي را در خود جاي داده از مهمترين اهداف مد نظر سياست گذاران کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، گزيده اي از مقاله نقش فعاليت هاي صنعتي در توسعه اقتصادي رهيافت مدل داده – ستانده (مناطق شهري) را در زير مشاهده مي کنيد.
در اين راستا، بخش صنعت با عنايت به گستره و تنوع فعاليت مي تواند ابزار مناسبي در جهت توسعه متعادل اقتصادي و به تبع آن توسعه ساير ابعاد سياسي، فرهنگي و غيره باشد. بنابراين در پژوهش حاضر جهت بررسي جايگاه و نقش بخش صنعت در اقتصاد مناطق شهري کشور از تحليل هاي جدول داده- ستانده بر مبناي مدل متعارف داده – ستانده ايستا استفاده شده است. بدين منظور بر مبناي جدول داده – ستانده 65 بخشي اقتصاد ايران در سال 1385 و با عنايت به محدوديت هاي آماري، جدول 13 بخشي براي مناطق شهري استخراج گرديد. پس از آن ضرايب فزاينده توليد و پيوندهاي فراز و نشيب بخش ها محاسبه و بخش هاي اقتصادي بر مبناي قدرت انتشار و حساسيت تقسيم بندي گرديد. بر اساس نتايج حاصله، بالاترين ضريب توليد با مقدار 07/2 مربوط به بخش صنعت ساخت است. نتايج مرتبط با شاخص هاي قدرت و حساسيت انتشار نيز حاکي از آن است که بخش صنعت با توجه به ارتباطات خود با ساير بخش ها هم از نظر خريد نهاده هاي واسطه اي ديگر بخش ها و هم به لحاظ فروش محصول ها به آنها يا به عبارتي برآورده نمودن تقاضاي واسطه اي آنها، تحرک بيشتري را در مقايسه با ميانگين ساير بخش ها در کل سيستم اقتصادي مناطق شهري ايجاد مي نمايد.
نويسندگان:
-صادق بختياري
-مجيد دهقاني زاده













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن