تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820664046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهراني‌ها و اصفهاني‌ها بر سكوي اول و دوم كنكور ايستادند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تهراني‌ها و اصفهاني‌ها بر سكوي اول و دوم كنكور ايستادند
با اعلام اسامي برگزيدگان كنكور امسال و تاريخ اعلام نتايج اوليه و انتشار كارنامه و آغاز مهلت انتخاب رشته از 15 مرداد، پرونده آزمون ورودي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي سال 93 به انجام خود نزديك مي‌شود.


با اعلام اسامي برگزيدگان كنكور امسال و تاريخ اعلام نتايج اوليه و انتشار كارنامه و آغاز مهلت انتخاب رشته از 15 مرداد، پرونده آزمون ورودي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي سال 93 به انجام خود نزديك مي‌شود.
هر چند اين سال‌ها ديگر كنكور آن غول آرميده بر آستانه دانشگاه‌ها نيست كه آينده نوجوانان و جوانان كشور را ظرف يك جلسه چهار ساعته ببلعد با اين حال و تا زماني كه بازار كار ساماندهي نشود و ادامه تحصيل تنها گزينه پيش روي جوانان براي ترسيم آينده باشد، كنكور واقعه مهمي در فرآيند تعليم و تربيت كشور به شمار مي‌رود. اين واقعه مهم امسال بيش از يك ميليون داوطلب را با خود همراه كرد تا حداكثر تلاش خود را براي زنده نگهداشتن افسانه كنكورهاي دهه 70 و 80 انجام داده باشد. منتها وجود شانس 70 درصدي قبولي، رشته‌هاي اين غول 44 ساله و پا به سن گذاشته را پنبه كرد.
ابراهيم خدايي، رئيس سازمان سنجش ديروز در نشست خبري با اعلام نتايج اوليه كنكور 93 از ساعت 14 امروز از طريق سايت سازمان سنجش به وعده ماه پيش خود به داوطلبان عمل كرد.
وي گفت: داوطلبان با مراجعه به سايت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org و وارد كردن اطلاعات مي‌توانند نتيجه خود را مشاهده كنند. خدايي با اشاره به اينكه دفترچه راهنماي انتخاب رشته از دهم مردادماه، همراه با ظرفيت‌هاي پنج گروه آزمايشي در سايت سازمان قرار گرفته است، افزود: ويژه‌نامه راهنماي انتخاب رشته مجازي از سيزدهم مرداد در سايت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
رئيس سازمان سنجش اظهار كرد: فرآيند رسمي انتخاب رشته از چهارشنبه 15 مرداد آغاز و تا 22 مرداد ادامه خواهد داشت و نتايج نهايي در نيمه دوم شهريورماه اعلام خواهد شد.
   از هر رشته چه تعداد
رئيس سازمان سنجش با بيان اينكه همه داوطلبان حاضر در جلسه مجاز به انتخاب رشته خواهند شد، گفت: ظرفيت‌هاي اعلامي دانشگاه‌ها 695 هزار و 697 نفر و شانس قبولي كلي داوطلبان 70 درصد است؛ يعني از هر 100 نفر 70 نفر قبول خواهند شد. به طور كلي تعداد داوطلبان به انتخاب رشته در آزمون سراسري سال 93، 992 هزار و 421 نفر و ظرفيت پذيرش آن 695 هزار و 697 نفر است. وي تأكيد كرد: 58 درصد ظرفيت با استفاده از سوابق تحصيلي و 42 درصد ظرفيت از طريق نمرات كنكور پذيرفته خواهند شد.
   انتخاب رشته و رؤياي مي‌خواهي
چه كاره شوي
فصل انتخاب رشته براي كنكوري‌ها فصل رنگ كردن رؤيايي است كه با سؤال «بزرگ شدي، مي‌خواهي چه كار شوي» آغاز شده است. هر چند امروز مؤلفه‌هاي ديگري نيز بر اين انتخاب تأثير دارند. به جز علاقه‌مندي و اولويت‌هاي خانوادگي و فردي، ظرفيت‌هاي دانشگاهي و شرايط ديگري نيز بر اينكه يك داوطلب كنكور دانشجوي كدام رشته و گرايش شود، مؤثرند. رئيس سازمان سنجش برخي از اين مؤلفه‌هاي سازماني و سياستگذاري‌هاي كلان را در ادامه صحبت‌هايش تشريح كرد: در پذيرش آزمون امسال، تاثير قطعي 25 درصد سوابق تحصيلي اعمال مي‌شود. سال گذشته تأثير مثبت سوابق تحصيلي اعمال مي‌شد يعني اگر سوابق تحصيلي نمره فرد را كاهش مي‌داد، اعمال نمي‌شد. اما امسال چه تأثير مثبت باشد چه منفي، اعمال مي‌شود. خدايي ادامه داد: تفاوت ديگر اجراي قانون جامع ايثارگران و تغيير در شيوه پذيرش پرديس‌هاي خودگردان است.
وي در مورد ثبت‌نام مجدد در رشته‌هاي بدون آزمون گفت: داوطلباني كه تاكنون در رشته‌هاي بدون آزمون ثبت‌نام نكرده‌اند در صورت تمايل مي‌توانند در زمان انتخاب رشته ثبت‌نام كنند. رئيس سازمان سنجش در ادامه با تأكيد بر اينكه داوطلبان مي‌توانند براساس پارامترهاي مختلف انتخاب رشته كنند، گفت: اولين و مهم‌ترين پارامتر علاقه داوطلب است كه توجه به ظرفيت‌هاي اعلام شده، آشنايي با ضوابط پذيرش مانند سهميه‌ها، بومي‌پذيري و مشورت با متخصصان، پارامترهاي ديگري هستند كه داوطلبان هنگام انتخاب رشته بايد به آنها توجه كنند.
   راهنماي انتخاب رشته 13 مرداد
روي سايت سنجش
خدايي ادامه داد: سازمان سنجش در حال آماده‌سازي يك بسته كامل در اين خصوص به منظور گسترش راهنمايي است. در اين بسته به جز پارامتر مشورت با متخصصان، پارامترهاي ديگر نيز پوشش داده مي‌شوند. اولين و مهمترين بسته راهنما از سه‌شنبه چهاردهم مرداد در سايت سازمان سنجش قرارداده شده و از طريق پست هم توزيع مي‌شود. وي در مورد ويژه‌نامه راهنمايي انتخاب رشته اظهار كرد: اين ويژه‌نامه از دوشنبه سيزدهم مردادماه در سايت سازمان سنجش قرارداده مي‌شود و از باجه‌ها هم قابل تهيه است.
خدايي در مورد انتخاب رشته مجازي توضيح داد: در اين نوع انتخاب رشته شانس قبولي داوطلب براساس نمره با آخرين ضوابط تحصيلي محاسبه شده و حداكثر 250 رشته پيشنهاد مي‌شود.
رئيس سازمان سنجش با تأكيد بر اينكه نمرات سال گذشته معتبر نيست، گفت: زير سيستم نمره‌رساني و چرخش سهميه تغيير كرده است و امسال كامل‌ترين نوع راهنما براساس كامل‌ترين نوع اطلاعات در سايت سازمان سنجش موجود است. خدايي در ادامه در مورد پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي نيز توضيح داد: پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي به دو شيوه پذيرش با آزمون و پذيرش بدون آزمون انجام مي‌شود كه بدون آزمون آن از طريق دفترچه راهنماي انتخاب رشته است. وي در مورد پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي از طريق آزمون توضيح داد: در كارنامه آزمون سراسري داوطلبان كد پيگيري مربوط به دانشگاه آزاد اسلامي وجود دارد و داوطلباني كه مايل هستند مي‌توانند از طريق كد پيگيري اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامي كنند.
اين در حالي است كه آموزش و پرورش نيز نسبت به فعاليت مؤسسات و مراكز غيرمجاز كه به صورت قارچ‌گونه رشد كرده‌اند و همه ساله در ايام اعلام نتايج كنكور و با تبليغات غيرواقعي سعي مي‌كنند خانواده‌ها و دانش‌آموزان را براي انتخاب رشته دانشگاهي جذب كرده و مبالغ مختلفي را نيز مطالبه مي‌كنند، هشدار داده است و از داوطلبان و خانواده‌ها خواسته در صورت نياز به كمك و مشورت، از پايگاه‌هاي مجاز انتخاب رشته آموزش‌و‌پرورش در سراسر كشور كمك بگيرند.

نمای‌نزديك
سازمان سنجش آموزش كشور اسامي نفرات برتر پنج گروه آزمايشي رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان‌هاي خارجي كنكور سراسري 93 را اعلام كرد. دو استان تهران و اصفهان با تعداد 15 و 7 نفر داراي بالاترين آمار رتبه‌هاي برتر كنكور 93 هستند.
   برگزيدگان علوم رياضي و فني
نفر اول: ياسمن سعيدي از تهران
نفر دوم: نگين يغمايي از تهران
نفر سوم: صدرا صفادوست از تبريز
   برگزيدگان رشته علوم تجربي
نفر اول: سيد شايان پورميربابايي از آستانه اشرفيه
نفر دوم: آناهيتا نجفي از رشت
نفر سوم: سيد زهرا موسوي از شيراز
   برگزيدگان رشته علوم انساني
نفر اول: علي ولايي از شميرانات
نفر دوم: صديقه ضبيحي از شميرانات
نفر سوم: اميد شمس‌اللهي از تهران
    برگزيدگان رشته هنر
نفر اول: طارا فرسادفر از شميرانات
نفر دوم: مهتا منصوري تهراني از تهران
نفر سوم: آوا تدين از شميرانات
   نفرات برگزيده زبان
نفر اول: محمد مرادي شهميري از تهران
نفر دوم: سروش ثابتي از مشهد
نفر سوم: ريحانه باقري از اصفهان


نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده انتظام 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن