تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820174072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای شهر جلوی منافع شخصی افراد را بگیرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شورای شهر جلوی منافع شخصی افراد را بگیرد
کد خبر: ۴۲۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸ - 02 August 2014


عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید بر اینکه تغییر کاربری بوستان مادر در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح نشده است، گفت: شورای شهر و شهرداری باید جلوی منافع شخصی افراد در این پروژه را بگیرند.

مهدی هاشمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری برخی اظهارات مطرح شده نسبت به تغییر کاربری بوستان مادر، افزود: در شورای عالی معماری و شهرسازی موضوعی مبنی بر تغییر کاربری بوستان مادر مطرح نشده و چنین موردی در دستور کار شورا قرار نداشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،  یادآور شد: زمانی شورای عالی معماری و شهرسازی به موضوع تغییر کاربری‌ها ورود پیدا می‌کند که از کمیسیون ماده 5 یا شهرداری درخواست استعلام مطرح شود در چنین شرایطی موضوع برای تصمیم‌گیری درباره تغییر یا عدم تغییر کاربری‌ها در این شورا مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهادی مبنی بر تغییر کاربری بوستان مادر در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح نشده است، ادامه داد: به طور کلی کمیسیون ماده 5 نمی‌تواند از چارچوب اصولی و مبنایی مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی عبور کرده و مصوبات این شورا را تغییر دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اگر تغییرات در جهت مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی باشد مانعی وجود ندارد، تصریح کرد:  این تغییرات باید منطیق با این مصوبات و با رعایت سرانه فضای سبز باشد و اگر با آن مغایرت داشته باشد طبیعی است که این شورا باید نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه سرانه فضای سبز و برخی سرانه‌های خدماتی با کمبود مواجه است، یادآور شد: با توجه به این موضوع، لازم است تا اقداماتی برای گسترش سرانه‌های فضای سبز داشته باشیم اما در مواردی نیز ممکن است ضرورت‌هایی برای جایگزینی سرانه خدماتی به جای سرانه فضا سبز وجود داشته باشد که البته باید این مهم به دقت بررسی شود.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس نهم، ادامه داد: کاهش سرانه فضای سبز به هیچ‌وجه پذیرفته شده نیست اما تغییر کاربری و جابه‌جایی آن در چارچوب ضوابط مانعی ندارد.

هاشمی درباره برخی احتمال‌ها نسبت به وجود اشخاص حقیقی در پرونده بوستان مادر، افزود: طبیعی است که شهرداری و شورای شهر باید مراقبت کنند تا اعمال نظر شخصی و فردی صورت نگیرد.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: به طور حتم شورای شهر مسئول نظارت بر انجام مسئولیت‌ها و فعالیت‌های مدیریت شهری است و باید مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از منفعت اشخاص حقیقی در پرونده بوستان مادر صورت گیرد.

گفتنی است؛ چندی پیش بحث‌های مربوط به بوستان مادر و تغییر کاربری آن صورت گرفت و به گفته احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر در اینکه این بوستان در پهنه (G) بوده است، تردیدی وجود ندارد و بحث اینجاست که چگونه توانسته مجوز تغییر پهنه بگیرد و آیا کمیسیون ماده 5 این اختیار را دارد که مجوز تغییر پهنه بدهد یا شورای عالی معماری و شهرسازی باید دستور تغییر پهنه را بدهد.

وی معتقد است :صحبت بر سر این است که چرا وقتی شورا نسبت به توقف ساخت‌وساز در بوستان مادر دستور داد، این کار متوقف نشد و تسریع پیدا کرد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن