تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819425262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جهاد کشاورزی استان: بازار برنج نو در مازندران کم رونق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جهاد کشاورزی استان: بازار برنج نو در مازندران کم رونق است ساری - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در حالی که بیش از 20 درصد برداشت شالی از اراضی شالیزاری استان انجام شده و شالیکوبی ها مملو از برنج نو از نوع طارم محلی است، اما هنوز خرید و فروش برنج و قیمت آن رونقی ندارد.


ˈدلاور حیدر پورˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ساله در زمان برداشت اولیه برنج، قیمت ها با 20 درصد افزایش نسبت به سال قبل با استقبال خریداران مواجه می شد اما امسال نه تنها خرید و فروش انجام نمی شود، بلکه قیمت آن نیز رونقی نگرفته است.
وی با بیان این که جنب و جوش در بازار برنج استان مازندران اندک است و این امر رغبت کشاورزان را به فعالیت کشاورزی کم می کند، ادامه داد: به نظر می رسد همچنان بخشی از برنج سال قبل در انبارها باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران دلیل اصلی کم رونق بودن بازار برنج استان را واردات بیش از حد برنج در سال قبل دانست و گفت: سال گذشته بیش از دو میلیون تُن برنج خارجی وارد کشور شد که این مقدار به نسبت نیاز سالانه کشور، رقم بالایی است.
وی افزود: از آنجا که دولت توان خرید تضمینی برنج ارقام محلی را ندارد و سطح کشت این رقم در اراضی شالیزاری نیز تا 70 درصد است، واردات برنج خارجی در زمان برداشت و توزیع آن در استان های شمالی ممنوع شده است.
حیدرپور ادامه داد: نمایندگان مردم استان های شمالی در مجلس و استانداران نیز با جدیت نسبت به واردات برنج خارجی و توزیع آن حساس هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین با تایید مشکلات و نگرانی شالیکاران مازندران نسبت به کمبود خشک کن، گفت: اصلاح ساختار شالیکوبی ها با هدف افزایش ظرفیت خشک کن ها و مکانیزه کردن آن در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
حیدرپور پیش بینی کرد امسال بیش از یک میلیون و 300 هزار تن شلتوک از شالیزارهای مازندران برداشت شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون برنج طارم محلی در شالیکوبی های استان مازندران خرید و فروش نمی شود و به نوعی بازار برنج استان در حالت انتظار قرار گرفته است.ک/3
2585/1654



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن