تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819467973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نایب رییس فدراسیون سوارکاری : تبارنامه اسبهای ایرانی تهیه می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نایب رییس فدراسیون سوارکاری : تبارنامه اسبهای ایرانی تهیه می شود انزلی - ایرنا - نایب رییس فدراسیون سوارکاری از در دست تهیه بودن کتاب تبارنامه اسبهای بومی ایران خبر داد .


ˈ فریبا حسین آبادی ˈ عصر جمعه در حاشیه برگزاری جشنواره زیبایی اسب کاسپین در منطقه آزاد انزلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : زیر کمیته های تخصصی برای شناسایی ، معرفی و در مراحلی بعدی پرورش ن‍ژاد اسب های بومی ایران تشکیل می شود .
وی در خصوص وضعیت سوارکاری بانوان کشور گفت : با وجود تلاشهای صورت گرفته تعداد بانوان سوار کار در کشور کم است .
وی با اشاره به این که حدود 40 بانو به صورت حرفه ای به سوارکاری مشغولند خاطرنشان کرد : توسعه کمی و کیفی سوارکاری بانوان به ویژه آموزش مربیان وداوران را پیگیری می کنیم .
حسین آبادی ادامه داد : ورزش سوارکاری مورد توصیه پیامبر بوده و از ورزشهای مناسب برای بانوان است .
نایب رییس فدارسیون سوارکاری افزود : بانوان با توجه به ظرافت و وزن کم در مسابقات قهرمانی پرش موفق ترند .
وی تصریح کرد : حضور در عرصه های بین المللی این ورزش نیز با توجه به پوشش مناسب برای بانوان امکان پذیر است .
حسین آبادی در خاتمه گفت : اسب کاسپین با توجه به اندازه کوچک ، تربیت پذیری و هوش نقطه عطفی در آموزش سوارکاری به نونهالان و نوجوانان کشور است که باید از آن استفاده کرد .
اسب کاسپین ( اسبچه خزر ) با قدمت بیش از 5 هزار سال به عنوان قدیمی ترین نژاد اسب موجود در جهان تا چهل سال پیش منحصرا در ایران وجود داشت .
این نژاد جد اولیه کلیه اسبهای خونگرم دنیا است ، تصویر این اسب ها در نگاره های پلکان آپادانای تخت جمشید موجود است ، در مهر داریوش ، در گنجینهٔ آمو دریا در موزه بریتانیا و در نقش رستم و نقش شاپور اسب کوچکی مشاهده می شود که بنا بر مطالعات فسیل شناسی بر روی بقایای اسکلتهای یافت شده در اطراف همدان ، همان اسبچه خزر است .
این نژاد اسب برای اولین بار سال1343 شمسی توسط خانم لوئیز فیروز و با انگیزه دستیابی به اسبهای مناسب جهت آموزش سوارکاری و سواری آزاد به کودکان و نوجوانان در اطراف آمل به صورت تصادفی مورد شناسایی قرار گرفت .
وی به واسطه داشتن تحصیلات در علوم دامی و آشنایی با انواع نژادهای اسب ، به سرعت به ویژگیهای منحصر به فرد و ارزشهای خاص این نژاد پی برد و بر اساس مطالعات و تحقیقات خود در طی مدت کوتاهی جوامع بین المللی پرورش اسب را مجاب به قبول این نوع اسب کوچک ایرانی به عنوان نژادی منحصر به فرد نمود .
در سالهای گذشته در مجموع 32 رأس کاسپین از ایران به انگلیس و آمریکا صادر و در آنجا تکثیر شد ، انجمنهای ملی حمایتی اسب کاسپین در بیش از 15 کشور و انجمن جهانی آن در انگلیس تأسیس شده است . ک/3
620/604



11/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن