محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831570354
چرا میتوان به رژیم اسرائیل اهانت کرد؟
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
چرا میتوان به رژیم اسرائیل اهانت کرد؟
صهیونیستها مصداق "کافر حربی" هستند که در فقه اسلام حرمتی ندارند و میتوان به آنها اهانت کرد و حتی ممکن است این اهانت در شرایطی یک امر راجح و مطلوب نیز باشد که مشمول اجر و ثواب اخروی نیز بشود.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش جام نیوز به نقل از مشرق، چندی است رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی را با القابی همچون سگ هار[1]، گرگ درنده[2]، گرگهای صهیونیست[3]، رژیم کافر و محارب، رژیم وحشی و گرگ صفت[4] و ... خطاب کردهاند، اما آنچه نیازمند سؤال و پاسخ است تبیین این مسئله که آیا میتوان اهل کتاب را با لقبهای غیر انسانی مورد خطاب قرار داد؟
مساله از آنجا شروع میشود که رهبر انقلاب بر اساس نگاه فقهی - اسلامی، رژیم صهیونیستی را به عنوان «کافر حربی» در منطقه میدانند و میفرمایند: جنایت هولناك رژیم صهیونیستی در غزه و قتلعام صدها مرد و زن و كودك مظلوم، بار دیگر چهرهی خونخوار گرگهای صهیونیست را از پشت پرده تزویرِ سالهای اخیر بیرون آورد و خطر حضور این كافر حربی را در قلب سرزمینهای اُمت اسلام، به غافلان و مسامحهكاران گوشزد كرد. مصیبت این حادثه هولناك برای هر مسلمان بلكه برای هر انسان با وِجدان و با شرف در هر نقطه جهان بسی گران و كوبنده است، ولی مصیبت بزرگتر سكوت تشویقآمیز برخی دولتهای عربی و مدّعی مسلمانی است. چه مصیبتی از این بالاتر كه دولتهای مسلمان كه باید در برابر رژیم غاصب و كافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمایت میكردند، رفتاری پیشه كنند كه مقامات جنایتكار صهیونیست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با این فاجعهآفرینیِ بزرگ معرفی كنند؟[5] کافر حربی کیست و مصادیق فعلی آن در جهان چه کسانی هستند؟ بسیاری از اهل کتاب از نگاه کلامی (نه فقهي) قرآن، کافر نیستند؛ بلکه مؤمنند زیرا به مبدأ و معاد و توحید و نبوت و معاد ایمان دارند و پیامبران قبل از پیامبر خود و پیامبر خود را قبول دارند و هر گاه پیامبری پیامبران بعد برای آنان ثابت شود، ایمان می آورند. بر اين اساس از ديدگاه كلي در زمان حاضر همه افرادی که به دینی غیر از اسلام معتقدند، کافر فقهي محسوب می شوند، در نتیجه میتوان گفت بخش عمده انسانهای موجود در عالم، از جمله اهل کتاب كافر فقهي محسوب میشوند. حال کفاری که در سرزمینهای اسلامی هستند، میتوانند بر اساس پرداخت جزیه به زندگی خود ادامه دهند. در فقه اسلامی با أهل کتاب میشود قرارداد ذمه منعقد کرد و آنها مکلف به پرداخت جزیه به حاکم اسلامی هستند و از این طریق در امان دولت اسلام هستند و جان و مال و عرضشان محترم و در امان هست. اما آنها که قراداد ذمه با دولت اسلامی امضا نکردهاند؛ کافر حربی محسوب شده و مال و جان و عِرضشان احترامی ندارد. از سوی دیگر، کفاری که در سرزمینهای غیر اسلامی ساکن هستند و تحت حکومت غیر اسلامی زندگی میکنند، احکام دیگری بر آنها مترتب است که در ادامه توضیح داده میشود. تقسیمبندی سرزمینها در حقوق اسلامی در ارتباطات کشورهای اسلامی با سایر کشورها، عموم فقیهان و حقوقدانان مسلمان، معمولاً به دو تقسیمبندی عمده قائل هستند: 1- دار الاسلام 2- دار الکفر در خصوص مفهوم این دو "دار" نظرات گوناگونی ابراز شده است . طبق یک نظر، سرزمینهای واقع در قلمرو حکومت اسلام که احکام اسلام در آن سرزمینها نافذ و شعایر آن برپا میگردد، دار الاسلام است.[6] بنابراین دارالاسلام شامل جزیره العرب و سرزمین هایی که مسلمانان فتح کردهاند و سرزمینهایی که در برابر سیادت اسلام و قانون آن سر فرود آورده و نظامهای اسلامی درآنها جریان یافته باشد، خواهد گردید. بر این اساس، "دار الکفر" سرزمینهایی است که به واسطه خارج بودن از قلمرو نفوذ اسلام، احکام دینی و سیاسی اسلام در آنها اجرا نمیشود.[7] در کنار تقسیم بندی دوگانه فوق،سرزمینها یا به اصطلاح "دار" های دیگری هم وجود دارد که در رابطه با سرزمین اسلامی قابل تعریف است و شامل دار العهد، دار الهدنه، دار الحیاد، دار الشرک، دار الحرب و ... میشود و توضیحات بیشتر خارج از هدف گزارش فوق است. آنچه مهم به نظر میرسد، بر اساس تقسیم بندیهای فوق از نظر حقوقی و همچنین تقسیمات مرزی بینالمللی، سرزمین که با کشور اسلامی در جنگ و حرب باشد و سکنه آن مسلمان نباشند، به عنوان دارالحرب شناخته شده و سکنه آن نیز بر اساس شرایطی کافر حربی محسوب میشوند. احکام مترتب بر کفار در حال جنگ با مسلمین یکی از احکامی که خاص کفار حربی و برخی دیگر از صنوف مردم هست؛ این است که سب و اهانت به آنها جائز و بلکه ممکن است تحت شرایطی راجح باشد. توضیح مطلب آنکه بر خلاف تصور خیلی از مردم که فکر میکنند سب و توهین و اهانت مطلقاً جائز نیست و نسبت به هیچکسی و تحت هیچ شرایطی ما مجاز به اهانت نیستیم؛ در دین اسلام و بر اساس مبانی فقهی، سب و اهانت نسبت به برخی و اشخاص و تحت برخی شرایط جائز و بلکه ممکن است راجح نیز باشد. برای نمونه یکی از مصادیق استثناء شدن سب و اهانت متجاهر به فسق است. یعنی کسی که فاسق است و فسقش را علنی انجام میدهد و ابائی از این مسأله ندارد که این حالت از مستثنیات بحث سب و علاوه بر آن بحث غیبت است. گاهی اوقات ممکن است کسی فاسق باشد و عادت به ارتکاب معاصی داشته اما این معصیت را مخفیانه انجام میدهد و از اینکه این امر علنی شود؛ و مردم بفهمند این شخص أهل معصیت است احساس ناراحتی و اکراه میکند. در این حالت، غیبت این شخص حرام است و ایضاً سب و اهانت به این شخص. اما گاهی اوقات فردی فاسق هست؛ و این فسقش نیز علنی است و ابائی از علنی انجام دادن فسق ندارد و به اصطلاح فقهی «معلن به فسق» یا «متجاهر به فسق» محسوب میشود. در همچین فردی غیبت و اهانت به این شخص جایز محسوب میشود. از دیگر موارد استثناء سب و اهانت مبدعین در دین مبین هستند که طبق روایت صحیحه "داود بن سرحان" از رسول الله(ص) سب اینها نه تنها جائز و بلکه تحت شرایطی واجب میشود. متن صحیحه بدین شرح است: «عَنْ دَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِذَا رَأَيْتُمْ أَهْلَ الرَّيْبِ وَ الْبِدَعِ مِنْ بَعْدِي فَأَظْهِرُوا الْبَرَاءَةَ مِنْهُمْ وَ أَكْثِرُوا مِنْ سَبِّهِمْ وَ الْقَوْلَ فِيهِمْ وَ الْوَقِيعَةَ وَ بَاهِتُوهُمْ كَيْلَا يَطْمَعُوا فِي الْفَسَادِ فِي الْإِسْلَامِ وَ يَحْذَرَهُمُ النَّاسُ وَ لَا يَتَعَلَّمُوا مِنْ بِدَعِهِمْ يَكْتُبِ اللَّهُ لَكُمْ بِذَلِكَ الْحَسَنَاتِ وَ يَرْفَعْ لَكُمْ بِهِ الدَّرَجَاتِ فِي الْآخِرَةِ.» [8] ترجمه: داود بن سرحان نقل میکند از امام صادق(ع) که میفرمود: رسول الله(ص) فرمودند: هر گاه پس از من اهل ریب و بدعت (یعنی افرادی که در دین بدعت میگذارند.) دیدید؛ برائت و بیزاری خود را از آنها آشکار کند و زیاد به آنها دشنام بدهید و درباره آنها بد بگویید و "باهتوهم" تا آنها در اسلام طمع نکنند و مردم از آنها بر حذر باشند و از بدعتهای آنها چیزی نیاموزند. بدین وسیله خداوند متعال برای شما اجر و ثواب خواهد نوشت؛ و درجات شما را در آخرت بدینوسیله بالا خواهد برد. این حدیث به لحاظ سندی صحیح محسوب میشود و مورد استناد کثیری از فقهاء عظام امامیه در جواز سب مبدعین قرار گرفته است.[9] نکتهای که در باب این حدیث وجود دارد لفظ «باهتوهم» در حدیث است که در معنای آن بین فقهاء اختلاف نظر وجود دارد. به همین دلیل در ترجمه حدیث نیز، این لفظ ترجمه نشد. عدهای از علما این «باهتوهم» را بدین معنا گرفتهاند که بدعتگزاران در دین را با براهین قاطع آنچنان سرکوب کنید که جرئت اظهار نظر نداشته باشند. (همان معنای که در آیه شریفه «فَبُهِتَ الَّذي كَفَرَ»(البقرة:258) وجود دارد.) اما عدهای دیگر نیز گفتهاند این معنا از ریشه «بهت» هست. اما اینجا ریشه «باهت» آمده است. ریشه «باهت» به معنی بهتانزدن است یعنی حتی طبق این حدیث ما مجاز به تهمتزدن به مبدع هستیم. حال یکی دیگر از مستثنیات بحث اهانت، کفار حربیاند که در جنگ و عناد با اسلام هستند. کفار حربی از آنجا که در حال جنگ و دشمنی با اسلام هستند؛ هیچگونه حرمتی نداند و اگر در جنگ با مسلمین اسیر شدند؛ به بردگی و کنیزی گرفته میشوند که احکام خاص فقهی برای برده و کنیز وجود دارد و دقیقاً به همین دلیلی که کفار حربی هیچ حرمتی ندارند؛ سب و اهانت به آنها نیز جایز است. حتی در خود قرآن کریم و سیره أهل البیت(علیهمالسلام) که نیز دقت بکنیم؛ موارد متعددی را میبینیم که نسبت به مخاطب از ادبیات تند و تحقیرآمیزی استفاده شده است. به چند مثال در این زمینه توجه بفرمایید: 1- مَثَلُ الَّذينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذينَ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمينَ [10] 2- وَ لَوْ شِئْنا لَرَفَعْناهُ بِها وَ لكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَ اتَّبَعَ هَواهُ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ ذلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذينَ كَذَّبُوا بِآياتِنا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُون [11] 3- وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ[12] 4- أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلاَّ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبيلاً[13] 5- ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِكَ فَهِيَ كَالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجارَةِ لَما يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهارُ وَ إِنَّ مِنْها لَما يَشَّقَّقُ فَيَخْرُجُ مِنْهُ الْماءُ وَ إِنَّ مِنْها لَما يَهْبِطُ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُون[14] 6- و من كلام له ع قاله للأشعث بن قيس و هو على منبر الكوفة يخطب، فمضى في بعض كلامه شيء اعترضه الأشعث فيه، فقال: يا أمير المؤمنين، هذه عليك لا لك، فخفض عليه السلام إليه بصره ثم قال: مَا يُدْرِيكَ مَا عَلَيَّ مِمَّا لِي عَلَيْكَ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ اللَّاعِنِينَ حَائِكٌ ابْنُ حَائِكٍ مُنَافِقٌ ابْنُ كَافِرٍ وَ اللَّهِ لَقَدْ أَسَرَكَ الْكُفْرُ مَرَّةً وَ الْإِسْلَامُ أُخْرَى فَمَا فَدَاكَ مِنْ وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا مَالُكَ وَ لَا حَسَبُكَ وَ إِنَّ امْرَأً دَلَّ عَلَى قَوْمِهِ السَّيْفَ وَ سَاقَ إِلَيْهِمُ الْحَتْفَ لَحَرِيٌّ أَنْ يَمْقُتَهُ الْأَقْرَبُ وَ لَا يَأْمَنَهُ الْأَبْعَد[15] ترجمه: (امام در مسجد كوفه در سال 38 هجرى سخنرانى مىكرد، اشعث بن قيس به يكى از مطالب آن اعتراض كرد و گفت اين سخن به زيان شما، نه به سود تو است ، امام نگاه خود را به او دوخت و فرمود) چه كسى تو را آگاهاند كه چه چيزى به سود، يا زيان من است؟ لعنت خدا و لعنت لعنت كنندگان، بر تو باد اى متكبّر متكبّر زاده ، منافق پسر كافر! سوگند به خدا، تو يك بار در زمان كفر و بار ديگر در حكومت اسلام، اسير شدى ، و مال و خويشاوندى تو، هر دو بار نتوانست به فريادت برسد. آن كس كه خويشان خود را به دم شمشير سپارد ، و مرگ و نابودى را به سوى آنها كشاند، سزاوار است كه بستگان او بر وى خشم گيرند و بيگانگان به او اطمينان نداشته باشند. 7- و من كلام له علیه السلام و قد وقعت مشاجرة بينه و بين عثمان فقال المغيرة بن الأخنس لعثمان: أنا أكفيكه، فقال علي عليه السلام للمغيرة:
يَا ابْنَ اللَّعِينِ الْأَبْتَرِ وَ الشَّجَرَةِ الَّتِي لَا أَصْلَ لَهَا وَ لَا فَرْعَ أَنْتَ تَكْفِينِي فَوَ اللَّهِ مَا أَعَزَّ اللَّهُ مَنْ أَنْتَ نَاصِرُهُ وَ لَا قَامَ مَنْ أَنْتَ مُنْهِضُهُ اخْرُجْ عَنَّا أَبْعَدَ اللَّهُ نَوَاكَ ثُمَّ ابْلُغْ جَهْدَكَ فَلَا أَبْقَى اللَّهُ عَلَيْكَ إِنْ أَبْقَيْت[16] ترجمه: مشاجرهاى بين امام عليه السّلام و عثمان در گرفت. مغيره پسر اخنس، كه يكى از منافقان بود به عثمان گفت من او را كفايت مىكنم، امام على عليه السّلام به مغيره فرمود: اى فرزند لعنت شده دم بريده ، و درخت بىشاخ و برگ و ريشه ، تو مرا كفايت میكنى؟ به خدا سوگند، كسى را كه تو ياور باشى، خدايش نيرومند نگرداند و آن كس را كه تو دست گيرى، بر جاى نمىماند! از نزد ما بيرون رو! خدا خير را از تو دور سازد، پس هر چه خواهى تلاش كن، خداوند تو را باقى نگذارد، اگر از آنچه مىتوانى، انجام ندهى! 8- و من كلام له علیه السلام قاله للبرج بن مسهر الطائي و قد قال له بحيث يسمعه «لا حكم إلا للّه»، و كان من الخوارج اسْكُتْ قَبَحَكَ اللَّهُ يَا أَثْرَمُ فَوَاللَّهِ لَقَدْ ظَهَرَ الْحَقُّ فَكُنْتَ فِيهِ ضَئِيلًا شَخْصُكَ خَفِيّاً صَوْتُكَ حَتَّى إِذَا نَعَرَ الْبَاطِلُ نَجَمْتَ نُجُومَ قَرْنِ الْمَاعِز[17] ترجمه: شخصی به نام برج بن مسهر طائی در مکانی که آوازش به گوش امیرالمؤمنین (ع) می رسید، ایستاده و شعار معروف خوارج (لا حکم إلا لله) را فریاد زد. حضرتش با شنیدن این سخن، رو به او کرده و فرمود: ای بیدندان، خدایت زشت گرداند! ساکت شو! به پروردگار سوگند، هنگامی که حقیقت آشکار بوده و شک و شبهه ای در او راه نداشت، نه اثری از تو مشاهده شده و نه بانگی از تو به گوش می رسید. اکنون که باطل در مقابل حق به ستیز آمده، تو چون شاخ بزی که به سرعت رشد می کند، تلاش در مطرح کردن خویش داری! 9- عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ سَمِعْنَاهُ وَ هُوَ يَقُولُ جَاءَتِ امْرَأَةٌ شَنِيعَةٌ إِلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام وَ هُوَ عَلَى الْمِنْبَرِ وَ قَدْ قَتَلَ أَبَاهَا وَ أَخَاهَا فَقَالَتْ هَذَا قَاتِلُ الْأَحِبَّةِ فَنَظَرَ إِلَيْهَا فَقَالَ لَهَا يَا سَلْفَعُ يَا جَرِيَّةُ يَا بَذِيَّةُ يَا الَّتِي لَا تَحِيضُ كَمَا تَحِيضُ النِّسَاءُ يَا الَّتِي عَلَى هَنِهَا شَيْءٌ ....[18] ترجمه: از امام صادق(ع) نقل شده است که زنی بدچهره خدمت امیرالمومنین(ع) آمد در حالی که ایشان بر منبر خطبه میخواند و امیرالمؤمنین(ع) پدر و برادر این زن را به قتل رسانده بود. زن گفت: این مرد (یعنی امیرالمومنین(ع) قاتل دوستداران و خویشان است. امیرالمؤمنین(ع) به این زن نظری افکند و فرمود: ای زنک جسور! ای زنک بد اخلاق! ای زنی که حیض او مانند سایر زنان نیست! ای کسی که در زیر شکمش چیزی آویخته... این فقط چند نمونه بود. نمونههای فراوان دیگری نیز داریم که ائمه (علیهمالسلام) بعضاً اهانتهای شدیدتری به مخاطب کردهاند که قطعاً "نا سزا" نبوده بلکه "سزاوار" شأن و شخصیتشان بوده است. عبارات «ثَكِلَتْكَ أُمُّك» یعنی مادرت به عزایت بنشیند و «وَيْحَك» و «یا احمق» نیز فراوان در عبارات ائمه (علیهمالسلام) به چشم میخورد. سب و اهانت و تحقیر مخاطب در سیره أهلالبیت (علیهمالسلام) به کرات تکرار شده است و این تصور غلط و اشتباهی است که گمان کنیم سب و اهانت و تحقیر مخاطب، مطلقاً و تحت هیچ شرایطی و نسبت به هیچ کسی مجاز نیست. چرا میتوانیم به اسراییل بگوییم سگِ هارِ نجس؟// آماده ارسالرژیم صهیونیستی مصداق کافر حربی و اسراییل مصداق دارالحرب حال اگر به اوضاع کنونی جهان نظری بیفکنیم؛ میبینیم که رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی دشمن درجه اول اسلام و مسلمین است و این مطلب نص صریح قرآن است که یهود شدیدترین دشمن نسبت به مومنین هستند. «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَكُوا...»[20] و تحقیقاً و قطعاً رژیم اشغالگر قدس از مصادیق کفار حربی محسوب میشوند که در ادبیات دینی و فقهی ما حرمتی ندارند. و میتوان به آنها اهانت نیز کرد و بلکه ممکن است این اهانت در شرایطی یک امر راجح و مطلوب نیز باشد که مشمول اجر و ثواب اخروی نیز بشود. همچنین این رژیم غاصب و ددمنش از مصادیق متجاهر به فسق نیز محسوب میشود؛ چرا که قطعاً کشتن انسانهای بی گناه و مظلوم و قتل عام زنان و کودکان فسق مسلم و قطعی میباشد؛ که این رژیم سفاک ابائی از این امر ندارد و الان قریب 25 روز است که حملات وحشیانهای به نوار غزه دارد انجام میدهد و تا الان بالغ بر 1200 کشته و 7000 مجروح و جانباز به جا گذاشتهاند. قطعاً عاملین همچین جنایت خونبار و ضد بشریتی مستحق هر گونه توهین و اهانت هستند؛ و اهانت همچین جنایت کارانی به هیچ وجه بد و قبیح نیست.
[1] - http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=11295 [2] -http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=10959 [3] - http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=10959 [4] - http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=bayanat&id=12118 [5] - http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=contentShow&id=4602 [6] - . رک. الزحیلی، وهبه مصطفی، آثار الحرب فی الفقه الاسلامی، دمشق، دارالفکر، الطبعه الرابعه، 1412 ه، 1992 م، ص 169. به نقل از رشید رضا، محمد، تفسیر المنار، مصر، دارالمنار، الطبعه الرابعه، 1992 م، ج 10، ص 316؛ همچنین رک. ابن خلدون، مقدمه، القاهره، المطبعه الامیریه، 1284 ق، ص 165 [7] - همان، ص 170. به نقل از مراجع مذکور [8] - الکافی ج2 ص375 [9] - برای نمونه ر.ک: صراط النجاة(آیت الله خویی) ج1 ص447 سوال1245- أسس الحدود و التعزیرات(آیت الله میرزا جواد تبریزی)ص234- الدر المنضود في أحكام الحدود(آیت الله گلپایگانی)؛ ج2، ص: 148- مبانی تحریر الوسیلة، کتاب الحدود(آیت الله مومن) ص450- منهاج الفقاهة(آیت الله روحانی)، ج2 ص228 و ... [10] - الجمعه:5 [11] - الأعراف:176 [12] - الأعراف:179 [13] - الفرقان:44 [14] - البقرة:74 [15] - نهج البلاغة خطبة19 [16] - نهج البلاغة خ135 [17] - نهج البلاغة خ184 [18] - بصائرالدرجات ج1 ص359 [19] - المائده:82
۱۱/۰۵/۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]
صفحات پیشنهادی
در تحلیل اندیشکده استراتفور: گذر زمان به نفع فلسطین و به ضرر رژیم صهیونیستی است/ اسرائیل نمیتواند «ایده
در تحلیل اندیشکده استراتفور گذر زمان به نفع فلسطین و به ضرر رژیم صهیونیستی است اسرائیل نمیتواند ایده مقاومت را شکست دهداندیشکده استراتفور در مقاله خود اولویت استراتژیک فلسطین را تلاش برای حفظ خود به عنوان هویتی مستقل با حداکثر قدرت ممکن و مقاومت در مقابل حملات گاه و بیگاه رژآمریکا اگر بخواهد میتواند حملات رژیم اسرائیل را متوقف کند
آمریکا اگر بخواهد میتواند حملات رژیم اسرائیل را متوقف کند کد خبر ۴۲۰۲۳۴ تاریخ انتشار ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸ ۴۳ - 27 July 2014 نماینده فلسطین در سازمان ملل با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورها احساس همدردی غیرقابل توجیهی با رژیم صهیونیستی میکنند گفت آمریکا اگر بخواهد میتواند حملاچرا حماس زیر بار آتشبس نمیرود؟ چطور میتوان رژیمصهیونیستی را بدون «توافق آتشبس» متوقف کرد؟
چرا حماس زیر بار آتشبس نمیرود چطور میتوان رژیمصهیونیستی را بدون توافق آتشبس متوقف کرد همراه با طولانی شدن تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و فشار بیسابقه افکار عمومی سران این رژیم و رهبران غربی بشدت دنبال آتشبس هستند حماس شرطهایی گذاشته است اما آیا میتوان بدون آتشبس از ایچرا رژيمصهيونيستي نميتواند در برابر مقاومت پيروز شود؟
چرا رژيمصهيونيستي نميتواند در برابر مقاومت پيروز شود ارتش رژيمصهيونيستي پيش از اين ابزار سرزمينساز بود و تل آويو با استفاده از آن به وسعت سرزمينهاي اشغالي ميافزود اما از جنگ 33 روزه ديگر ارتش اين ماهيت را ندارد جوان آنلاين از وقتي كه بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيلسفیر ایران در رم: حملات رژیم صهیونیستی به غزه نشانه ضعف و زبونی این رژیم/اسرائیل نمیتواند اراده ملت فلسطین را
سفیر ایران در رم حملات رژیم صهیونیستی به غزه نشانه ضعف و زبونی این رژیم اسرائیل نمیتواند اراده ملت فلسطین را درهم شکندسفیر ایران در رم حملات اسرائیل به غزه را نشانه ضعف و زبونی این رژیم دانست و گفت این رژیم نمیتواند با قتل عام مردم و رعب و وحشت اراده ملت فلسطین را درهم شکندزنگنه: موضع شورای امنیت، بیانگر نیاز اسرائیل به آتشبس است/ حماس میتواند شکست اسرائیل را رقم بزند/ مقامات رژی
زنگنه موضع شورای امنیت بیانگر نیاز اسرائیل به آتشبس است حماس میتواند شکست اسرائیل را رقم بزند مقامات رژیم صهیونیستی باید دادگاهی شوند یک کارشناس مسائل بینالملل با بیان اینکه اسرائیل برای نخستین بار در شرایطی قرار گرفته که میتواند از سوی حماس به چالش کشیده شود گفت عواملاعتراف رژیم اسرائیل به کشته شدن پنج سرباز دیگر
اعتراف رژیم اسرائیل به کشته شدن پنج سرباز دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن پنج نفر از سربازانش در روز دوشنبه در منطقه جنگ زده نوارغزه واطراف آن اعتراف کرد کد خبر ۴۲۰۶۰۸ تاریخ انتشار ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۰ - 29 July 2014 ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن پنج نفر از سربازانش دردر پاسخ به گستاخی های رژیم غاصب اسرائیل مردم خلخال فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند
در پاسخ به گستاخی های رژیم غاصب اسرائیلمردم خلخال فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادنددر پاسخ به گستاخی های رژیم غاصب اسرائیل در غزه مردم خلخال همچون دیگر شهرهای استان فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ آمریکا سر دادند به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل مردم ولایی و شهید پرور خلخجنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین با چراغ مدعیان دروغین حقوق بشر است
استانها شمال گیلان رنجکش جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین با چراغ مدعیان دروغین حقوق بشر است رشت – خبرگزاری مهر مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت جنایت هایی که از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین رخ میدهد با چراغ سبز آمریکا و هدایت مدعیان دروغین حقوق بشر اسچرا رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه می ترسد؟
چرا رژیم صهیونیستی از حمله زمینی به غزه می ترسد فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی منتظر تصمیم کابینه هستند در این شرایط به نوشته روزنامه مقامات این رژیم با چند مشکل رو به رو است و ادامه جنگ ممکن است سبب ایجاد موج ناامیدی در بین صهیونیست ها و به اقتصاد این رژیم آسیب وارد کند رژیممصاحبه چالشی شبکه خبری آمریکا با سفیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هستهای ایران/ اسرائیل هیچ کشوری را تهدید ب
مصاحبه چالشی شبکه خبری آمریکا با سفیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هستهای ایران اسرائیل هیچ کشوری را تهدید به نابودی نمیکند اما ایران ما را تهدید میکند سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری انبیسی بار دیگر با تکرار اتهامات هستهای علیه ایران از جامعه جهانی خبا تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی؛ مردم قبرس پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
سهشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۴ صدها تن از حامیان فلسطین در قبرس با تجمع در مقابل سفارت اسرائیل در نیکوزیا پایتخت این کشور خواستار توقف حملات نظامی علیه غزه شدند به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس تظاهرات قبرسیها توسط اتحادیههای جناح چپ و گراسرائیل با فرصتطلبی به دنبال استیفای آبروی برباد رفته خود است/ رژیم صهیونیستی دچار پریشانی سیاسی شده است
لاریجانی در اجلاس تروئیکهای بینالمجالس اسلامی اسرائیل با فرصتطلبی به دنبال استیفای آبروی برباد رفته خود است رژیم صهیونیستی دچار پریشانی سیاسی شده است رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس تروئیکهای بینالمجالس اسلامی اظهار داشت متأسفانه در سالهای اخیر به خاطر بحرانهایی که در کشسازمان پزشکان بدون مرز: رژیم اسرائیل حملات به غزه را متوقف کند
بین الملل آفریقا و خاورمیانه سازمان پزشکان بدون مرز رژیم اسرائیل حملات به غزه را متوقف کند سازمان پزشکان بدون مرز خواستار توقف حملات به غزه و هدف قرار نگرفتن خودروهای امداد رسانی از سوی صهیونیستها شد به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه فلسطین الیوم نیکلا پالارو هماهنگ کننکانال 10 تلویزیون اسرائیل خبر داد احتمال رد شدن طرح جان کری توسط کابینه رژیم صهیونیستی
کانال 10 تلویزیون اسرائیل خبر داداحتمال رد شدن طرح جان کری توسط کابینه رژیم صهیونیستیکابینه رژیم صهیوینستی در نظر دارد تا طرح ارائه شده توسط وزیر امور خارجه آمریکا را رد کند به گزارش خبرگزاری فارس کانال 10 رژیم صهیونیستی خبر داد که کابینه دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صخروش جهانی علیه نسلکشی در غزه / طنین شعار «مرگ بر اسرائیل» در ۷۷۰ شهر کشور/اعلام بیزاری ملت ایران ا
خروش جهانی علیه نسلکشی در غزه طنین شعار مرگ بر اسرائیل در ۷۷۰ شهر کشور اعلام بیزاری ملت ایران از رژیم اشغالگر قدس مسیرهای 9گانه مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران از ساعت 10 30 دقیقه صبح امروز جمعه آغاز می شود که در مسیرهای نُــهگانه به سمت میعادگاه نماز جمعه در دانشگاه تهران بجنگ غزه مقدمه فروپاشی رژیم اسرائیل است
جنگ غزه مقدمه فروپاشی رژیم اسرائیل است جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم دفاع از ممالک اسلامی در مقابل دشمنان و با اشاره به حوادث اخیر غزه و جنایات رژیم جعلی صهیونیستی خاطرنشان کرد جنگ غزه آغاز و مقدمه فروپاشی اسرائیل است کد خبر ۴۲۰۳۸۳ تاریخ انتشا-
گوناگون
پربازدیدترینها