تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819213736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالزی خواستار توقف فوری درگیری جدایی طلبان و نیروهای دولتی اوکراین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مالزی خواستار توقف فوری درگیری جدایی طلبان و نیروهای دولتی اوکراین شد کوالالامپور - ایرنا - ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه خواستار ˈتوقف فوریˈ درگیری بین جدایی طلبان و نیروهای دولتی اوکراین در اطراف محل سرنگونی پرواز ام.اچ 17 این کشور شد.


به گزارش ایرنا، نخست وزیر مالزی پس از گفت وگو با همتای اوکراینی خود، گفت: جنگ بین نیروهای دولتی اوکراین و جدایی طلبان در محل و اطراف محل سرنگونی بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی باید فورا متوقف شود.
به نوشته تارنمای استار مالزی، وی گفت: همه طرف ها باید به قربانیان هواپیمای سرنگون شده و خانواده آن ها احترام بگذارند و به سمت عدالت قدم برداشته و این امر با توقف درگیری ها آغاز می شود.
به گفته نجیب تون رزاق، محققان این حادثه و کارشناسان جمع آوری و شناسایی اجساد باید چند روز به محل سقوط پرواز ام.اچ 17 دسترسی داشته باشند.
وی با توجه به مذاکرات با همتای اوکراینی خود احتمال داد تیم تحقیقاتی طی چند روز آینده به محل سقوط هواپیما دسترسی نداشته باشند.
این در حالی است که نخست وزیر مالزی روز یکشنبه در بیانیه ای از توافق با جدایی طلبان اوکراین برای دسترسی بازرسان بین المللی به محل سقوط هواپیمای این کشور خبر داده بود.
دولت مالزی یک روز بعد بار دیگر تاکید کرد مذاکره با دولت اوکراین و گروه جدایی طلب دونتسک برای آتش بس در منطقه سرنگونی پرواز ام.اچ 17 به منظور دسترسی امن محققان در حال انجام است.
محققان هلندی و استرالیایی طی پنج روز گذشته برای رسیدن به محل سقوط این هواپیما تلاش کردند، اما به دلیل تشدید درگیری ها در شرق اوکراین این امکان فراهم نشده است.
از سوی دیگر نمایندگان پارلمان اوکراین امروز تصویب کردند نیروهای مسلح هلند و استرالیا در محل سقوط این هواپیما مستقر شوند.
مالزی نیز امروز یک گروه 68 نفره از افسران پلیس خود را با هدف کمک به تحقیقات بین المللی به اوکراین اعزام کرد.
مالزی اعلام کرده است منطقه آتش بس باید شعاع 35 کیلومتری محل سقوط بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی را که با 298 سرنشین در شرق اوکراین سرنگون شد دربر گیرد.
پرواز ام.اچ 17 با 298 سرنشین 26 تیرماه در شرق اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه با یک فروند موشک سرنگون شد و جدایی طلبان و دولت اوکراین همدیگر را متهم به ساقط کردن این هواپیمای غیرنظامی می کنند.
43 مالزیایی شامل 15 خدمه پرواز و دو کودک در بین کشته شدگان این هواپیما دیده می شوند و 27 استرالیایی جزو مسافران این پرواز بودند.
12 اندونزیایی از جمله یک نوزاد، 9 انگلیسی، چهار آلمانی، سه فیلیپینی و یک کانادایی در لیست مسافران این هواپیما دیده می شوند.
چهار بلژیکی نیز در بین مسافران پرواز ام.اچ 17 بوده اند.
آساق**1611



09/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن