تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820104179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارک تهدید به پایان دادن به گفت وگوهای صلح کلمبیا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فارک تهدید به پایان دادن به گفت وگوهای صلح کلمبیا کرد مادرید- ایرنا- نیروهای شبه نظامی انقلابی کلمبیا (فارک ) تهدید کردند در صورتی که ارتش کلمبیا همچنان به کشتن رهبران شبه نظامی ادامه دهد به مذاکرات صلح در این کشور پایان خواهند داد .


به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری اروپاپرس ، ˈلوییس آلبرتو آلبان بوربانوˈ ملقب به ˈمارکو لئون کالارکاˈ یکی از اعضای مذاکره کننده فارک در گفتگوهای صلح در هاوانا پایتخت کوبا چهارشنبه شب گفت دولت کلمبیا با تلاش برای از بین بردن رهبران فارک با بمباران های خود در حال ˈبازی با آتشˈ است .
وی تصریح کرد :اقدام دولت می تواند باعث شود که ما از سر میز مذاکرات بلند شویم زیرا آشکار خواهد شد که دولت کلمبیا اراده سیاسی برای دستیابی به یک توافق را ندارد .
این در حالی است که ˈخوان مانوئل سانتوسˈ رئیس جمهوری کلمبیا روز سه شنبه گفت در صورتی که اقدامات تروریستی فارک تداوم یابد ، مذاکرات صلح می تواند خاتمه یابد .
سانتوس تصریح کرد فارک با حمله چند روز پیش خود به یک نیروگاه انتقال برق که 400 هزار نفر از مردم شهر بوئنا آونتورا واقع در غرب کلمبیا را در خاموشی قرار داد ، در حال ˈکندن گور سیاسیˈ خود است .
کالارکا در این زمینه تصریح کرد :دولت می خواهد صلح را به طور رایگان به دست آورد اما این مورد ، اتفاق نخواهد افتاد زیرا باید در مورد ریشه های این تنش ها گفت وگو شود.
وی افزود: فارک به طور کامل به صلح متعهد است و این امر را از طریق اقدامات بسیار از جمله سه آتش بس نشان داده و به رغم اینکه اذعان دارد که مذاکرات در یک وضعیت خطرناک قرار گرفته است نمی خواهد طرفی باشد که مذاکرات را قطع کرده است .
از 8 اکتبر 2012 در اسلو (نروژ) و از 19 نوامبر همان سال در هاوانا پایتخت کوبا دولت کلمبیا و فارک ، مذاکرات صلح خود را بر اساس یک دستور کار شش ماده ای آغاز کردند با این هدف که به بیش از پنج دهه درگیری مسلحانه که تاکنون موجب کشته شدن بیش از 600 هزار نفر شده است پایان دهند.
اروپام **1234**1446



09/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن