تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810041027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج فرهنگ اهدا خون در بین جوانان ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیر کل انتقال خون البرز: ترویج فرهنگ اهدا خون در بین جوانان ضروری است کرج-ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان البرز بر ترویج و نهادیه کردن فرهنگ اهدای خون در جامعه اسلامی بویژه در بین جوانان با کمک همه نهادهای فرهنگی تاکید کرد.


ˈ حسن حسینی ˈ ˈروز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت نهم مردادماه سالروز تأسیس سازمان انتقال خون و روز ˈاهدای خونˈ افزود: در سال های آینده اگر حضور پررنگ جوانان برای اهدا خون نباشد برای تأمین خون و فرآورده های سالم مورد نیاز کشور عزیزمان دچار مشکل می شویم.
وی اظهار داشت: اهدا کنندگان خون ایثارگران جامعه هستند که با تاکیه بر فرهنگ مهربانی ، گذشت و کمک به همنوعان خود را همراه با اهدا خون به دیگران منتقل می کنند.
وی با اشاره به اینکه اهدای خون می تواند در کشف بیماریهای نهفته در اهدا کنندگان خون کاملاً مؤثر باشد افزود: هر فرد سالم در هر سال تا چهار بار با فاصله هشت هفته (دو ماه) می تواند خون اهدا کند.
حسینی ، مهمترین هدف انتقال خون را تأمین خون و فرآورده های سالم با بهترین کیفیت استاندارد مطابق با موازین تعیین شده بین المللی برای بیماران و نیازمندان و همچنین ترویج طب انتقال خون عنوان کرد.
وی یادآورشد: هر فرد بالغ (بین 17 تا 65 سال) با وزن متوسط پنجاه کیلوگرم، حدود پنج و نیم تا شش لیتر خون دارد و با اهدای 250 سی سی تا 450 سی سی از خون خود، نه تنها سلامتی خود را به مخاطره نمی اندازد بلکه علاوه بر کمک به سلامتی خود، نجات بخش زندگی دیگری نیز خواهد بود.
مدیر کل انتقال خون استان البرز خاطرنشان کرد که باید تمامی تلاش خود را بکارگرفته تا نیازمندان به فراودرهای خونی در مراکز درمانی از لحاظ تولید فرآورده های خونی با توجه به اعمال استاندارهای اروپایی و گاهی حتی سخت گیرانه تر از آن هیچ نگرانی نداشته باشند.
حسینی با اشاره به استقبال خوب مردم برای اهدای خون در شب های قدر افزود: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال این امر خداپسندانه را تکرار کنند.
وی خاطرنشان کرد: به علت پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده های خونی از جمله پلاکت ها، سازمان انتقال خون نیازمند دریافت خون به صورت مستمر و روزانه است.
حسینی با تقدیر از تلاش رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی اهدای خون در جامعه افزود: برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون در جامعه ، رسانه ها و اطلاع رسانی نقش موثری دارند.
در مرداد سال 1353 سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد.
7411 / 1200



09/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن