تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803872859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اعلام طرح پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران تا روز اهدای خون


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: امروز در تاریخ؛
از اعلام طرح پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران تا روز اهدای خون
اعلام طرح پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران، وقوع حادثه جمعه خونین مکه، روز صدا و سیما، روز اهدای خون و ... از مهم‌ترین رخدادهای تاریخی امروز است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امروز 9 مرداد 1393 خورشیدی برابر با 3 شوال 1435 هجری و 31 جولای 2014 میلادی است. مهمترین رخدادهای تاریخی امروز از این قرار است:



اعلام طرح پرچم رسمی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی (1359 ش)
پس از گذشت بیش از یک سال از شکل‌گیری و تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران، از طرف دولت وقت، مشخصات فنی و ظاهری پرچم رسمی کشور اعلام شد. این طرح که پیش از این، در نیمه تیرماه 59 از تصویب شورای انقلاب و رییس جمهور گذشته بود، پرچم کشور را در رنگ‌های سبز در بالا، سفید در وسط و سرخ در پایین همراه با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار اللَّه اکبر مشخص کرده بود. در توضیح مشخصات فنی و هندسی این طرح آمده است: علامت مخصوص جمهوری اسلامی به رنگ سرخ در وسط پرچم قرار می‌گیرد. همچنین شعار اللَّه اکبر به رنگ سفید و با خط کوفی بنّایی به نشانه روز پیروزی انقلاب، بیست و دو بار به صورت حاشیه در مرز رنگ سبز و سفید و نیز مرز سرخ و سفید تکرار می‌گردد. این طرح بیان کننده محتوای حکومت اسلامی به شمار می‌رفت و نقش کلمه اللَّه در آن اشاره‌ای به مبدأ و منتهای آفرینش داشت. در پرچم جمهوری اسلامی ایران، رنگ سبز به عنوان نشانه مذهب شیعه، رنگ سفید به نشانه صلح دوستی و آرامش‌طلبی ملت ایران و رنگ قرمز به نشانه آمادگی ملت برای دفاع از استقلال و آزادی به قیمت ریخته شدن خون فرزندان این مرز و بوم تفسیر شده است.

رحلت عالم امامی و فقیه اصولی آیت اللَّه "ملااحمد بن علی اکبر فاضل مراغی" (1271 ش)
آیت‌اللَّه ملااحمد فاضل مراغی در اواسط قرن سیزدهم هجری قمری به دنیا آمد. وی در اصل از اهالی مراغه و ساکن تبریز بود. ایشان پس از طی تحصیلات مقدماتی علوم اسلامی، راهی حوزه علمیه نجف اشرف گردید و از محضر استاد اعظم، شیخ مرتضی انصاری و سید حسین کوه کمره‌ای و دیگر بزرگان استفاده نمود. فاضل مراغی پس از سالیانی که در حوزه نجف حضور داشت به مدارج بالای علمی دست یافت به تبریز بازگشت و به تدریس فقه و اصول و کلام پرداخت. از ایشان آثاری بر جای مانده که حاشیه بر نهج‌البلاغه، حاشیه بر صمدیه، تفسیر قرآن و نکات القرآن و بیان دقائقه از آن جمله است. سرانجام این عالم امامی و فقیه اصولی و متکلم و ادیب بزرگوار، در نهم مرداد 1271 ش برابر با پنجم محرم الحرام 1310 ق در تبریز درگذشت و پیکرش را به نجف منتقل نموده و در وادی‌السلام به خاک سپرده شد.

شهادت حجت‌الاسلام "کامیاب" نماینده مردم مشهد توسط منافقین (1360 ش)
حجت‌الاسلام کامیاب در سال 1329 ش در یکی از روستاهای گناباد چشم به جهان گشود و از جوانی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت. ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش‌های قابل توجهی از خود نشان داد. سرانجام یک هفته پس از انتخاب از سوی مردم مشهد به نمایندگی مجلس شورای اسلامی در نهم مرداد 1360 در 31 سالگی، به دست مزدوران منافق به شهادت رسید. پیکر مطهر ایشان پس از تشییعی مردمی، در یکی از رواق‌های حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

وقوع حادثه جمعه خونین مکه (1366 ش)
در روز نهم مردادماه 1366 شمسی برابر با ششم ذیحجّه سال 1407 قمری، هزاران زائر ایرانی و تعدادی از زائران دیگر کشورهای اسلامی در مکه معظّمه و خانه خدا، در حال انجام فریضه الهی برائت از مشرکین بودند که به دست ماموران دولت وهابی عربستان سعودی مورد تهاجم وحشیانه قرار گرفته و به شهادت رسیدند. زائران خانه خدا، مراسم برائت را همه ساله با الهام از تعالیم اسلام و قرآن برگزار می‌کنند و در آن، ضمن دعوت مسلمانان به اتحاد، بیزاری خود را از دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارند. بر اثر این یورش بی‌رحمانه در خانه امن الهی، چهارصد نفر از حُجّاج ایرانی به شهادت رسیده و بیش از هزار نفر نیز زخمی شدند. حمله به زائران خانه خدا نشان داد که سردمداران وهابی عربستان، نه تنها لیاقت خدمت به حرمین شرفین در این کشور را ندارند، بلکه برای اثبات سرسپردگی خویش حاضرند احکام مُحکم الهی را نیز زیر پا بگذارند. برگزاری مراسم برائت از مشرکین در جریان اجتماع بزرگ و پرشکوه حجّ، تاثیر آن را دوچندان می‌کند. با توجه به این اهمیت، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای، همه ساله بر انجام هرچه باشکوه‌تر مراسم برائت از مشرکین تاکید داشته و دارند.

دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از صدا و سیما (1375 ش)
در تاریخ نهم مرداد 1375، مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای، از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند و ضمن آشنایی با فعالیت‌های گوناگون این سازمان، رهنمودهایی برای ارتقای کاری این مجموعه بیان فرمودند. ایشان در اولین مرحله از بازدید، از نمایشگاه ویژه‌ای تحت عنوان صدا و سیما در یک نگاه دیدن کردند و سپس از چهار استودیوی رادیویی نیز دیدار نمودند. همچنین حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای، در اجتماع مدیران و کارکنان سازمان صدا و سیما که در مسجد بلال این سازمان برگزار شد، از فعالیت‌های انجام شده در این سازمان، طی سال‌های اخیر به عنوان تلاش جهادگرانه، قوی، منسجم، متکی به اصول و دارای اهداف خوب و روشن یاد کردند و تداوم این تلاش‌ها را برای نیل به سطحی مطلوب و در حد انتظار از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ضروری دانستند. همزمان با این بازدید، ساختمان جدید مرکز صدا و سیما در اصفهان، مرکز تولید و پخش رادیویی اراک و طرح توسعه مرکز یزد به بهره‌برداری رسید و چهارده منطقه دیگر از کشور تحت پوشش شبکه چهار سیما قرار گرفتند.

روز صدا و سیما
برای گرامیداشت نهم مرداد 1375، سالروز بازدید تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، این روز با عنوان روز صدا و سیما نامگذاری گردید. حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای، مقام معظم رهبری، در بازدید سیزده ساعته خود از این سازمان، پس از آشنایی با واحدهای گوناگون سازمان، بیاناتی درباره فعالیت‌های سازمان ایراد فرمودند و از روند کلی فعالیت‌های آن، اظهار رضایت نمودند.

روز اهدای خون
در مرداد سال 1353 ش سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد. از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام‌گذاری شده است. جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدا، و آماده‌سازی آن برای نجات بیماران و مصدومین، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و... از جمله کارهای سازمان انتقال خون ایران می‌باشد. طبق گفته کارشناسان، هر فرد بالغ (بین 17 تا 65 سال) با وزن متوسط پنجاه کیلوگرم، حدود پنج و نیم تا شش لیتر خون دارد و با اهدای 250 سی‌سی تا 450 سی‌سی از خون خود، نه تنها سلامتی خود را به مخاطره نمی‌اندازد، بلکه ضمن کمک به سلامتی خود، نجات بخش زندگی دیگری نیز خواهد شد. اهدای خون همچنین می‌تواند در کشف بیماری‌های نهفته در اهدا کنندگان کاملاً مؤثر باشد. هر فرد سالم می‌تواند در هر سال تا چهار بار با فاصله هشت هفته (دو ماه) خون اهدا کند.

درگذشت مورخ و محدث بزرگ "حافظ ابرو" حافظ بزرگ قرآن کریم (834 ق)
نورالدین لطف اللَّه بن عبداللَّه خوافی هِرَوی معروف به حافظ ابرو، از مشاهیر مورخین و تاریخ نگار قرن نهم هجری است. وی درهرات به دنیا آمد. در همدان به مسند فضل و کمال قدم نهاد و بر اثر دانش فراوان، مورد تشویق امیر تیمور گورکانی واقع شد. چون قرآن را از حفظ بود به حافظ و چون ابروانی به هم پیوسته داشت به ابرو معروف گردید و به حافظ ابرو شهرت دارد. اولین اثر تاریخی او که در اوایل قرن نهم هجری نگاشته شده، کتاب ظفرنامهٔ شاهی است که بعدها این اثر را بر کتاب مفصل‌تر خود به نام جامع التواریخ رشیدی افزود. جغرافیای تاریخی نیز کتاب دیگر اوست. حافظ ابرو در زنجان وفات یافت.

رحلت آیت اللَّه "محمّدحسین شهرستانی" عالم بزرگ اسلامی (1315 ق)
آیت اللَّه حاج میرزا محمد حسین حسینی مرعشی شهرستانی از علما و مشاهیر بزرگ علوم اسلامی در سال 1256 ق در کرمانشاه، به دنیا آمد. وی از کودکی، علوم دینی و اسلامی را به خوبی فراگرفت و در جوانی به درجهٔ اجتهاد رسید. آیت‌اللَّه شهرستانی از دوازده سالگی شروع به تالیف نمود و در حدود هشتاد اثر از خود به جای گذاشت که تاریخ لباب الاجتهاد و تذکرة النفس از آن جمله‌اند. این عالم ربانی در اواخر عمر، پس از سفری که به مشهد و تهران داشت، راهی کربلا گردید و در آن دیار مقدس، مرجعیت جمعی از شیعیان را برعهده گرفت. سرانجام در 59 سالگی در کربلا درگذشت و در رواق حسینی به خاک سپرده شد.

درگذشت عالم ربانی آیت اللَّه "ذبیح اللَّه قوچانی" (1414 ق)
آیت الله حاج شیخ ذبیح الله ذبیحی قوچانی از علمای عامل و مجتهدین نامدار معاصر خراسان، در سال ۱۳۲۹ قمری برابر با سال ۱۲۸۹ شمسی در روستای خیرآباد مایوان متولد شد. وی در سن ۱۳ سالگی برای تحصیل علوم دینی به شهر قوچان رفت و در طول سه سال، مقدمات را آموخت. ایشان برای تکمیل تحصیلات خود در سال ۱۳۴۵ قمری به مشهد مقدس آمد و به مدت ۶ سال به تکمیل ادبیات عرب و دروس سطح پرداخت. آیت الله قوچانی در سال ۱۳۵۱ قمری به نجف اشرف هجرت کرد و در حوزه درسی فقه و اصول آیات عظام آقا ضیاء عراقی، حاج سید محمود شاهرودی، حاج سید ابوالحسن اصفهانی و سایر بزرگان شرکت نمود. ایشان پس از ۲۰ سال اقامت در حوزه نجف و نیل به درجه اجتهاد، در سال ۱۳۷۱ قمری به قوچان مراجعت کرد و در این شهرستان به ترویج و نشر احکام اسلامی و تدریس علوم دینی پرداخت. این عالم ربانی در کمال زهد و تقوا در مجاورت امام هشتم زندگی می کرد تا این که در سحرگاه روز سه شنبه ۲۴ اسفند سال ۱۳۷۲ شمسی برابر با سوم شوال سال ۱۴۱۴ قمری بر اثر سکته قلبی درگذشت و در میان اندوه فراوان علاقه منداش در صحن آزادی (نزدیک ایوان طلا) حرم رضوی به خاک سپرده شد. از اقدامات مفید آیت الله قوچانی، تأسیس مدرسه علوم دینی محمودیه فاروج می باشد که طلاب علوم دینی تا سطح لمعتین و رسائل در آن جا به تحصیل می پردازند

تصرف شهر شیراز توسط "امیر مبارزالدین محمد" سرسلسلهٔ آل مظفر (754 ق)
امیر مبارزالدین محمد، سرسلسلهٔ آل مظفر، که از دست اندازی‌های متوالی شیخ ابواسحاق به کرمان و یزد متغیر شده بود بالاخره عازم تسخیر شیراز و برانداختن امیر شیخ ابواسحاق گردید. محاصرهٔ شیراز به مدت 6 ماه طول کشید تا این که در سوم شوال سال 754 ق شهر را به تصرف خود درآورد.

تولد "شارل آگوستین کولِنْ" فیزیک‌دان برجسته فرانسوی (1736 م)
شارْلْ آگوستین کولِنْ، فیزیک‌دان فرانسوی، در 31 ژوئیه 1736 م در شهر پاریس فرانسه به دنیا آمد و پس از اتمام تحصیلات خود، به تحقیق در رشته‌های الکتریسیته و مغناطیس پرداخت. کولن در طی سال‌های بعد تالیفات متعددی نگاشت و قوانین فراوانی وضع کرد که امروزه در فیزیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. قوانینی که در وی فیزیک به وجود آورده، در کتب فیزیک به نام او "قوانین کولن" خوانده می‌شود. کولن در طی اکتشافات خود، خواص عقربه مغناطیسی را که تحت تاثیر میدان مغناطیس زمین قرار گرفته باشد شرح داد و از آنجا چنین نتیجه گرفت که بهترین راه برای ساختمان قطب نما آن است که عقربه را به انتهای نخی متصل سازند و آن را به حال آزاد بیاویزند به طوری که بتواند در هر امتدادی که می‌خواهد ممتد شود. این نوع تعلیقْ، او را واداشت که درباره انواع مختلف نخ و اندازه‌گیری آنها مطالعه کند و این مطالعات در نهایت باعث کشف واختراع ترازوی تاب دار گردید که در آن، نیروی بسیار کوچکی با استفاده از این مقاومت، اندازه‌گیری می‌شود. وی از سال 1785 تا 1789، حاصل بررسی‌های خود را که از مجموعه آنها، اکتشاف یکی از اساسی‌ترین قوانین الکتریسته ساکن نتیجه گردید، منتشر ساخت. کولن ثابت کرد که قانون جاذبه نیوتنی در مورد بار الکتریکی نیز صحت دارد و جسمی که بار الکتریکی منفی دارد، جسم دارای بار الکتریکی مثبت را به خود جذب می‌کند. شارل کولن سرانجام در 31 اوت 1806 م در 70 سالگی درگذشت.

مرگ "آنتوان اگزوپری" نویسنده فرانسوی (1944 م)
آنتوان دو سِنْتْ اگزوپِری داستان‌نویس فرانسوی در 27 ژانویه 1900 م در شهر لئون فرانسه به دنیا آمد. وی پس از طی تحصیلات خود به نیروی هوایی فرانسه پیوست و در کنار آن به نویسندگی پرداخت. اگزوپری در 29 سالگی اولین اثر خود را با الهام از وقایع زندگی خود در کتابی به نام پیک جنوب منتشر کرد و با چاپ کتاب‌های بعدی خود، به شهرت دست یافت. اما آن‌چه سِنْتْ اگزوپری را به شهرت جهانی رسانید کتاب شازده کوچولو بود که آن را در سال 1943 م منتشر نمود. این کتاب اگرچه برای کودکان نگاشته شده، اما پر از نکات دقیق و عمیق روانی و شاه‌کاری جاویدان است که تصاویر ذهنی را با مفاهیم فلسفی درهم آمیخته است. زندگی از دیدگاه اگزوپری، حادثه‌ای بیش نیست چه در قلمرو کار و چه در چارچوب روح و اندیشه. در داستان‌های اگزوپری که برگرفته از تجربیات شخصی اوست، وجدان و اخلاقْ حاکم می‌باشد و بلندطبعی و شهامت روحی نمایان است. وی اگرچه به عنوان یک خلبان، راه‌هایی طولانی را در فضا پیمود، اما از زندگی، احساسی مبهم و غم‌انگیز دارد. وی نویسنده‌ای شاعر و مخترعی با استعداد و مردی متفکر است. در آثار او تخیل‌های نویسنده‌ای انسانْ دوست دیده می‌شود که در دنیای اخلاق و وجدان به سر می‌بَرَد و فلسفه‌اش را از عالم عینی و واقعی بیرون می‌کشد. از اگزوپری آثار دیگری نیز برجای مانده که پرواز شبانه، سرزمین آدمیان و خلبان جنگ از آن جمله است. آنتوان سنت اگزوپری سرانجام در 31 ژوئیه 1944 م در جریان یک ماموریت هوایی بر فراز فرانسه، در هنگامه جنگ جهانی دوم، بر اثر سقوط هواپیمایش، در سن 44 سالگی کشته شد.

انحلال وزارت مستعمرات انگلیس (1966 م)
از نیمه هزاره دوم میلادی کشورهایی چون انگلستان، هلند، پرتغال و اسپانیا به واسطه برخورداری از نیروی دریایی پیشرفته، موفق به کشف و تصرف مناطق گوناگون جهان شده و به استعمار و بهره‌کشی ظالمانه از ساکنانِ بومی و منابع طبیعی آن می‌پرداختند. در این میان، توسعه و گستردگی دامنه مستعمراتِ کشور استعمارگر و سلطه‌جوی بریتانیای کبیر در شرق و غرب زمین آن چنان بود که بنا بر ضرب‌المثل مشهور، آفتاب هیچ‌گاه در امپراتوری بریتانیا غروب نمی‌کرد. بنابراین، برای رسیدگی به امور این مناطق، وزارت مستعمرات در بریتانیا شکل گرفت و توانست با بهره‌گیری از مأموران و کارگزارانِ خویش، نه تنها به چپاول و غارت منابع طبیعی و محصولات این مناطق بپردازد، بلکه در میان طبقات مختلف جوامع به ایجاد اختلاف و تفرقه دینی و مذهبی، قومی و نژادی بپردازد. در این زمینه می‌توان از فروپاشی امپراتوری عثمانی، پیدایش مذاهب ساختگی وهابیت و بهائیه و شکل‌گیری صهیونیسم و رژیم نژادپرست اسرائیل یاد نمود. اما اوضاع بین‌المللی در قرن بیستم و به ویژه نیمه دوم آن، باعث شد تا در بیشتر کشورهای تحت ستم، علیه استعمارگران، قیام‌ها و جنبش‌هایی بر پا شود که دامنه آن از جنوب افریقا تا شرق آسیا را در بر می‌گرفت. این جریان در دهه 1960 م سرعت بیشتری گرفت. به صورتی که به دهه استقلال موسوم گردید. در این میان استعمارگر پیر انگلستان برای رهایی از اتهامات و نیز ارائه چهره بشر دوستانه و در عین حال کم نمودن هزینه‌های دخالت مستقیم، تصمیم به انحلال وزارت مستعمراتِ انگلستان گرفت که در 31 ژوئیه 1966 عملی گردید و استعمار نو جای‌گزین آن شد. با این حال، استعمارگران که سال‌های متمادی در مستعمرات خود حضور داشتند. ضمن وابسته ساختن آنان به خود، مشکلات متعدد نواحی استقلال یافته را به حال خود رها کردند و این امر به عقب‌ماندگی بیشتر کشورهای به استقلال رسیده کمک نمود.

تشکیل دولت سیاهپوستان آمریکا توسط الیجا محمد (1960 م)
الیجا محمد رئیس جنبش مسلمان سیاهپوست ایالات متحده که جنبش او رنگ ناسیونالیستی به خود گرفته بود، ۳۱ ژوئیه ۱۹۶۰ م خواهان تشکیل دولتی از سوی سیاهپوستان در چهارچوب این کشور شد. الیجا محمد با نام اصلی «الیجا پول» در دهم اکتبر ۱۸۹۸ م در جورجیا متولد شد. الیجا در سن ۲۶ سالگی به شهر دیترویت میشیگان نقل مکان کرد. پدر وی در جورجیا یک مروج مسیحیت پروتستان بود. الیجا در دیترویت با «فرد محمد» آشنا و مسلمان شد و از آنجا به شیکاگو رفت و یک مرکز اسلامی تأسیس کرد و در سال ۱۹۳۴ م جنبش سیاهان مسلمان را بنیاد گذارد. وی در دوران جنگ جهانی دوم، دولت آمریکا را متهم کرد که چون ژاپنی‌ها سفیدپوست نیستند مورد خصومت آمریکا قرار گرفته‌اند و به‌همین سبب زندانی شد. زندانی شدن به سود او تمام شد و در آنجا موفق گردید جمع کثیری از زندانیان را که یکی از آنان مالکوم ایکس بود مسلمان کند. او تا پایان عمر (۲۵ فوریه ۱۹۷۵ م) به فعالیت‌های خود ادامه داد. جنبش او نخستین جنبش مسلمانان در آمریکا به‌شمار می‌آید.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید






تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن