تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821225294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحرک جدید دولت عراق برای بازپس گیری کامل موصل


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تحرک جدید دولت عراق برای بازپس گیری کامل موصل


نخست وزیر عراق با تشکیل واحدهایی متشکل از ده هزار نظامی در نظر دارد، موصل را از تروریست های تکفیری ـ بعثی داعش بازپس گیرد. نوری مالکی این تصمیم را با هدف وارد کردن ضربه نهایی بر پیکر این گروه تروریستی و آزاد کردن استان نینوا گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: نیروهای ارتش عراق در منطقه جرف الصخر در شمال بابل با تروریست های داعش به شدت درگیر شدند. روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون نوشت، نوری المالکی نخست وزیر عراق با تشکیل واحدهایی متشکل از ده هزار نظامی برای بازپس گرفتن موصل از دست تروریست های داعش، موافقت کرده است. اعضای این واحدها را نیروهای مردمی ساکن استان نینوا شکل خواهند داد.

تحرک جدید دولت عراق برای بازپس گیری کامل موصل

 این روزنامه به نقل از مسئولان عراقی اعلام کرد : این واحدها از افراد سنی و کرد استان نینوا که داعش کنترل آن استان را در دست دارد، تشکیل می شوند.
  از سوی دیگر اثیل نجیفی استاندار نینواهم اعلام کرده است ‌تعداد زیادی از واحدهای مبارز از اهالی این استان برای مقابله با داعش و بیرون راندن آنان تشکیل شده اند. گروهک تروریستی داعش بخش هایی از شمال و شمال غرب عراق را در اختیار گرفته است . وی افزود: اهالی منطقه عزم جزم کرده اند تا داعش را از موصل و استان نینوا بیرون برانند.   براساس آخرین گزارش ها، این گروه تکفیری مراقد پیامبران الهی، یونس، شیث و جرجیس را تخریب کرده و کلیسای مریم عذرا را نیز به آتش کشیده اند. همچنین خبر تایید نشده ای مبنی بر انهدام برج الحدباء، یکی از آثار ارزشمند تاریخی عراق در موصل وجود دارد. گزارشی نیز اواخر هفته گذشته از موصل دریافت شده بود مبنی بر اینکه مردم در مسجد جامع نزدیک این برج تحصن کرده بودند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز روز دوشنبه طرح روسیه برای ممنوعیت خرید نفت از گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) و گروه مسلح جبهه النصره در عراق و سوریه تایید کرد. این دو گروه مسلح بعد از تسلط برخی از چاههای نفت در عراق و سوریه اقدام به فروش آنها در بازار قاچاق می کنند.

در همین راستا، دولت عراق از بیانیه شورای امنیت درخصوص ممنوعیت خرید نفت از دو گروه مسلح داعش و جبهه النصره استقبال کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا گام‌هایی را برای اعمال مجازات‌های بازدارنده علیه خریداران و قاچاقچیان نفت عراق بردارد.

شبکه خبری فرانس24 در گزارشی درباره اذیت و آزار مسیحیان عراقی توسط گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام(داعش) اعلام کرد این گروه تروریستی در هر جایی که کنترل آن را به دست گرفته است جو ترس و وحشت حاکم کرده است .

در موصل بزرگترین شهر شمال عراق ، گروه داعش که از ماه ژوئن گذشته تاکنون که کنترل آن را در اختیار دارد دو هفته پیش به مسیحیان عراقی ساکن این منطقه برای ترک این منطقه ضرب الاجل داد. داعش از مسیحیان عراقی خواست یا به دین اسلام بگروند یا جزیه بدهند یا این منطقه را ترک کنند. همین تهدید کافی بود تا آخرین مسیحیان عراقی به جای منطقه در شهر تاریخی موصل این شهر را به مقصد کردستان عراق ترک کنند.

این شبکه خبری در ادامه چنین توضیح می دهد که درست است موصل از قدیمی ترین جامعه مسیحی جهان تخلیه شده است، اما در بغداد پایتخت عراق برخی از مسیحیان هستند که مرعوب تهدیدات نشده اند و همچنان در این شهر زندگی می کنند.

اما تنها مسیحیان عراقی نیستند که مورد اذیت و آزار گروه داعش قرار می گیرند . تروریست های داعش دیگر اقلیت های این کشور از جمله ترکمن ها ، کردهای شبک و کردهای ایزدی ها را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در دیداری که از عراق داشت درباره همین اذیت و آزارها و به ویژه اذیت وآزار مسیحیان عراقی هشدار داد و گفت حملات نظام مند علیه غیرنظامیان تنها به دلیل تعلق قومی و مذهبی شان جنایت علیه بشریت محسوب می شود .

 


چهار شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن