تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804371937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل بوستان ويژه فرهنگ حجاب و عفاف در پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۲:۵۳ب.ظ)
در سي و چهارمين نشست کميسيون حجاب و عفاف به تصويب رسيد: تشکيل بوستان ويژه فرهنگ حجاب و عفاف در پايتخت نشست کميسيون حجاب و عفاف با حضور معاون شهردار تهران، نمايندگان دولت، مجلس، شوراي شهر تهران و مديران کل ادارات و سازمان هاي تابعه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين نشست حجت الاسلام والمسلمين ميثم امرودي، معاون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران، نيز بر نقش بانوان در اجراي سياست هاي حجاب و عفاف در پايتخت تأکيد کرد و گفت: بايد به اين مسأله توجه داشت که حجاب زنان ويترين جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: وقتي از يک بانو گاهي وقتي از يک خانم پرسيده مي‌شود چرا حجاب را به خوبي رعايت نمي‌کنيد، مي‌گويد ما هم مانند خانم‌هاي ديگر جامعه هستيم، اما؛ در شهرداري تهران خانم‌ها اين نگاه را نمي‌پذيرند کارکنان دولت نيز ويتريني هستند که حجابي که نظام ترسيم کرده را توليت مي‌کنند. بنابراين تغيير نگرش در اين حوزه باعث مي‌شود تلاش‌ها گسترده شود.
معاون شهردار تهران در ادامه با بيان اينکه با اجراي برنامه هايي که شهرداري تهران در سال هاي اخير در اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در پايتخت انجام داده، فضاي شهر تهران نسبت به دو سال گذشته متفاوت تر شده است، تأکيد کرد: در مورد مسأله عفاف و حجاب در برخي موارد مجلس ظرفيت پرداختن به اين موضوع را دارد و موضوعي که وزارت کشور سه سال پيش آن را تصويب کرد، اين است که هيچ مدير آقايي نمي تواند منشي زن داشته باشد و بالعکس نيز هيچ مدير خانمي نمي تواند منشي آقا داشته باشد. شهرداري تهران اين موضوع را خيلي قبل تر مصوب کرده بود و اين بار دوباره بر اين مسأله تأکيد کرده است. اين موضوع اصلا به اين معنا نيست که مي خواهيم تفکيک جنسيتي داشته باشيم.
حجت الاسلام ميثم امرودي با اشاره به بخشي از فعاليت هاي شهرداري تهران در اين زمينه يادآور شد: به عنوان مثال شهرداري شهربانوها را به عنوان فضايي مختص بانوان راه اندازي کرده است. در شهربانوها علاوه بر فضاي بزرگي که به بانوان اختصاص داده شده فضاهايي براي استخر مراکز مشاوره، مهدکودک و مکاني براي دوچرخه سواري وجود دارد و وقتي خانمي وارد شهربانو مي شود، مي تواند فرزندش را به مهدکودک مجموعه بسپارد و خود از فضاهاي تفريحي بهره مند شود.
وي از فروش چادر با تخفيف 30 درصدي در همه بوستان‌ها از روز ولادت امام حسن (ع) تا عيد فطر خبر داد و گفت: اين اقدام ازسوي شهرداري تهران در جهت ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در حال انجام است.
وي اعلام کرد: از 10 شهريور تا 10 مهر نيز مانتوها و چادرهاي مختلفي در 10 نطقه تهران عرضه مي شود که به دليل دوخته شدن آنها توسط زنان سرپرست خانوار از قيمت‌هاي بسيار مناسبي شامل 30 تا 50 درصد زير قيمت بازار براي محصلان، دانشجويان وساير افراد برخوردار است.
برنامه هاي معاونت نيروي انساني شهرداري در ترويج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف
در اين نشست دکتر کاوه تيمورنژاد، مدير کل منابع انساني شهرداري تهران، به ارائه برنامه ها و پيشنهادات و گزارش عملکرد اداره کل منابع انساني در زمينه حجاب و عفاف پرداخت و گفت: بايد توجه ويژه اي به قشر بانوان داشته باشيم و با حمايت از آنان از آسيب هاي شغلي پيشگيري کنيم.
تيمورنژاد از طراحي پرتال ويژه فرهنگي براي کارکنان شهرداري، تقدير از بانوان شاغل شهرداري داراي حجاب برتر، ساماندهي نيروهاي شاغل در شهرداري، توجه ويژه به قشر بانوان؛ بويژه بانوان سرپرست خانوار، انديشيدن تمهيدات فرهنگي جهت انگيزش بانوان شاغل شهرداري براي رسيدگي به خانواده و فرزندان خود و ترويج فرهنگ ازدواج را از برنامه هاي معاونت منابع انساني شهرداري تهران در بحث ترويج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در بين پرسنل عنوان کرد.
نرگس معدني پور، مدير کل امور بانوان شهردار تهران، نيز طي اين نشست ضمن عنوان طرح پيشنهادي اين اداره کل درخصوص پوشش، خواستار توجه معاونت منابع انساني شهرداري تهران در کيفيت و اجراي به موقع طرح فرم بانوان شاغل شهرداري تهران با توجه به حساسيت هاي موجود شد.
وي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل 11گانه در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف خواستار همکاري همه مجموعه ها در اجراي اين مصوبه شد.
معدني پور با ابراز خرسندي از برنامه ترويج ازدواج از سوي معاونت منابع انساني شهرداري تهران، پيشنهاد داد امتيازاتي چون تأهل براي پرسنل در تبديل وضعيت قرارداري به رسمي، انتخاب مديران متأهل براي پست هاي مديريتي و پيشنهاد سقف اضافه کار براي بانوان شاغل شهرداري تهران جهت تحکيم خانواده و رسيدگي به تربيت فرزندان آنان را مطرح کرد.
در ادامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر تهران ضمن ارائه اظهارنظر خود در زمينه دستور کار نشست پيشنهادها و راهکارهاي خود را براي ترويج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در شهرداري تهران و سطح شهر مطرح کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدرضا اکرمي، رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري، نيز طي سخناني محبوب ترين رکن در فرهنگ اسلام پس از مسجد را خانواده عنوان کرد و گفت: شهرداري تهران بايد با بهاي ويژه به امر تشکيل خانواده در راستاي ترويج فرهنگ ازدواج در بين 60 هزار نيروي شاغل وخود تلاش هاي ويژه اي را انجام دهد.
وي در باب ترويج فرهنگ حجاب و عفاف تأکيد کرد: بايد حرمت و حريم بانوان در جامعه رعايت شود و امر به معروف را مقدم بر نهي از منکر کنيم.
لاله افتخاري، دبير کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، طرح شهرداري تهران در عدم بکارگيري بانوان در سمت هايي مانند رئيس دفتري را بسيار ارزشمند دانست و افزود: بايد براي ارتقاي شغلي بانوان و بالابردن امتيازات آنان نيز جايگاهي درنظر گرفته شود.
وي پيشنهاد داد: کارت هاي ويژه حجاب و عفاف براي استفاده بانوان در نمايشگاه هاي حجاب و عفاف، مراکز شهربانو و حتي تعاوني ها و فروشگاه ها طراحي شود.
مجتبي رحماندوست، عضو کمسيون اجتماعي مجلس، نيز در اين جلسه با بيان اينکه عملکرد شهرداري تهران در حوزه بانوان و عفاف و حجاب عملکرد خوبي بوده است، گفت: اميدوارم ساير نهادها و سازمان ها نيز در حوزه عفاف و حجاب خوب عمل کنند.
مرتضي طلايي، رئيس کميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي شهر تهران، گفت نيز در اين نشست با تأکيد بر لزوم جريان سازي فرهنگي در زمينه فرهنگ حجاب و عفاف، افزود: فعال سازي خانه هاي تسنيم در محله هاي تهران، بهره گيري از ظرفيت هاي مردمي، طراحي مسابقات کتابخواني براي مادران و دختران، راه اندازي وبلاگ هاي حجاب و عفاف، برگزاري کلاس هاي قرآني در بلوک هاي محله اي، برگزاري کلاس هاي آموزشي در مسجد و سراهاي محله، برپايي نمايشگاه هاي مرتبط در محلات و اقداماتي از اين دست مي تواند نقش بسيار مؤثري در ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در سطح شهر ايفا کند.
فاطمه آليا، نماينده مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به قانون حقوق و مسووليت هاي زنان در عرصه داخلي و بين المللي، گفت: اين قانون مصوب مجلس هفتم و داراي 144 بند شامل حقوق فردي، خانوادگي و اجتماعي زنان است که در بحث حقوق اجتماعي بانوان به مبحث سلامت محيط کار بانوان و ارتقاي بهره وري آنان توجه ويژه اي شده است و تحکيم بخش رفتار مسوولين ما در شهرداري تهران است.
وي ضمن تقدير از اقدام ارزنده شهرداري تهران در جهت ترويج معروف و تکريم زنان و ارتقاي بهره وري بانوان در محيط کار، گفت: انتظار داريم ساير دستگاه ها نيز تا جايي که امکان دارد در راستاي تامين آرامش رواني بانوان و افزايش بهره وري شغلي آنان گام بردارند.
آليا، حجاب و عفاف را از مقولات فرهنگي دانست و بر بحث آموزش در ترويج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف تأکيد کرد و خواستار تشکيل نهضت توليد محتواي مناسب در زمينه حجاب و عفاف براي بانوان شد.
مهدوي نماينده استانداري تهران نيز بر لزوم پرداختن به بحث آموزش در حوزه حجاب و عفاف به عنوان آموزش ضمن خدمت جهت دانش افزايي کارکنان و دوره هاي آموزشي در آموزش و پرورش، دانشگاه ها تأکيد کرد و انجام اين اقدامات را در ترويج فرهنگ حجاب و عفاف بر اقدامات دفعي و سلبي مقدم دانست.
در ادامه مهدي پيرهادي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 3 تهران، به ارائه گزارش فعاليت هاي اين منطقه در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت.
اهم مصوبات کميسيون حجاب و عفاف
از مصوبات مهم اين نشست، تشکيل بوستان ويژه براي حجاب و عفاف به صورت برپايي نمايشگاه دائمي حجاب و عفاف و نمايشگاه دائمي پرسش و پاسخ حجاب و عفاف و عرضه کالاهاي مرتبط با ترويج فرهنگ حجاب و عفاف بود.
بر اساس مصوبه اين نشست، رسيدگي به مسائل فرهنگي خانواده همکاران شاغل در شهرداري تهران، طراحي برنامه ويژه آموزش نيروي انساني در بحث حجاب و عفاف، بر عهده معاونت نيروي انساني شهرداري تهران گذاشته و بنا شد هر 6 ماه يکبار گزارشي در اين خصوص ارائه دهند.
تشکيل نهضت توليد محتواي مناسب در زمينه حجاب و عفاف با همکاري اداره کل مطالعات اجتماعي و فرهنگي و بنياد جحاب و عفاف، برگزاري همايش براي وبلاگ نويسان حوزه حجاب و عفاف توسط خانه فعالان مجازي، ايجاد بلوک هاي قرآني در دل محله هاي پايتخت، برپايي نمايشگاه حجاب وعفاف در 10 نقطه شهر جهت عرضه کالاهاي مرتبط، بررسي ويژگي ها و مزيت هاي بانوان با حجاب بويژه داراي حجاب چادر، استفاده از بانوان در سمت هاي مرتبط و توجه به ارتقاي شغلي آنان، تبديل خانه هاي تسنيم به مراکز توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در محله هاي تهران با رويکرد موج آفريني در اين بحث، واگذاري مسووليت کار ويژه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به شهرداري منطقه 3 تهران از ديگر مصوبات اين نشست به شمار مي رود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن