تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819216297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسهيلات جديد گمرک خرمشهر براي صادرکنندگان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۱۹ب.ظ)
براساس بسته حمايتي صادرات صورت گرفت؛ تسهيلات جديد گمرک خرمشهر براي صادرکنندگان گمرک خرمشهر به صادرکنندگان براساس بسته حمايتي صادرات که در راستاي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي از سوي رئيس کل گمرک ايران به تازگي ابلاغ شده است، تسهيلات جديدي ارائه مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، عارف باوي مديرکل گمرک خرمشهر با اعلام اين مطلب گفت: اين گمرک بسته حمايتي صادرات را در اولويت کاري خود قرارداده تا با توجه ويژه به واحدهاي توليدي، نقش مهمي در اجراي اين طرح مهم ملي ايفا نمايد.
مدير کل گمرک خرمشهر گفت: پيرو ابلاغيه کرباسيان، رياست کل گمرک جمهوري اسلامي ايران، تحقق بندهاي ۲۰ گانه تسهيلات گمرکي در امر صادرات از اولويتهاي پيش رو اين گمرک بوده که اجرايي شدن آن‌ها نتايج سودمندي را براي صادر کنندگان و توليد کنندگان به دنبال خواهد داشت.
عارف باوي افزود: در راستاي گمرک الکترونيک و اهداف استراتژيک نظارتي گمرک جمهوري اسلامي ايران و مکانيزه شدن فعاليت‌هاي سازمان، سامانه اظهار از راه دور در رويه صادرات در گمرک خرمشهر از هفته گذشته راه اندازي شده و با انجام خدمات به شيوه الکترونيکي، مراجعه حضوري صادرکنندگان به اين گمرک کاهش چشمگيري داشته و ارزيابي اوليه حاکي از آن است که در کنار افزايش سرعت و دقت، ضريب سلامت انتقال کالاهاي صادراتي به خارج از کشور نيز ارتقاء يافته و در وقت و هزينه ارباب رجوع صرف جويي شده است.
وي اضافه کرد: گمرک خرمشهر آمادگي دارد به منظور حرکت به سوي کاهش محدوديت‌هاي صادراتي، در خصوص کالاهاي صادراتي مشمول عوارض گمرکي - تسهيلات لازم از جمله اخذ ضمانت نامه بانکي بجاي پرداخت نقدي را براي صادرکنندگان و توليدکنندگان فراهم نمايد که اين امر علاوه بر کمک به نقدينگي خدمت گيرندگان، موجب تسهيل و تسريع در امر صادرات و جلوگيري از هر گونه وقفه و تاخير شده است.
مدير کل گمرک خرمشهر گفت: ارائه خدمات به صادرکنند گان بدون وقفه، در تمام روزهاي هفته و حتي روزهاي تعطيل به صورت شبانه روزي، با در نظر گرفتن اولويت صادرات کالاهاي سريع الفساد، ادغام دو واحد احراز هويت و ارزش گمرک خرمشهر در سرويس ارزيابي اين اداره کل در راستاي اجراي سامانه جامع گمرکي و با هدف افزايش سرعت و دقت و متمرکز شدن کار ارباب رجوع، اعمال معافيت اخذ مجوز استاندارد براي کالاهاي ورود موقت که با هدف پردازش وارد کشورشده از جمله اقداماتي است که گمرک خرمشهر را پيشتاز خدمت به صادرکنندگان در جنوب غرب کشور قرار داده است.
عارف باوي اضافه کرد: بر اساس مصوبه هيات دولت گمرک خرمشهر مجاز به واردات و صادرات همه نوع کالا مي‌باشد و با توجه به ابلاغيه رياست کل گمرک جمهوري اسلامي در خصوص کاهش يا حذف گمرکات تخصصي و صادرات کالاهايي همچون فرش، زعفران، لاستيک خودرو و خودرو از طريق ساير گمرکات کشور از جمله گمرک خرمشهر، پيشنهاد مي‌شود دوره‌هاي تخصصي آشنايي با فرش، زعفران و لاستيک ويژه کار‌شناسان اين اداره کل برگزار گردد.
مدير کل گمرک خرمشهر گفت: صادرکنندگاني که براي محموله‌هاي صادراتي واحدهاي توليدي خود اقدام به اخذ نظريه آزمايشگاه استاندارد نموده‌اند و صادرات‌‌ همان نوع محصولات با‌‌ همان کيفيت به کرات صورت گيرد، نيازي به اخذ مجدد نظريه آزمايشگاه ندارند و براي ارائه تسهيلات به صادرکنندگان بر اساس نظريه قبلي اقدام مي‌گردد.
وي افزود: ارزيابي کالاهاي صادراتي در واحدهاي توليدي يا انبار محل نگهداري آن‌ها در تمام روزهاي هفته، ايام تعطيل و خارج از ساعات اداري و نيز ارزيابي کالاهاي صادراتي يکنواخت روي وسيله حمل و نقل (حمل يکسره) با هدف جلوگيري از اتلاف وقت و کاهش خطر افت کيفيت محصولات صادراتي در گمرک خرمشهر صورت مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن