تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799152974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت این سو و آن سو از زمین تا آسمان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تفاوت این سو و آن سو از زمین تا آسمان است زنجان - ایرنا - جبهه آمدن کار سختی نیست، جبهه جای سرور خاطر، آرامش وجدان و آسایش روح است، اما وقتی دلی برایت می شکند یا قلبی به راهت تند تند می تپد یا خاطری در ورایت می دود محزونت می کند تمام ناملایمات از یک سو و این حزن از یک سو و تفاوت این سوی وآن سو، از زمین تا آسمان است.


به گزارش ایرنا، آنقدر به سالار شهیدان عشق می ورزید که هرسال در روز عاشورا به رسم قدیمی زنجانی ها در جبهه حلیم می پخت و بین رزمندگان توزیع می کرد و به یاد آن سرور صحنه کربلا درپشت ماشین خود نوشته بود ˈاز حسن روی یوسف دستی بریده بودند، از حسن دلبر ما سرها بریده باشد.ˈ
حمید ازهمان دوران کودکی اخلاقی مخصوص داشت، اخلاق خوبش باعث شده بود همه همسایه ها او را دوست بدارند بعضی از همسایه ها می گفتند ای کاش فرزند من شهید می شد ولی حمید می ماند چرا که اخلاقش نمونه ای از اخلاق اولیا خدا بود.
حمید، عاشق امام بود و عشق به ولایت را انگیزه گرایش خود به سوی جهاد ومبارزه می دانست، او فرمانده گردان بود بی آنکه لحظه ای از مقام خود سو استفاده کند، به نیروهای تدارکات گفته بود، وقتی غذا و وسایل می آورند ابتدا به نیرو ها بدهند و بعد به مرکز فرماندهی بیاورند، بارها در حال واکس زدن پوتین های نیروهای تحت امرش دیده شده بود، نماز های شبانه حمید زبانزد خاص و عام بود.
منیره قریشی مادر این شهید بزرگوار در وصف فضایل اخلاقی فرزندش می گوید: در منزل خیلی متین بود، از همان اوایل کودکی و از وقتی که با بسیجیان و پاسدارها آشنا شده بود به حسن رفتار و اخلاقش افزوده شده بود، اکثرا در جبهه ها بود و وقتی که مرخصی می آمد نیز بیشتر وقتش را صرف دیدار با خانواده های شهدا، دوستان و کارهای سپاه می کرد و به ندرت وی را در خانه می دیدیم.
کریم احدی پدر این شهید نیز تصریح می کند: حمید دبیرستانی بود که فعالیتهای انقلابی اش به اوج خود رسید، روزی در منزل روضه داشتیم که ناگهان در پشتی زده شد وقتی در را باز کردم چند تن از دوستان حمید را دیدم که با پریشانی پشت در ایستاده اند، آنها را به داخل منزل آوردم و متوجه شدم که از دست گاردی ها فرار کرده اند آنها را زیر رختخوابها مخفی کردم، چند لحظه بعد یکی از همسایه ها آمد و با حالت تمسخر گفت : در حالی بچه های مردم را پناه می دهی که فرزند خودت را دست بسته و خون آلود بردند.
وی اظهار می دارد: برای سراغ گرفتن ازحمید به دنبال پاسبانها رفتم و خبر از وضع او گرفتم، بعد از مدتی پرس و جو متوجه شدم او را به کلانتری یک برده اند، حمید را یک شب در کلانتری یک نگه داشتند و روز بعد آزاد کردند، ظهر موقع ناهار بود با صورتی خون آلود و لباسی کثیف به منزل آمد، چون بیم آن می رفت که مامورین هر لحظه به بهانه ای به خانه ی ما بریزند حمید را به روستایی دور فراری دادیم، پس از رفتن او گاردیها به خانه ما آمدند ولی حمید را پیدا نکردند، حمید بعد ها مرا به خاطر این کار سرزنش می کرد و می گفت : در زمانی که جوانان ما جانشان را از دست می دادند شما مرا از خانه دور کردید.
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تنها جنگ دو کشور نبود، بلکه تشریک مساعی همه ابرقدرت‏های دنیا برای به شکست کشیدن ملت بزرگ ایران بود و اگر از این جنگ به عنوان حماسه بزرگ و دفاع مقدس یاد می‏شود، از آن جهت است که فرزندان رشید ایران اسلامی با بضاعتی ناچیز به مصاف کسانی رفتند که از ماشین‏های جنگی برخوردار بودند، از این رو دفاع مقدس نماد استقامت و سمبل پیروزی از پیچیده‏ ترین عرصه رقابت‏های جهانی به شمار می‏رود.
حمید احدی به همراه چند تن از دوستانش از جمله محمد رضایی از اولین کسانی بودند که مراسم زیارت عاشورا را در زنجان به راه انداختند و در پایگاه های این شهر به تدریس اصول عقاید و قرآن پرداختند.
مادر این شهید بزرگوار یادآور می شود: حمید اوایل اسفند آمد و گفت آمده ام و می خواهم یک ماه بمانم، بعد از حدود 13 یا 14 روز آمد و گفت در سپاه جلسه هست وباید بروم، لباس هایش را آماده کرد و گفت من می روم سپاه اگر توانستم می آیم و اگر نتوانستم یکی از بچه ها را می فرستم تا لباسهایم را بیاورد، ساعت نزدیک 11 بود که آمد، معمولاً بدرقه اش می رفتیم اما این دفعه اجازه نداد، ناراحت بودم به همسر برادرم گفتم احساس می کنم که او دیگر برنمی گردد و آن ها ناراحت شدند و گفتند انشاءالله که می آید و حمید اوایل اسفند رفت و دیگر باز نگشت.
در عملیات بدر، گردان امام سجاد تحت فرماندهی حمید احدی یکی از گردانهای خط شکن بود و در یکی از سخت ترین محور ها عمل می کرد.
احدی در کنار پل شناور اسکله غسل شهادت کرد، به این ترتیب شهید حمید احدی در تاریخ 24 اسفند 1363 در منطقه شرق دجله بر اثر اصابت ترکش به دهان و چانه به شهادت رسید.
پیکر او را پس از انتقال در مزار شهدای زنجان به خاک سپردند، یادش گرامی و روحش شاد باد.
7318/596



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن