تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806316311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهادت فرشتگان لشكر انصار الحسين همدان در مرصاد/ شهادت در خط الراس شيان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان
شهادت فرشتگان لشكر انصار الحسين همدان در مرصاد/ شهادت در خط الراس "شيان"
همدان- خبرگزاري مهر: عمليات پاكسازي منطقه چهارزبر در استان كرمانشاه از وجود منافقين يك هفته به طول می‌انجامد و از لشكر انصار همدان در آن موقعيت شهيد بهرام مباركي كه يكي از نقش آفرينان اين حماسه که معروف به فرشتگان لشكر انصارالحسين همدان بوده در ارتفاعات منطقه ای به نام" شين" به شهادت می‌رسد.



به گزارش خبرنگار مهر، 26 سال پيش در چنين روزهايي منطقه غرب و جنوب كشور آماج حمله خودفروختگان قرار گرفت که در طول سه روز آنان قصد عبور از استان‌های كرمانشاه، همدان،قزوين و در نهايت تسخير پايتخت را داشتند اما به واقع منافقان با تحليلي نادرست از مردم، خود را در دامي كه آنان را از فروغ جاويدان به غروب جاويدان كشاند انداخته و براي ابد نام ننگینشان را در زمره خيانت كاران به مردان اين آب و خاك قرار دادند. در اين عمليات لشكر انصار الحسين(ع) همدان اولين نيروي رزمي بوده كه به واسطه حضور اتفاقي خود در اردوگاهي در منطقه چهارزبر وارد عمليات شده و به مبارزه با منافقان می‌پردازد که فرمانده وقت سپاه پاسداران در تقدير از آنان می‌گوید : لشکر 32 انصار‌الحسین همانند قهرمانان عاشورا با آنچنان قدرتی در مقابل نیرو‌های بعثی و منافق می‌جنگیدند و دشمن را تار‌و‌مار می‌کردند که گویا قدرت الهی به دست مردانی پاک بر سر جنایتکاران باریدن گرفته است. در مجموع يك هفته پاكسازي منطقه از وجود منافقان 123 نفر از رزمندگان همداني به شهادت می‌رسند كه يكي از اين سرداران گمنام شهيد بهرام مباركي است. وي كه متولد سال 1137 در آبادان است پس از اتمام تحصیلات دبیرستان به‌خدمت سربازی رفته و در هوانیروز تهران مشغول به خدمت می‌شود تا اینکه در سال ۵۷ به‌دستور امام خمینی (ره) از پادگان گریخت و در آبادان شروع به فعالیت علیه رﮊیم پلید ستمشاهی کرد. مهاجرت به همدان و آغاز فصل نوين زندگي وي پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشت تا اینکه در سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی به‌عضویت سپاه پاسداران درمي آيد و از همان جبهه آبادان به مقابله با دشمنان متجاوز پرداخت، مباركي در سال ۶۳ به همدان آمده و با عضویت در یگان انصارالحسین فصل نوینی از جهاد فی سبیل الهی را در زندگي خود آغاز کرد. وي در طول تمام سالهاي جنگ تحميلي در جبهه‌های مختلف از غرب تا جنوب كشور به دنبال گمشده خود كه همانا فدا شدن در راه اسلام بود و سرانجام در آخرین عمليات جنگ تحمیلی، برگه حضور خود را در کنگره افلاکیان و صالحان در حالی دریافت كرد و با سمت فرماندهی گردان به‌همراه دیگر رزمندگان تنگه مرصاد را به جهنمی از آتش و دود برای خوارج دین خدا مبدل ساخت و خود نيز فداي اسلام شد. سميه كريمي همسر شهید در گفتگو با مهر در خصوص شهيد می‌گوید: شهيد مباركي پسردايي من بود، سالهاي اوليه جنگ در آبادان و خرمشهر حضور داشت، يك بار كه برای مرخصی به شیراز آمده بود رسما از من خواستگاری کرد.

همسر شهيد مباركی با اشاره به اينكه در تمام هفت سالی که ما با هم زندگی کردیم، اکثر اوقات وي در جبهه بود، اذعان داشت: به همه چیز اهمیت می‌داد، به کارهایی که من انجام می‌دادم برای او و بچه‌ها، واقعا قدرشناسی می‌کرد و سعی می‌کرد آن مدتی که حضور داشت را به خوش بگذراند. كريمي افزود: شهيد مباركي در سن پنج سالگی مادرشان را از دست داده بود ولی به صله رحم خیلی اهمیت می‌داد، علاقه خاصی به فامیل و پدرش داشت، سعی می‌کرد طوری برخورد کندکه پدرش ناراحت نشود و جای خالی‌اش را با کارها، رفتار و صحبت‌هایش جبران می‌کرد. علاقه خاصی به امام حسین (ع) داشت وي با اشاره به اينكه شهيد مباركي علاقه خاصی به امام حسین (ع) داشت تا جايي كه حتی در منزل پدری‌اش نوحه خوانی و سینه می‌زنی براي سالار شهيدان در محرم برپا بود، گفت: گاهی گله می‌کردم و ناراحت بودم موقعی که می‌خواست برود، کتاب‌های زیادی از زندگی ائمه اطهار را برای من می خرید و مرا تشویق به مطالعه می‌کرد. كريمي عنوان كرد: وقتی از جبهه بر می گشت، عذرخواهی می‌کرد كه مرا در شهر غریب تنها گذاشته، خانواده ما در شیراز بودند و من به تنهایی در همدان زندگي می‌کردم. وي افزود: اعتقاد داشت جنگ نعمتی است برای ما و با جنگیدن است که می‌توانیم خودمان را بسازیم. وي ادامه داد: یک وقت‌هایی پرسيدم در منطقه چه پستی داری ؟ همیشه از این سئوال من طفره می‌رفت و من باب شوخی می‌گفت که ما اصلا تو منطقه حکم یک نخودی را داریم و دوست نداشت که از کارهایش در منطقه صحبتی به میان بیاورد، وي یک حالت معنوی و روحانی داشت و وقتی هم به جبهه می‌رفت ، این حالات در وجود اوعمیق تر می‌شد. كريمي با اشاره به اينكه مباركي الگوي زندگي خود را زندگي ائمه اطهار (ع)قرار داده بود، بيان داشت: در مورد پسرمان تاکید داشت که همانند امام حسین (ع) و پیروران آن بزرگوار باشد، همیشه می‌گفت: ساده زندگی کنید و به بچه‌ها ساده زیستی را بياموز، خدا کند پیرو راه آن بزرگوار باشیم . وي عنوان كرد: وقتی که به همدان آمدیم، پسرم یک ساله بود و خانه هم تکمیل نشده بود مشکلات زیاد بود ولی خوشبختانه از آنجایی که خداوند می‌فرماید: اگر بنده یک قدم به طرف من بیاید من 10 قدم به طرفش می‌روم، همیشه خداوند یار ما بود و واقعا به من را کمک می‌کرد . كريمي با اشاره به اينكه آخرین باری که به منزل آمد، به همه سر زد و  از همه حلالیت خواست، عنوان كرد: مثل اینکه قرار بود عملیات شود من آن شب فکر کردم که شب آخر است و دیگر برنمی گردد ما از همه لحاظ خودمان را آماده کرده بودیم، در آن فرصت کم ، کارهای نیمه تمامش را تمام کرد.

وي ادامه داد:  چون در زمان بمباران بود یک سنگر در زیرزمین در همان شب كند، روز آخر هم که می‌خواست برود تا  دم در رفتیم، شب سفارش‌ها و وصیت‌هایش را كرد . كريمي با اشاره به اينكه شهادتش به من الهام شده بود ، عنوان كرد: وقتي که فهمیدم شهید شده یک حالت شوک به من دست داد و متوجه هیچ موضوعی در اطرافم نشدم، همه چیز دور سرم چرخید با اینکه صبرو استقامت زیادی داشتم وی وقتی یادم آمد که چقدر دوست داشت که شهید شود صبرم بیشتر شد. علي صفدر شمس پيك گردان 154 لشكر انصار الحسين در  عمليات مرصاد بوده ، وي نیز در خصوص شهيد و نحوه شهادتش می‌گوید: از اردوگاه شهيد شهبازي به سوي منطقه شيان حركت كرديم ،در سربالایی‌ها شهيد مباركي از همه جلوتر می‌رفت و اين سرعت عمل وي با وجودي كه تازه مجروحيت وي بهبود پيدا كرده بود عجيب بود. شهادت در خط الراس وي ادامه داد:  به چند متري خط الراس رسيده بوديم كه منافقين شروع به تير اندازي كردند، فرمانده نيز دستور تير اندازي داد و از من دوربين خواست به محض اينكه كه دوربين را به دست گرفت مورد اصابت يك گلوله از ناحيه  شكم قرار گرفت و به زميبن افتاد. اين رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اينكه محل خونريزي او را با چفيه بستم، اذعان داشت:  به من می‌گفت مرا رها كنيد و به يكي از معاونان گردان اشاره می‌کرد كه او را خبر كرده و گردان را از مسير ديگري هدايت كند .

شمس اظهار داشت: به پايين آمده و نائيني معاون گردان را خبر كردم اما دوباره به علت اين كه منافقين محل تير خوردن مباركي را در نظر داشتند نتوانستم به او نزديك شوم، از ديگر بچه‌ها  حال او را جويا شدم كه متوجه به شهادت رسيدن سردار بزرگ اسلام گرديده و متاثر شدم. به واقع لشكر انصار الحسين (ع) در آن موقعيت به تعبير شهيد صياد شيرازي چون فرشته در مقابل منافقان حاضر شدند و مانع پيشروي آنان گرديدند، از اين رو بايد توسط نهادهاي ذي ربط نقش لشكر انصار الحسين در آخرين عمليات جنگ تحميلي بيش از پيش در  رسانه‌ها بازگو شده و اين عملكرد جهاد گونه آنان از مهجوريت خارج شود. به تازگي مقرر شده است يادماني براي  عمليات مرصاد در استان كرمانشاه ساخته شود، مسئولان همداني نيز بايد خواست خود را محدود نكردن نقش يك استان و يك گردان در اين عمليات قرار داده و خواستار ساخت يادماني با موضوعيت ملي قرار دهند تا نقش هر يك از يگان هاي عمل كننده در اين منطقه در يادها ماندگار شود.


۱۳۹۳/۵/۶ - ۱۲:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن