تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820753362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات مرصاد در دفاع مقدس سرنوشت‏ساز بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور: عملیات مرصاد در دفاع مقدس سرنوشت‏ساز بود شهرری - ایرنا - رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: عملیات مرصاد از عملیات های سرنوشت‏ساز در دفاع مقدس بود که در آن دلاورمردان سپاه و ارتش با دفع حمله منافقین باعث از هم پاشیده شدن دشمن شدند.


سردار پاسدار حسین بهشتی روز به مناسبت پنجم مرداد ماه سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد:حماسه‏ سازان بزرگ عملیات مرصاد در سال 67اقتدار ملت ایران را در منظر جهانیان به اثبات رساندند.
وی با بیان اینکه روزهای جنگ تحمیلی، روزهای سخت و دشواری بود که بر ملت ایران گذشت، افزود: مقطع پایانی جنگ، مقطع حساسی بود به ویژه که مردم چهره خبیث منافقان را شناخته بودند و برای ملت ایران بسیار ناراحت کننده بود که عده‏ ای ایرانی با دشمنان ملت همکاری کنند.
سردار بهشتی تصریح کرد: این نخستین باری بود که برخی از هموطنان ایرانی غافل با چهره نفاق به آن طرف مرز رفته و با صدام حسین همکاری می‏ کردند و این در طول تاریخ ایران بی‏سابقه بود.
وی خاطر نشان کرد: بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ در سال 67 از سوی جمهوری اسلامی ایران و قبل از برقراری آتش بس در خطوط مقدم جبهه، نیروهای بعث عراق بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به اهدافی که در سال 59 در تجاوز به خاک میهن اسلامی و به اصطلاح فتح ۳ روزه تهران داشتند، آزموده و در نهایت شکستی مفتضحانه نصیب خود و حامیانشان کردند.
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: در 31 تیرماه 67 هجوم سنگین دشمن بعثی به جنوب کشور آغاز شد، این تهاجم گسترده با یک نقشه از قبل طراحی شده و با دو هدف انجام گرفت.
وی افزود: ابتدا تصاحب بخش وسیعی از مناطق کشور و در مرحله دوم سرگرم کردن نیروهای رزمنده درجنوب و فراهم کردن امکان نفوذ منافقین از غرب بود به گونه ای که همزمان با پشتیبانی و حمایت حزب بعث، حمله سازمان یافته ای را از غرب تدارک دیدند و نام فروغ جاویدان را بر آن نهادند.
وی تصریح کرد: رزمندگان بیدار سپاه اسلام نیز همزمان با دفع سنگین این تجاوز در جنوب، با بررسی و ارزیابی شرایط موجود، دامی حساب شده برای انهدام منافقین در منطقه غرب فراهم آوردند.
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور ادامه داد: ارتش به اصطلاح آزادی بخش منافقین که با همه توان خود پا به عرصه نبرد گذاشته بود به امید فتح تهران و با کمک ارتش بعث عراق از خطوط مقدم در غرب حملات خود را آغاز کردند.
سردار بهشتی خاطر نشان کرد: راه برای نفوذ آنان تا نزدیکی باختران باز گذاشته شد و آنها که تصور می کردند با هیچ گونه مقاومتی روبرو نیستند، به امید واهی پیروزی پیش می رفتند، اما دیری نگذشت که در حلقه محاصره نیروهای اسلام درآمدند که تازه فهمیدند راهی جز مرگ و دستگیری و احتمالا فرار در انتظارشان نیست.
وی گفت : این در حالی بود که نیروهای بعثی نیز با رشادت دلیرمردان سپاه اسلام و با فضاحت از جبهه جنوب بیرون رانده شده بودند.
وی تاکید کرد: وقتی که در جنوب، دشمن تار و مار و در غرب حلقه محاصره بسته شد، عملیات غرورآفرین مرصاد آغاز و انتقام جنایات منافقین از تفاله های آنها گرفته شد.
به گفته وی عملیات از نخستین ساعات بامداد روز سه شنبه 4مرداد با رمز مقدس یا علی(ع) آغاز و رزمندگان اسلام تا ظهر آن روز اسلام آباد را که با حمایت ارتش عراق به اشغال منافقین درآمده بود به محاصره کامل خود درآوردند، ساعاتی بعد سپاه اسلام وارد شهر شده و به پاکسازی آن پرداختند.
وی تصریح کرد: در جریان این پاکسازی تعداد زیادی از جاسوسان و سرسپردگان استکبار که تعدادشان بالغ بر ۱۱۰۰ جاسوس و خودفروخته بود به هلاکت رسیدند، پس از آن برای انهدام باقیمانده آنان شهر تخلیه شد تا منافقین به طمع اشغال مجدد آن، وارد شهر شوند و این تاکتیک حساب شده نیز موثر افتاد.
سردار بهشتی ادامه داد: روز پنج شنبه ششم مرداد بقایای نیروهای عراقی و منافقین به محاصره کامل درآمدند و سرکوب و انهدام آنها شروع شد، به طوری که تا پایان آن روز آمار تلفات منافقین به ۴۵۰۰ کشته و زخمی رسید و شهر اسلام آباد غرب پنجشنبه شب کاملا آزاد و به دنبال آن شهر و روستاهای اطراف کرند، پاکسازی شد .
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور ادامه داد: نیروهای ظفرمند و دلیر اسلام تا ظهر روز جمعه هفتم مرداد آخرین مواضع دشمن در شهر کرند غرب را فتح کرده و به سوی شهر سرپل ذهاب پیشروی کردند و تا غروب روز جمعه، غرب کشور از لوث وجود مزدوران منافق پاکسازی شد.
سردار بهشتی افزود: ستاد فرماندهی کل قوا با به دست آوردن اطلاعات به این توطئه شوم پی برده و توسط نیروهای اسلام با یک برنامه منظم در مناطق مختلف عملیاتی ضمن مقابله با تهاجم ارتش بعث عراق در جنوب، نیروهای منافقین را در غرب کشور به کلی منهدم کرد.
وی ادامه داد: سپاهیان اسلام با آزاد گذاشتن نیروهای منافقین که به انواع سلاح ها مجهز بودند، باعث به دام افتادن آن ها در نزدیکی شهر باختران شدند و موفق شدند که در مدت ۴۸ ساعت ۴۵۰۰ تن از منافقین را با تمام تجهیزات نابود کرده و تعدادی را نیز دستگیر کنند.
بهشتی خاطر نشان کرد: در جریان عملیات مرصاد مقادیر زیادی تجهیزات نظامی و اسناد درون گروهی، عکس، پاسپورت، پول عراقی، نقشه های کامل شهرهای ایران و قرص سیانور به دست رزمندگان اسلام افتاد.
وی گفت: منافقین با زمان بندی ۳۳ ساعته و با بهره گیری از ۲۵ تیپ و بیش از ۵ هزار نیرو، قصد داشتند در ۵ مرحله خودشان را به تهران برسانند.
وی اظهار داشت : این مراحل عبارت بود از سرپل ذهاب - اسلام آباد ، اسلام آباد - باختران ، باختران - همدان ، همدان - قزوین و بالاخره قزوین - تهران. آنها حرکت در این مسیرها را زمان بندی کرده و تمام مایحتاج مسیرشان را اعم از سوخت و سایر امکانات فراهم کرده بودند.
وی ادامه داد: با ورود منافقین به اسلام آباد و تیراندازی های وحشیانه، عده ای از مردم با وسایل نقلیه شخصی شهر را تخلیه کرده و به طرف باختران حرکت نمودند.
بهشتی اظهار کرد: منافقین قبل از آغاز حمله به ایران، شرایط موجود را این طور ارزیابی می کردند که عوارض ناشی از جنگ، رکود اقتصادی، مسائل سیاسی، معضلات اجتماعی، اوضاع خلیج فارس و همچنین براساس شایعات عناصر ناراضی از این مسائل، حکومت در حال فروپاشی است و تنها با یک حرکت نظامی می توان ضربه ای را بر پیکر دولت بزنیم تا به آسانی فروپاشیده شود.
تهرام 687**1565/ 605



06/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن