تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820718143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت حساس سازي شهروندان نسبت به مقوله سوانح و حوادث


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۱۶ب.ظ)
ضرورت حساس سازي شهروندان نسبت به مقوله سوانح و حوادث توليد علم و دانش و ايجاد انگيزه و دغدغه در شهروندان نسبت به آمادگي در برابر سوانح و حوادث و ظرفيت سازي در حوزه مديريت بحران، از جمله نيازهاي ضروري و حائز اهميت است و در اولويت سازمان قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر احمد صادقي، ريئيس سازمان، در جلسه‌اي که با حضور معاون، مديران و کارشناسان معاونت آموزش و مشارکت‌هاي مردمي سازمان برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: عمده چالش چرخه مديريت بحران اين است که اقدامات و فعاليت ها جمع آوري و ثبت شود و تبديل به دانش شود. در حال حاضر توليد علم و دانش در حوزه مديريت بحران بسيار کم است و البته در اين خصوص سازمان توانسته گام‌هاي خوبي بردارد.
دکتر صادقي افزود: اقداماتي در سازمان در حوزه توليد علم و دانش انجام شده که در هيچ دستگاه متولي امر مديريت بحران تا کنون سابقه نداشته است. همواره ابتدا در توليد دانش داده‌ها جمع آوري و سپس تبديل به اطلاعات مي‌شود و اطلاعات نيز پايش و مستند سازي و در مرحله آخر تبديل به دانش و خرد مي‌شود.
وي گفت: اقداماتي از جمله مانور تخليه امن اضطراري، تشکيل گروه هاي داوطلب واکنش اضطراري محله (دوام)، طراحي موزه زلزله، تشکيل گروه مديريت بحران اماکن در نوع خود بديع است. اين موارد سرمايه هاي ارزشمند ي است که علم آن نزد سازمان است و در مرحله تبديل به دانش و خرد است. سازمان در زمينه آموزش و مشارکت هاي مردمي بايد به چرخه توليد علم و دانش ورود پيدا کند و صاحب سبک و دانش باشد و آن را به جامعه ارائه کند.
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران افزود: پس بايد داشته ها و سرمايه‌هاي ارزشمند را بدون تعصبات فردي تبديل به دانش نمود اگر اين امر صورت گيرد در آموزش و مشارکت‌هاي مردمي صاحب سبک خواهيم شد و به عنوان يک مرجع به ما رجوع خواهد شد.
وي افزود: مدل هاي مختلفي در آموزش طراحي شده که يا اين مدل ها توليد سازمان است يا اينکه الگوبرداري و بومي سازي شده است و بعد از بومي سازي سرمايه اي را ايجاد کرده که بايد فراگير و تنها به چاپ و انشار آن نبايد اکتفا شود، بلکه بهره برداري و نحوه استفاده از آن هم بايد مورد توجه قرار بگيرد.
جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران شهر تهران افزود: فعاليت‌ها در سازمان به صورت کار گروهي انجام مي‌شود و خروجي آن خرد جمعي است. هچنين بايد از توان و ظرفيت کل جامعه براي رسيدن به مأموريت‌هاي اصلي سازمان استفاده و در عين حال در جامعه بايد انگيزه‌ها تقويت شود. ايجاد بستر، انگيزه و ايجاد دغدغه در شهروندان ضروري است و به اين ترتيب مردم نيازهاي خود را از دستگاه‌هاي مسوول مطالبه مي کنند و در نتيجه دستگاه‌هاي متولي ناچار به ارائه خدمات مي شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن