تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805502483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عید فطر نماد وحدت مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد معارف و علوم دینی:
عید فطر نماد وحدت مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است خبرگزاری رسا ـ استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی، گفت: عید فطر نمادی از وحدت مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است؛ وحدتی که سبب ذلت و ناامیدی شیطان و خواری استکبار و دشمنان اسلام می شود.



عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به قرار داشتن در آستانه عید سعید فطر، اظهار داشت: پس از یک ماه عبادت و روزه داری، اسلام روز اول ماه شوّال را عید قرار داده است چرا که در این روز، انسان ها به فطرت خود باز می گردند و متوجه عظمت خداوند متعال می شوند.
وی افزود: در این روز، مسلمانان جسم را به وسیله غسل کردن پاکیزه کرده و با پوشیدن لباس های تمیز و خوشبو کردن خود، آن را کامل می کنند.
به گفته کیفی بجستانی در روز عید فطر پاکیزگی روح و جان مسلمانان به وسیله دعا و مناجات و نماز صورت خواهد گرفت و سرانجام پاکیزگی اموال و دارایی های آنها نیز به وسیله فطریه دادن و کمک کردن به انسان های فقیر و نیازمند صورت می پذیرد.
عضو جامعه قاریان قرآن کشور گفت: عید سعید فطر، از شمار اعیاد بزرگ اسلامی است که به دلیل اهمیت و عظمت خاص آن، در روایات اسلامی برای این روز دعاها و اعمال خاصی ذکر شده است.
وی اضافه کرد: تمامی مسلمانانی که یک ماه روزه و تسلط بر غریزه ها و خواسته های نفس را به منظور اطاعت از خواست الهی پشت سر گذاشته اند؛ پایان این برنامه عظیم عبادی را جشن می گیرند و طبیعی است که ماهی به عظمت وشکوه رمضان که سراسر فیض و برکات الهی درآن نازل می شود؛ عیدی به بزرگی عید فطر را می طلبد.
این مدرس دانشگاه گفت: عید فطر، عید پاکیزگی و طهارت انسان ها است تا از این رهگذر، به فطرت اصلی و حقیقی خویش بازگردند.
به گفته این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه 30 روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد.
کیفی بجستانی اظهار داشت: عید فطر، عید بشارت و عید سعادت است، روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می ایستند و به عبادت خداوند متعال می پردازند و کام خویش را با حلاوت ذکر او شیرین می کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته باید به این حقیقت توجه داشت که بر اساس فرمایش حضرت علی(ع) این روز، برای کسی عید است که روزه اش قبول و نماز و عبادتش پذیرفته شود و آنان که در استفاده صحیح از برنامه انسان ساز ماه رمضان کوتاهی کردند؛ در پشیمانی و حسرت به سر می برند.
عضو جامعه قاریان قرآن کشور اضافه کرد: عید فطر، نمادی از وحدت مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است؛ وحدتی که سبب ذلت و ناامیدی شیطان و خواری استکبار و دشمنان اسلام می شود.
به گفته کیفی بجستانی دشمنان اسلام با دیدن صف های به هم پیوسته مسلمانان در نماز عید فطر می فهمند که دیگر جایی برای آنان نخواهد بود و نمی توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.
وی افزود: عید سعید فطر، به قشر خاصی اختصاص ندارد و تمام طبقات جامعه اسلامی، همه در صف بندگی خداوند به دعا و مناجات با او می پردازند.
این استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی اظهار داشت: در این روز مسلمانان نماز عید فطر را با شکوهی بسیار به جا آورده و دلهای پاک شده در ماه رمضان را، آماده دریافت پندهای اخلاقی می کنند.
گفتنی است، همزمان با عید سعید فطر امسال نماز پایان یک ماه روزه داری در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار می شود.
آن گونه که حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: امسال نماز عید فطر در بلوار مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود و در این زمینه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه نیز با همکاری دستگاه‌ها فراهم شده است./9314/ت302/ب4



۱۳۹۳/۵/۵






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن