تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820256164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکار دفاع از حقوق کودکان غزه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۳ (۱۰:۱۹ق.ظ)
ايران: راهکار دفاع از حقوق کودکان غزه
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه ايران چنين نوشت:
کنوانسيون حقوق کودک در کشور ما به رسميت شناخته شده است و ما به عنوان مسئول اجراي کنوانسيون در ايران موظف هستيم به وضعيت کودکان بي‌دفاع غزه عکس‌العمل نشان دهيم.
کنوانسيون حقوق کودک که با تلاش بيشتر کشورهاي دنيا براي تهيه و تدوين پيمان‌نامه‌اي جامع و کامل در سال‌هاي گذشته به سرانجام رسيد، پيمان‌نامه‌اي مترقي است که بيشتر کشورهاي دنيا آن را پذيرفته و عضوش هستند. يکي از محورهاي اصلي و بنيادين اين کنوانسيون، قائل شدن و به رسميت شناختن حق بقا و زندگي براي کودکان دنيا در همه شرايط است و کشورهاي عضو هم متعهد هستند بقا و رشد کودک را تضمين کنند.
اما مطلب ديگري که به صراحت در بخش مخاصمات مسلحانه به آن توجه شده و کشورها را متعهد کرده که در هنگام جنگ‌هاي مسلحانه که به کودکان مربوط مي‌شود نسبت به آن واکنش نشان دهند، اين است که ضمن احترام به مقررات بين‌المللي، تلاش شود تا کودکان از اين مخمصه نجات پيدا کرده و از صحنه جنگ دور شوند. متأسفانه در حال حاضر در موضوع غزه شاهد هستيم که مردم بخصوص کودکان بي‌دفاع مورد هجوم و حمله شبانه‌روزي موشک‌ها و بمب‌هاي رژيم اشغالگر قرار گرفته‌اند و به شکل آشکار حقوق کودک نقض شده است و متأسفانه تا امروز هيچ سازمان بين‌المللي به شکل جدي وارد موضوع نشده است. اما مجمع ملي کنوانسيون حقوق کودک بيانيه‌اي صادر کرده و در اين بيانيه از کميته حقوق کودک سازمان ملل و صندوق ملل متحد - يونيسف - که به شکل تخصصي موضوع کودکان را در دنيا مورد حمايت قرار مي‌دهد، خواستيم تا به شکل جدي به موضوع حمايت از حقوق کودکان بي‌دفاع در غزه ورود پيدا کنند. آنچه به شکل کامل و روشن مشخص است، اينکه ما از منظر حقوقي چندان نمي‌توانيم به اين ماجرا ورود کنيم، چرا که طرف مقابل رژيم اشغالگري است که هويت کشوري و هويت عضو ملل متحد را براي آن قائل نيستيم و به موضوعات حقوقي پايبند نيست. پس در اين شرايط بايد وجدان‌هاي بيدار کشورهاي ديگر را عليه اين موضوع تحريک کرد و ضمن پيگيري ماجرا از طريق کنوانسيون حقوق کودک به کنوانسيون‌هاي ديگر نيز توسل جست تا هرچه سريع‌تر جلوي اين نسل‌کشي را بگيريم.
به اعتقاد بنده، پيگيري اين ماجرا از طريق دادگاه بين‌المللي لاهه و مرجع حقوقي قضايي سازمان ملل نيز بي‌تأثير نخواهد بود، اما بهترين و مؤثرترين راه، تبليغات رسانه‌اي در سراسر دنيا براي حساس کردن جامعه جهاني و بيدار ساختن وجدان جمعي است تا از کشته شدن اين کودکان بي‌دفاع و مظلوم جلوگيري شود.
نويسنده: مظفر الوندي
دبير مجمع ملي کنوانسيون حقوق کودک













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن