تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820454194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار بانده شدن جاده ترانزیتی سوسنگرد- چذابه/ عامل رونق تجارت خارجی خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهار بانده شدن جاده ترانزیتی سوسنگرد- چذابه/ عامل رونق تجارت خارجی خوزستان اهواز - ایرنا - جاده ترانزیتی سوسنگرد - چذابه، به عنوان دروازه استان خوزستان به خارج از کشور، نیازمند شتاب بخشی هر چه سریع تر برای چهار بانده شدن است تا علاوه بر رونق اقتصادی دیگر شاهد هیچ حادثه ناگواری در این محور نباشیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، کشته شدن 9نفر و جراحت عده ای از اعضای کاروان راهیان نور در حد فاصل طلائیه و هویزه در نوروز 93 و کشته شدن چهار نفر دیگر به همراه جراحت دو نفر در محور اهواز - سوسنگرد در خرداد امسال و از آنجایی که 16نفر از کشته شده های امسال ناشی از حوادث رانندگی خوزستان مربوط به این محور است ضرورت چاره جویی اساسی در این زمینه را گوشزد می کند.
بنا به اظهار مسوولان امر، آمار تصادفات در محور اهواز - سوسنگرد به علت دوطرفه بودن آن و عادت هم استانی ها به رانندگی با سرعت بالای 120 کیلومتر قابل توجه است؛
به گونه ای که با احتساب 228کشته حوادث رانندگی پارسال خوزستان در محور اهواز - سوسنگرد - چذابه در مجموع از ابتدای سال 92 تاکنون حدود 250نفر در این محور کشته شده اند که با توجه به این موضوع، چهار بانده شدن آن ضرورتی انکار ناپذیر محسوب می شود.
همچنین با توجه به تصادفات رخ داده و وضعیت تردد در محور اهواز - سوسنگرد - چذابه حضور پلیس در این محور از اهمیت بالایی برخورداراست که به تازگی بدین منظور یک پاسگاه پلیس راه در آن بهره برداری شده است.
به گفته ˈجهانبخش امانیˈ معاون راهداری مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، از آنجایی که همشهریان این استان عادت به رانندگی با سرعت کمتر از 120 کیلومتر در ساعت را ندارند این عادت به سرعت آن هم در جاده ای دو طرفه مانند سوسنگرد، اهواز که سرعت تردد در آن نباید از 95 کیلومتر در ساعت بیشتر باشد به وضوح آشکار است.
وی همچنین گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات و نیز از آنجایی که این محور ترانزیتی بوده و از سوی دیگر پذیرای مسافران داخلی و خارجی است، عملیات چهار بانده شدن آن جزو اولویت های وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان است. اما به دلیل کمبود اعتبارات این عملیات به صورت مرحله به مرحله پیش می رود.
ˈنصرالله دهقانیˈ مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز با اشاره به دریافت تنها 30درصد از مجموع اعتبارات تخصیصی سال گذشته استان در بخش راه، این مساله را گریبان گیر چهار بانده شدن محور مزبور هم دانست.
وی اعتبارات موجود راهداری را تنها پاسخ گوی بهسازی 12کیلومتر از محور اهواز - سوسنگرد دانست و افزود: اعتبارات ساخت باند دوم این محور که سوسنگرد، هویزه، بستان و بستان - عبدالخان را دربرمی گیرد از محل اعتبارات نفت تامین می شود که هنوز اعتبار آن تحویل نشده است.
رییس اداره راه و شهرسازی سوسنگرد هم گفت: پروژه چهار بانده شدن محور سوسنگرد ـ بستان و بستان به چذابه به طول 45 کیلومتر یکی از اقدام های ضروری است و به تامین اعتبار نیاز دارد.
ˈناجی حیاویˈ افزود: جاده سوسنگرد ـ بستان و بستان ـ چذابه حدود 50 سال پیش ساخته شده و به لحاظ استاندارد این جاده مشکلات زیادی دارد.
وی یادآوری کرد: بخش زیادی از بار ترافیکی چذابه و کشور با وجود عرض کم ،روی این جاده است، در حالی که جاده سوسنگرد مشخصات جاده روستایی را دارد.
روزانه تعداد زیادی از کامیون های حامل کالاهای صادراتی از جاده سوسنگرد ـ بستان و بستان ـ چذابه عبور می کنند و بسیاری از صادرکنندگان از مشکلات زیرساختی این جاده شکایت دارند و معتقدند اصلاح و بهسازی جاده ضروری است.
حوزه استحفاظی سوسنگرد 110کیلومتر راه اصلی و دو هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد و به لحاظ اهمیتی که از نظر تردد کاروان های راهیان نور دارد مهم و حیاتی است.
روزانه 10هزار دستگاه انواع وسایط نقلیه سبک و سنگین در محور اهواز – سوسنگرد آمد و شد دارند که اهمیت و نیازمندی آن به توجه خاص را نشان می دهد.
ˈمسعود مصدقیˈ مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان هم می گوید: آنچه اهمیت این محور را بیشتر می کند این است که محلی برای عبور کاروان های راهیان نور بوده و سالانه حجم عمده ترافیک را به خود اختصاص می دهد.
این محور به مرز زمینی چذابه منتهی می شود که اهمیت آن را دو چندان می کند.
قرار شده دوربین های کنترل سرعت هم در این محور در چارچوب چهار بانده شدن آن مستقر شود.
امید می رود با اقدام های در دست اجرا و آتی وزارت راه و شهرسازی برای بهسازی محور اهواز - سوسنگرد - چذابه علاوه بر رونق اقتصادی و تجارت خارجی خوزستان دیگر شاهد تلفات ناشی از حوادث ناگوار رانندگی در آن نباشیم.
گزارش از : امیر خان زاده
645/641



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن