تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819979950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

1902 نفر در خراسان رضوی به دلیل جرایم غیر عمد زندانی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: 1902 نفر در خراسان رضوی به دلیل جرایم غیر عمد زندانی هستند مشهد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: هم اکنون یک هزار و 902 نفر به دلیل جرایم غیر عمدی در زندان های استان زندانی هستند.


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید حسن شریعتی شنبه شب در سیزدهمین جشن گلریزان استان خراسان رضوی ویژه زندانیان جرایم غیر عمد افزود: تاکنون بی بضاعتی و نیازمندی 475 نفر از این تعداد برای پرداخت بدهی خود، طبق تحقیقات صورت گرفته محرز شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با کمک نیکوکاران و خیرین موجبات آزادی این زندانیان فراهم شود.
وی ادامه داد: بر آوردهای انجام شده نشان می دهد که برای آزادی این تعداد در مجموع نیازمند مبلغ 400 میلیارد ریال کمک از سوی خیرین هستیم .
به گفته وی، در طول سال جاری تاکنون 66 نفر زندانی با هزینه 50 میلیارد ریال آزاد شده اند که از این مبلغ 20 میلیارد ریال را توانسته ایم از شاکیان تخفیف بگیریم و هفت میلیارد ریال آن نیز توسط خود مددجویان پرداخت شده است.
رییس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه افزود: در طول سال گذشته با کمک خیرین و نیکوکاران 590 نفر زندانیان جرایم غیر عمدی آزاد شدند که 15 نفر از این تعداد با میانجی گیری مددکاران از شکایت خود منصرف شده و بدون پرداخت هیچ مبلغی موجبات آزادی آنان فراهم شد.
شریعتی افزود: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند هر ساله همگام با ماه مبارک رمضان، جشن گلریزان را برگزار می کند تا با همت و کمک های نیک اندیشان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم گردد.
وی بیان کرد: این ستاد سه عضو ثابت شامل رییس کل دادگستری،مدیر کل زندان ها و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی را داراست و بقیه اعضای آن از مومنین و معتمدان استان می باشند که به صورت افتخاری خدمت می کنند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان در آستانه عید فطر، سفره ثوابی را پهن کرده است که خیرین و نیکوکاران بتوانند با نشستن بر سر این سفره ، محبوترین کارها که همانا رفع گرفتاری و گره گشایی از مومنان می باشد را انجام دهند.
استاندار خراسان رضوی نیز طی سخنانی دراین مراسم گفت: بسیار خرسندیم از اینکه در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان در خدمت نیکوکارانی هستیم که با عمل خیرشان شادی را به خانه هایی که به خاطر بک حادثه یا امر ناخواسته دچار مشکل شده اند، هدیه می کنند.
علیرضا رشیدیان افزود: در آموزه های دینی ما همواره بر این نکته تاکید شده است که بعد از ایمان به خدا، از آن چیزی که خداوند به ما داده انفاق کنیم.
به گفته وی، انفاق، ایمان و عمل به فرامین خدا دو بالی است که انسان را به ملکوت و عرش می رساند.
وی خاطر نشان کرد: خیرانی که امشب با کمک خود گرد و غبار اندوه را از چهره همسرانی که ناخواسته دچار جرایم غیر عمدی شده را می زدایند، ثواب الهی را نصیب خود کرده و اقدام بسیار بزرگی را انجام می دهند.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: فیلم سینمایی ˈفرشتهˈ برگ سبزی است که مجموعه هنرمندان صدا و سیمای خراسان رضوی برای زندانیان غیر عمد ساخته اند.
حجت الاسلام علی نهاوندیان افزود: این فیلم سینمایی به کارگردانی آقایˈ آخوند پورˈ و توسط صدا و سیمای خراسان رضوی ساخته شده که به جشنواره فیلم فجر امسال نیز راه پیدا کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که اثرات و ثمرات این فیلم سینمایی در راستای کمک به زندانیان جرایم غیر عمد نقش موثری داشته باشد.
در این مراسم نیکوکاران و خیران زیادی از مشهد و دیگر شهرستان های خراسان رضوی برای کمک به آزادی زندانیان شرکت کردند.
ˈمحسن پهلوان مقدمˈ یکی از این خیران است که پنج تابلوی مزین به اسماء الهی که توسط ˈملیحه بناییˈ معلول جسمی و حرکتی، مروارید دوزی شده بود را برای کمک به آزادی زندانیان به مبلغ جمعا یک میلیارد و 250 میلیون ریال خریداری کرد.
وی شرط گذاشت که هر یک از مسوولان حاضر مانند استاندار خراسان رضوی و رییس کل دادگستری استان یکی از تابلوها را در اتاق کار خود نصب کنند.
این خیر همچنین عهد کرد به میزان تمام اعانه هایی که امشب در جشن گلریزان خراسان رضوی جمع آوری می شود نیز برای کمک به آزادی زندانیان بپردازد.
حلقه نامزدی یک خانمٰ تازه عروس، اهدای سفر حج یک زوج و همچنین قلک کودک خردسال از جمله هدایای ویژه ای بود که برای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد در این مراسم اختصاص یافت.
7487/659



05/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن