تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820325478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش خصوصی برای تولید برق از زباله در لیا آمادگی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین زاهدپور:
بخش خصوصی برای تولید برق از زباله در لیا آمادگی دارد
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: با اعلام آمادگی سرمايه گذاری براي توليد برق از مجتمع دفن زباله ليا در صورت تامین زمین مورد نظر این کار عملیاتی می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، ایرج زاهدپور ظهر شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد گفت: سرمايه گذار براي راه اندازي طرح توليد برق از گاز متان در محل دفن زباله ليا اعلام آمادگي كرده که مقدمات کار فراهم می شود.


زاهدپور تصریح کرد: مجتمع دفن پسماندهای لیا از سال 63 به شهرداري قزوين واگذار شده و در حال حاضر با واگذاري اين مجموعه به مساحت 20 هكتار به شركت شهركهاي صنعتي استان موافقت شده است.

وي افزود: هم اکنون براي سرمايه گذاري در اين مجموعه در توليد برق از گاز متان اعلام آمادگي شده و طبق تاكيد و دستور استاندار به عنوان محل دفن زباله تعطيل شده است.

مديركل دفتر امور شهري استانداري يادآورشد: سرمايه گذار متقاضي 1500 متر زمين برای اجراي طرح در قالب يك قرارداد 15 ساله است.

وي با اشاره به وضعيت پسماندهاي صنعتي در استان اظهارداشت: بر اساس قانون متولي پسماندهاي صنعتي، توليد كننده زباله است كه سازمان صنعت، معدن و تجارت و شركت شهرك هاي صنعتي بايد در اين خصوص اقدامات موثري را انجام دهند.

زاهدپور گفت: متاسفانه تا به امروز مديريت و ساماندهي پسماندهاي صنعتي خارج از وظايف و ماموريت هاي اين دو دستگاه بوده كه بايد نسبت به اين موضوع تجديد نظر كنیم.

وي تصریح کرد: تاكنون در زمینه زباله صنعتي مطالعه و بررسي جامع و كاملی صورت نگرفته است که این خلاء باید جبران شود.

زاهدپور در پایان گفت:براي دفن بهداشتي زباله هاي صنعتي در زميني به مساحت 10 هكتار سرمايه گذار اعلام آمادگي كرده که بزودی انجام خواهد شد. مسعود نصرتی شهردار قزوین نیز گفت: پیشنهاد می شود با استفاده از ظرفیت سایر استانها برای نمونه انتقال زباله به ساوه و یا دفن در آبیک بررسی لازم صورت گیرد تا فرصت کافی برای آماده کردن سایت محمد آباد در یک سال آینده فراهم شود.

نصرتی بیان کرد: یک شرکت خصوصی با مشارکت چند شهرداری استان آماده سرمایه گذاری در این حوزه هستند اما باید در کوتاه مدت هم برای دفن زباله صنعتی اقدام شود تا در مسائل زیست محیطی با مشکل مواجه نشویم.


۱۳۹۳/۵/۴ - ۱۶:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن