تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820305179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوارض صادراتي زعفران با هدف مديريت بهينه فرايندهاي صادراتي لغو شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۳۷ب.ظ)
مديرکل دفتر توسعه صادرات کالا اعلام کرد: عوارض صادراتي زعفران با هدف مديريت بهينه فرايندهاي صادراتي لغو شد مديرکل دفتر توسعه صادرات کالاي سازمان توسعه تجارت ايران اعلام کرد: لغو عوارض صادراتي زغفران در بسته‌بندي بالاي 30 گرم با هدف مديريت بهينه فرايند صادرات صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، «محمود بازاري» ضمن اشاره به تقاضاي خريداران عمده زعفران به اوزان بالاتر از 30 گرم گفت: وضع عوارض صادراتي بر بسته‌بندي‌هاي بالاي 30 گرم که با استناد به مصوبه سال 87 هيات وزيران صورت گرفت، تاثير معني‌داري بر رشد عملکرد صادرات زعفران در بسته‌بندي زير 10 گرم نداشته است و با همين ارزيابي تصميم به لغو عوارض صادراتي زعفران بالاي 30 گرم گرفته شد.
وي در خصوص مديريت بازار جهاني زعفران گفت: ايران بيش از 96 درصد توليد زعفران جهان را در اختيار دارد و در اين زمينه داراي مزيت مطلق است، به همين دليل سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي براي مديريت بازار جهاني يکي از الزامات ضروري اين حوزه است.
به گفته مديرکل دفتر توسعه صادرات کالا، زعفران ايران به بيش از 40 کشور صادر مي‌شود و ميزان صادرات اين محصول طي دو ماه نخست سال جاري 20 تن به ارزش 30 ميليون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.
بازاري افزود: سازمان توسعه تجارت بر صادرات زعفران با ايجاد ارزش افزوده بالا تاکيد دارد و رسيدن به اين هدف بايد بر اساس راهکارهاي ايجابي و بدون ايجاد هرگونه محدوديت صورت گيرد.
وي در مورد ميزان توليد زعفران گفت: در سال جاري پيش‌بيني مي‌شود که محصول توليدي زعفران به بيش از 300 تن برسد و اين ميزان نسبت به سال‌هاي گذشته از رشد خوبي برخوردار است، به همين دليل سياست‌گذاري صادرات اين محصول، دقت نظر دولت و شوراي ملي زعفران به عنوان تشکل تخصصي اين حوزه را مي‌طلبد.
مديرکل دفتر توسعه صادرات کالا يکي از راهبردهاي سازمان توسعه تجارت طي سال‌هاي اخير در زمينه فرايندهاي توليد و صادرات زعفران را بحث تخصصي شدن صادرات زعفران توسط بنگاه‌هاي تخصصي صادراتي اعلام کرد.
وي تصريح کرد: سازمان توسعه تجارت با همکاري بخش خصوصي و شوراي ملي زعفران، در تلاش است، ظرف دو ماه آينده ضوابط و مقرراتي را با تکيه بر ايجاد ارزش افزوده در محصول صادراتي، ارتقاء بسته‌بندي، برندسازي در بازارهاي جهاني و تمرکز بر تخصصي شدن فرايندهاي توليد و صادرات اين محصول تدوين کند.
بازاري تاکيد کرد: سازمان توسعه تجارت و دفتر توسعه صادرات کالا به طور خاص خواستار تخصيص منابع و اعتبارات بودجه‌اي به منظور اجراي راهکارهاي عملياتي در قالب برنامه جامع و اجراي فراگير طرح شناسه ملي و ارتقاي کيفيت است.
يادآور مي‌شود، دفتر توسعه صادرات کالا بخش تخصصي و کارشناسي سازمان توسعه تجارت در حوزه صادرات کالا است که گسترش صادرات در 6 گروه تخصصي کالايي شامل محصولات کشاورزي، صنايع غذايي، معدن و صنايع معدني، برق و مکانيک، پتروشيمي و مواد شيميايي و فرش و صنايع دستي از جمله فعاليت‌هاي اين دفتر به شمار مي‌رود.
اين دفتر با هدف بررسي کارشناسي موانع و مشکلات صادرات، فرايندهاي قبل و بعد از توليد در حوزه صادرات، بررسي ظرفيت‌هاي کشور براي شناسايي توانمندي صادراتي، شناخت و بررسي ظرفيت‌هاي جديد کالايي، مشاوره تخصصي به بنگاه‌ها و افراد صادرکننده و برگزاري ميزهاي تخصصي کالايي فعاليت مي‌کند که سالانه بر اساس عملکردهاي پيشين، توانمندي‌هاي صادراتي کشور و سند چشم انداز، اهداف جديد صادراتي را براي کالاهاي غيرنفتي بررسي و تدوين مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن