تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819130329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراه با ˈکوچه گردانˈ عاشق در پسکوچه های بندرعباس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همراه با ˈکوچه گردانˈ عاشق در پسکوچه های بندرعباس بندرعباس-ایرنا- ساعت 9 شب مراسم ˈکوچه گردان عاشقˈ که جمعیت دانشجویی امام علی (ع) آن را برگزار می کرد در بندرعباس برنامه ریزی شده بود. محل تجمع و شروع برنامه ،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس بود.


برنامه این بود جوانانی از این شهر در گروه های دو و سه نفره کیسه های آذوقه را به دوش بگیرند و به رسم کسی که جمعیت نام و راهش را از او وام گرفته،به در خانه نیازمندان بروند،در بزنند ،کوله بر زمین بگذارند و با دل های روشنشان تاریکی شب را بشکنند.
پیش از شروع برنامه ،یکی دو سخنرانی برگزار شد که آن هم نه از جنس جمله های کلیشه ای و اتوکشیده و نچسب رسمی ،بلکه با لرزش عاشقانه دست و دل و صدای چند جوان است.
بابک پرچمی مسوول جمعیت دانشجویی امام علی (ع ) در هرمزگان و پس از آن مسوول گروه شناسایی جمعیت پشت تریبون قرار گرفتند و برای حاضران در سالن گفتند که 50دانشجو ،بی هیچ عنوان و پُست دولتی، کوفتنِ در خانه ی فقر را شروع کرده اند.
گزارش دادند که راهی محلات ˈنظری ˈ ،ˈباغ ملکˈ و ˈسنجریˈ میناب شده اند و بعد تا ˈ یک بُنی ˈروستای خیرآباد شهرستان جاسک رفته اند و فقیرترین فقرا و آسیب پذیرترین خانوارها را شناسایی کرده اند.
از محله های ˈشمیلی هاˈ و شهرک شغو ˈ و ˈتپه الله اکبرˈ و ˈچه توایˈ بندرعباس می گویند که خبرنگاران باید سر پایین بیندازند که هنوز پایشان به بسیاری از آنها نرسیده است.
نتیجه این سفرهای عاشقانه ،شناسایی 300خانوار به شدت نیازمند از میان انبوه نیازمندان این محلات است و دست آخر کیسه های آذوقه که با قطره قطره کمک های هزارتومانی پر شده اند.
شارمین میمندی نژاد نیز که بنیانگذار جمعیت امام علی(ع) در کشور بوده و کار خود را از تهران آغاز کرده ، در این آیین از 15 سال عاشقی در این جمعیت داستان ها دارد.
وی از کودکان کار می گوید که حالا در محل هایی به نام ˈخانه ایرانیˈ درس می خوانند و جراحت های جسم و روحشان التیام می یابد و خدمات پزشکی و علمی و هنری می گیرند.
داستان هایی از سرکشی به کودکان فقیر در محلات حاشیه نشین تهران و زاهدان و ورامین گرفته تا دیدار کودکان سرطانی و تامین هزینه های درمان آنان و تفاوت این داستان های شارمین با بقیه داستان های شبانه در این است که نه برای خواباندن بلکه برای بیدار کردن حاضرین است.
گرفتن رضایت از شاکیان کودکان به حبس افتاده در کانون های اصلاح و تربیت ،اجرای طرح کعبه کریمان برای جمع آوری آرزوهای کودکان و یافتن خیرینی از بین معتکفین برای برآورده کردن این آرزوهای کوچک بخش های دیگری از این داستان هاست.
وی از جهنم پاگرفته در محلات حاشیه ای شهرها می گوید که می تواند با همت مردم بهشت شود و عذاب هایی که در هریک از خانه ها فروکش خواهد کرد.
از مفهوم جدید خلیفه االهی انسان می گوید که در همراهی و همکاری با خداوند در روزی رساندن به بندگانش تجلی می یابد و جالب اینکه اینها هیچکدام شعارها و آرمان های کلیشه ای نیستند بلکه راه های رفته ای هستند که برای یکهزار و 500کودک تحت پوشش مستقیم این جمعیت آزموده شده و از دل آن دهها کودک کار از خیابان ها و چهارراه ها راهی دانشگاه و مدرسه شده اند.
جوانان پاکباز جمعیت امام علی (ع) بندرعباس پس از سخنان میمندی نژاد دستان در یکدیگر فشرده اشان را رو به آسمان گرفته و اللهم لک لبیک گویان به زیارت حرم دل های مستمندان آبرومند بندرعباس می شتابند.
این کوچه گردی عاشقانه تا سحر ادامه می یابد و چندین دستگاه خودروی داوطلبین کیسه های غذایی را با خود به در منازلی که از قبل شناسایی شده اند می برند.
هر بار که به مقصد می رسند چراغ های ماشین را خاموش می کنند ،در خانه را می زنند و با آمدن صاحبخانه ،بار امانتی را که به دوش کشیده اند بر زمین می گذارند و در تاریکی کوچه های بندرعباس گم می شوند.
اما پشت سرشان تاریک نیست ،چراغ خانه روشن شده ،زنی سرپرست خانوار یا پدری از کار افتاده حالا دارد به گوشت و مرغ و برنج و حبوبات این کیسه ها نگاه می کند و به خنده های کودکانش بر سرِ سفره فردا فکر می کند.ک/4
7192/668
از: هومن محمد کرمی



04/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن