تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشیه هایی جذابتر از متن در راهپیمایی روز قدس بجنورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob حاشیه هایی جذابتر از متن در راهپیمایی روز قدس بجنورد بجنورد - ایرنا - حضور گسترده و کم نظیر مردم استان خراسان شمالی بویژه بجنورد در راهپیمایی روز جهانی قدس، که طول ابتدا تا انتهای جمعیت راهپیمایان به یک کیلومتر می رسید، موجب شگفتی همگان شد.


به گزارش ایرنا سردار ˈمحمدرضا نقدیˈ رییس سازمان بسیج مستضعفین که چون همیشه چفیه ای را حمایل دوش خود کرده بود، از همان نقطه آغازین راهپیمایی از میدان شهید بجنورد در جمع راهپیمایان روز روز قدس بجنورد حاضر شد و تا انتهای مراسم در مصلای امام خمینی (ره) این شهر، در میان مردم بود.
ˈمرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییلˈ از مهمترین شعارهای راهپیمایان روز جهانی قدس در بجنورد بود که بارها و بارها از سوی مردم با فریادهای بلند تکرار می شد.
مادران بجنوردی برای حمایت از کودکان بی دفاع غزه کودکانشان را نیز با سربند و چفیه فلسطین و در دست داشتن پرچم فلسطین در هوای 36 درجه سانتیگراد شهر بجنورد به مراسم راهپیمایی آورده بودند.
تعدادی از والدین بجنوردی برای نشان دادن حمایتشان از کودکان بی دفاع غزه، به دست فرزندانشان تیرو کمانهای کوچکی داده بودند که نمادی از سلاح دفاعی کودکان و مردم فلسطین در برابر عرابه جنگی سربازان اسراییلی بود.
حضور پررنگ ترکمن های اهل سنت خراسان شمالی به همراه مشاور اهل سنت استاندار خراسان شمالی با لباس و عمامه خاص ترکمنی از دیگر جلوه های ویژه این راهپیمایی بود که در پایان نیز شماری از آنان برای اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی بجنورد حضور یافتند.
همچنین ایستگاه نقاشی برای کودکان بجنوردی درحاشیه مصلای امام خمینی (ره) شهر بجنورد، محل اجتماع راهپیمایی کنندگان پیش بینی شده بود که کودکان نقاش به دلخواه صحنه ای از جنایات اسراییل و کشتار کودکان معصوم غزه را نقاشی می کردند.
گفته می شود کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی این ایستگاه را سازماندهی کرده و به کودکانی که بهترین نقاشی را در مورد غزه به تصویر بکشند، جوایزی نیز اهدا خواهد شد.
علاوه بر آن تعدادی از تشکل های غیردولتی جوانان در حوزه فیلم و عکس در بجنورد نیز در فراخوانی از مردم به خصوص عکاسان خواستند که دو قطعه از بهترین آثار عکاسی خود از راهپیمایی را برای این تشکل ها ارسال کنند تا در روز عید فطر به آثار عکس برگزیده جوایزی اهدا شود.
براساس گزارش خانه مطبوعات خراسان شمالی حدود 100 عکاس و خبرنگار اعم از رسانه های نوشتاری، خبرگزاری ها، سایت ها و نشریات محلی پوشش خبری و تصویری راهپیمایی روز جهانی قدس در این استان را بر عهده داشتند.
روابط عمومی ادارات و سازمان های دولتی و نیمه دولتی استان خراسان شمالی نیز برای ثبت حضور روسا و مدیران کل خود در راهپیمایی روز قدس حضوری پررنگ داشتند و عکاسان و فیلمبرداران آنان حضور مدیران و کارکنان این ادارات در راهپیمایی را ثبت می کردند.
راهپیمایی کنندگان برای نشان دادن انزجار خود از جنایات رژیم اشغالگر قدس، آدمک نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را به همراه پرچم این دو کشور آتش زدند.
همچنین در حاشیه راهپیمایی روز قدس در بجنورد دایناسوری به عنوان نماد ماهواره و جنگ نرم دشمنان بر ضد جوانان کشورمان به آتش کشیده شد.
تعدادی از نیروهای بسیج مردمی به صورت کفن پوش و با سربند و چفیه فلسطین و در دست داشتن پرچم این کشور در بین راهپیمایی کنندگان روز قدس حضور داشتند.
توماری در حاشیه مصلای بجنورد با متن اعلام انزجار از جنایات اسراییل و آمادگی برای دفاع از مردم بی دفاع غزه نصب شده بود که با استقبال زیاد راهپیمایی کنندگان برای امضا مواجه شده و صف طویلی در برابر آن تشکیل شده بود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تعداد زیادی ایستگاه برای جمع آوری کمک های مردمی به غزه در بیرون از مصلی سازماندهی کرده بود که مورد استقبال روزه داران قرار گرفت.
حضور پررنگ نیروهای نظامیپف انتظامی و امنیتی با لباس های فرم و شخصی در بین راهپیمایی کنندگان برای تامین امنیت راهپیمایی کنندگان از دیگر حواشی این راهپیمایی بود.
تعداد زیادی از این نیروها به خصوص نیروهای انتظامی از بامداد امروز در مسیرهای اصلی راهپیمایی از میدان شهید تا مصلای امام خمینی بجنورد در قالب ایستگاه های امنیتی سازماندهی و مستقر شده بودند.
تعدادی از راهپیمایی کنندگان روز جهانی قدس علاوه بر در دست داشتن پرچم فلسطین، تمثال هایی از بنیانگذار جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهوری را بهمراه سخنان آنان در حمایت از مردم فلسطین در دست داشتند.
استقبال گسترده راهپیمایی کنندگان بجنوردی از استاندار دولت تدبیر و امید، موجب شد تا استاندار برای پاسخگویی به سووالات مردم و ابراز احساسات آنان ابتدای صف راهپیمایی را رها کرده و کم کم به میانه های صفوف راهپیمایان تغییر جا دهد.
خوش و بش و دیده بوسی برخی از نیروهای مسوول و غیرمسوول طرفدار دولت تدبیر و امید با نیروها و دولتمردان دولت دهم که بعضا در دولت یازدهم نیز سمت هایی دارند از دیگر حاشیه های راهپیمایی روز جهانی قدس در بجنورد بود.
حضور بی سابقه مردم بجنورد در راهپیمایی روز جهانی قدس و شرکتشان در نماز جمعه به گونه ای بود که با پر شدن مصلای بزرگ شهر، ستاد نماز جمعه مجبور به فرش کردن محوطه های پیرامونی مصلی برای نشستن نمازگزاران شود.
گرمای 36 درجه سانتیگراد هوای شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و حضور نمازگزاران روز جهانی قدس این شهر در هوای باز موجب شد تا امام جمعه بجنورد خطبه های نماز جمعه را بر خلاف دیگر هفته ها، کوتاه تر ارایه کند.
اعلام مبلغ 35 هزار ریال زکات فطریه برای هر شهروند از سوی امام جمعه بجنورد و رییس شورای زکات استان خراسان شمالی از دیگر حاشیه های پررنگتر از متن این راهپیمایی بود. ک/4
2712/626

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





03/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن