محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829834384
گپی با انوشیروان ارجمند و همه نقشهای منفیاش
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گپی با انوشیروان ارجمند و همه نقشهای منفیاش
ارجمند را با بازی در مجموعههایی از جمله پنجمین خورشید، مختارنامه، امام علی(ع)، عیاران، روزیروزگاری و فیلمهای سینمایی همچون شهر دقیانوس، دوشیزه باران، محیا، دوئل، قارچ سمی و... به خاطر داریم، اما شاید کمتر با این نکته آشنا باشیم که او عمری را روی صحنه تئاتر و به عشق این هنر گذرانده است. به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بعضی ماجراها را باید از آخر به اول تعریف کرد. باید از جایی گفت که مصاحبه تمام شده پا به خیابان گذاشتهای و مسیر زیادی را پیادهروی کردهای تا به پرسشهایی که داشتهای و پاسخهایی که شنیدهای فکر کنی. به تمام کارهایی که نیمه رها کردهای فکر کنی. به تمام روزهایی که به بطالت گذراندهای و هرگز حواست نبوده بزودی نسل دیگری از تو برای هزاران موضوع کوچک و بزرگ سوال خواهند داشت و تو هیچ پاسخی نداری...
اینها فقط بخش کوچکی از پرسشهایی بود که پس از گفتوگو با انوشیروان ارجمند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در ذهن من رقم خورد و شاید وادارم کرد خیلی کارهایم را از ابتدا بررسی و دربارهشان فکر کنم.
این گفتوگو در دایره تئاتر و فعالیتهای حرفهای او باقی نماند و دایرهای گستردهتر پیدا کرد. رسید به نسل امروز، به زبان فارسی، به جوانها و برخوردشان با هنر و... ارجمند را با بازی در مجموعههایی از جمله پنجمین خورشید، مختارنامه، امام علی(ع)، عیاران، روزیروزگاری و فیلمهای سینمایی همچون شهر دقیانوس، دوشیزه باران، محیا، دوئل، قارچ سمی و... به خاطر داریم، اما شاید کمتر با این نکته آشنا باشیم که او عمری را روی صحنه تئاتر و به عشق این هنر گذرانده است.
او از اواخر دهه 40 فعالیتش را با کارگردانی و بازیگری تئاتر در مشهد آغاز کرده و نمایشهای «شگرد آخر»، «سایه ماه»، «ماه میهمان شب»، «سرشت دردناک زندگی»، «رستم و سهراب»، «سوگنامه اسفندیار»، «خورشید کاروان»، «امشب میخواهم بمیرم»، «هرا» و بازی را در پرونده کاری دارد و سال گذشته هم در جریان برگزاری سی و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از او تجلیل شد. با او درباره سالها فعالیت هنری و دیدگاههایش نسبت به نسل جوان و آینده هنر در جامعه به گفتوگو نشستیم.
شما بازیگر شناختهشدهای هستید که هر چند در گونهها و نقشهای مختلفی فعالیت داشتهاید، اغلب مردم شما را در قالب بازی در نقشهای تاریخی دیده و میشناسند. به چه دلیل بیشتر سمت بازی در این نقشها میروید؟
همانطور که گفتید بازیگری من به کارهای مذهبی و تاریخی منحصر نمیشود. من در نقشهای دیگری هم بازی کردهام، اما نقشهای تاریخی که داشتهام در ذهن مردم بیشتر ماندگار شده است. طبیعی است اگر نگاهی به کارنامه فعالیتهای من بیندازید، میبینید هر چه آدم پلید در دنیای اسلام وجود داشته و نامش در تاریخ طبری آمده من نقشش را بازی کردهام. (با خنده)
اتفاقا ایفای نقشهای منفی موضوع دیگری بود که میخواستم بهعنوان سوال بعدی با شما مطرح کنم، اما دوست دارم کمی درباره این که چرا تا این حد از پس بازی نقشهای تاریخی برمیآیید توضیح دهید.
فکر میکنم این موضوع را میشود از چند جنبه بررسی کرد؛ اول این که کارگردانها خودشان از کار کردن در این زمینه با من احساس رضایت میکنند. چون وقتی با من درباره نقش حرف میزنند، میبینند اطلاعاتی درباره تاریخ اسلام دارم و همین موضوع مقدار زیادی از کارشان را راحت میکند. وقتی من بهعنوان بازیگر شناسنامه، تاریخ و جغرافیای کسی که قرار است نقشش را بازی کنم بخوبی میشناسم طبعا کار برای گروه بهمراتب آسانتر میشود، چون میتوانم به همین نسبت برای دوستان دیگر هم توضیح داده و در پیشبرد کار نقش موثری داشته باشم.
همان طور که خودتان هم گفتید اغلب اوقات نقشهای منفی بازی میکنید. چگونه با این نقشها ارتباط برقرار میکنید؟
من ابتدا درباره نقشی که قرار است بازی کنم مطالعه میکنم تا شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی او را بخوبی درک کنم. بعد کمکم به او نزدیک میشوم و میبینم چه جایگاه اجتماعی دارد؛ مثلا رئیس قبیله است، سردمدار جریان خاصی است یا هر موضوع دیگر. مجموعه کنشها و واکنشهای این شخصیت است که میتواند سیر تدریجی عملکرد او را در ذهنم بازسازی کرده و این امکان را برایم فراهم کند تا بتوانم با شناخت کامل از او بازی خوبی را ارائه دهم.
به نکته خوبی اشاره کردید. بازیگران نقشهای منفی اصولا از ابتدای بازیشان به گونهای رفتار میکنند که ما دقیقا میفهمیم این نقش منفور است. این نوع بازی از نظر شما درست است؟
همان طور که گفتید برخی سعی میکنند شخصیت را از همان ابتدا بد بازی کنند و او را بد جلوه دهند، به نظر من نوع مواجهه با نقش اشتباه است. بازیگر باید بتواند سیر تحول یک فرد را نشان دهد و مخاطب متوجه تغییر و تحولات درونی او شود. مثلا عمر سعد و امام حسین(ع) هر دو روی زانوی پیغمبر بزرگ شدهاند، پیامبر اگر یک خرما به نوهاش میداده یک خرما هم به عمر سعد میداده است، اما در آخر میبینیم عمر سعد برای مال دنیا و زر و زور چه کارها که نمیکند و آن سوی قضیه امام حسین(ع) برای پیروزی حق و ستیز با باطل از هیچ کاری فروگذاری نمیکند.
به نظر میرسد در زمینه تاریخ اسلام مطالعات گستردهای داشتهاید. آیا این موضوع جزو علاقهمندیهای شخصی شماست؟
شاید اولین کسی که برای تلویزیون کار مذهبی انجام داده من باشم. من و آقای رحیمی «روایت عشق» را سال 62 کار کردیم. ماجرای این مجموعه، عاشورا بود. نیمی از کار را آقای رحیمی کارگردانی کردند، بعد به مشکل خوردند و از سر آن کار رفتند. شورای تلویزیون تصویب کرد من آن کار را ادامه دهم و من هم برخلاف میل باطنی آن کار را ادامه دادم و تمام کردم. البته موضوع کار برایم بسیار لذتبخش بود و کمی نارضایتی که داشتم به سبب حواشی ایجاد شده بود در هر صورت شاید این کار مبنایی شد تا من به تاریخ اسلام رجوع کنم.
از طرف دیگر گذشته از آن پدر من معلمی کرده بود، اطلاعات خیلی زیادی درباره تاریخ اسلام داشت و در این عرصه فوقالعاده قوی بود. من از شخصیت ایشان هم قطعا تاثیر گرفته بودم و وقتی هم نقشهای تاریخی به من محول میشد سراغ این متون میرفتم و آنها را بازخوانی میکردم تا بتوانم بخوبی آن نقش را بازی کنم.
حالا چرا همیشه نقشهای منفی را به شما میسپارند؟
مسأله نقش مثبت و منفی نیست. بازیگر مثل ساز میماند. هر ساز را کارگردان انتخاب میکند و میگوید هر کدام چقدر و کجا نقش داشته باشد. در واقع این کارگردان است که به این سازها زخمه میزند و صدای سازها شنیده میشود. حال شاید به دلیل این که میدانند من نقش را خیلی جوهری و باطنی بازی میکنم، نقشهای منفی را به من واگذار میکنند. خدا رحمت کند هادی اسلامی را، به من میگفت تو چطور آدم محبوب منفوری هستی؟ میگفتم یعنی چه؟ پاسخ میداد: همه نقشهایی که بازی میکنی منفی است، اما خودت محبوب باقیماندهای. کم پیش میآید کسی نقش منفی بازی کند و محبوب هم باشد. من هم به او میگفتم: همه نقشهایی را که بازی کردهام منفی نبوده و نقش مثبت هم وجود داشته است، اما تعداد کارهایی که نقش منفی داشتهام زیادتر است.
البته نقش منفی بازیکردن هم قواعد خاص خودش را دارد. من در برههای از زمان برای آقای سعید سلطانی در میعاد در سپیده دم نقش یک فلسطینی کلیمی را بازی کردم. بعد 50 پیشنهاد برای این که نقش یک فلسطینی کلیمی را بازی کنم داشتم، ولی من فقط در سه کار نقش کلیمی را بازی کرده و پیشنهادهای دیگر را قبول نکردم؛ به دلیل این که خیلی هم لطف ندارد آدم نقش کلیمی را به یک شکل بازی کند.
بسیاری از همدورهایهای شما دل خوشی از دست نسل جدید ندارند و میگویند این نسل مسیر حرکت خوبی در عرصه هنر ندارند. این در حالی است که شنیده میشود شما ارتباط خوبی با جوانها دارید. درست است؟
زمانی که ما شروع به کار کردیم شاید فقط رادیو بود و تلویزیون وجود نداشت. جوان امروز با تصویر و قصههای تصویری بزرگ میشود. از کودکی تا زمانی که بزرگتر میشود تصویر همیشه همراه اوست. به نظر من به همین دلیل جوانها به لحاظ شناخت تصویر بسیار پخته هستند و در فیلمبرداری کارشان واقعا قابل اعتناست. اشکال کوچکی این وسط وجود دارد که گسترش فناوری آن را پدید آورده است. رایانه و فناوری جدید به این نسل اجازه میدهد هر گاه اراده کنند سراغ اینترنت بروند و اگر یک خط شعر از سعدی و حافظ بخواهند خیلی راحت پیدا کنند. مثلا شعری را از من شنیدهاند برای استفاده در کارشان انتخاب میکنند و خودشان هیچ مطالعهای برای این کار انجام نمیدهند. نمیروند دنبال این که مثلا فردوسی که بوده و چه شده شاعر شده. واقعا نمیدانند مگر از گوشه و کنار شنیده باشند.
پس شما هم باوجود تائید جوانان، انتقادهایی به آنها دارید.
تا حدودی بله. دکتر فروغ و طاها سمندریان استادان من بودند. ما وقتی نقشی را آماده میکردیم حتما باید شرح زندگی او را میدانستیم. چراییها و مشی او را پیدا میکردیم که چگونه زیستهاند، زاویه دید آنها چگونه بوده و بینش و جهانبینی او چیست.
الان فکر نمیکنم کار برای جوانها به این شکل باشد. اگر هم باشد خیلی کلی است. فرض کنید در یک کتابی که میخواهند از آن فیلم بسازند، احتمالا مقدمه را میخوانند و به همان مقدمه بسنده میکنند. در حالی که ما وظیفه داشتیم تمام نقدها و تعریفهایی را که از این نوع کارها شده بخوانیم. ولی الان جوان این وقت را نمیگذارد. به همین دلیل میگویم، به لحاظ تکنیکی میگویم جوانهای ما نابغه هستند؛ یعنی هر جوانی که دوربین دست میگیرد ـ چه برای عکاسی و چه برای فیلمبرداری ـ از نظر تکنیکی خیلی خوب کار میکند، اما از نظر محتوایی نه.
این روزها دیگر روزنامه نگار سفیدمو نمیآید با آدم مصاحبه کند. شما هر چه نگاه کنید، میبینید جوان هستند. من فکر میکنم این جوانها 15 سال دیگر خیلی پخته و باتجربه شدهاند. حالا اگر در مصاحبهها هم ما مصاحبهشوندگان به آنها کمک کنیم تا معلوماتشان بالا برود و راههای تازه جلوی پایشان بگذاریم برنده بازی خواهیم بود. نسل ما باید بتواند با نسل شما ارتباط برقرار کرده و داشتههایش را منتقل کند. قرار نیست دانستهها و آموختههایمان را با خودمان به گور ببریم. قرار است اینها انتقال پیدا کند و این بار روی دوش دیگران برود.
ما خیلی زحمت کشیدیم تا به اینجا رسیدیم. خیلی خون دل خوردیم، بچههای امروز راحت رشد میکنند. از این که راحت رشد میکنند نباید ناراحت بود، بلکه باید راههای رشد اصولی و درست را جلوی پایشان گذاشت.
اگر از شما بپرسم جز تئاتر چه چیزی برایتان خیلی شیرین است، چه پاسخی خواهید داد؟
من زبان فارسی را خیلی دوست دارم. فارسی واقعا شکر است، برایم خیلی ارزشمند است و این روزها هم بسیار برایش نگران هستم.
چرا؟
این همه کتاب لغت در خانه من هست، بلند شوید نگاه کنید ببینید واژهای به نام قات وجود دارد؟ واقعا این واژهها را از کجا میآوریم و روزانه بارها استفادهشان میکنیم؟ زبان یک میراث است. هویت، بزرگی و عظمت یک فرهنگ را نشان میدهد و ما نباید اینقدر راحت آن را قلع و قمع کنیم.
تئاتر و جهان تصویر چگونه میتواند به حفظ زبان کمک کند؟
جامعه آنچه را در اختیارش گذاشته شده و برایش تبلیغ میشود، میپذیرد. هر چیزی که در سینما یا مجموعههای تلویزیونی بهعنوان مزه و متلک پخش شود، فوری همهگیر میشود. قدیمترها افراد بزرگی مثل امرالله احمدجو کاری میکردند که «التماس نکن» تبدیل به یک تکیهکلام شود، اما امروزه متاسفانه عبارات سطح پایینی مانند «آنفاس» جای اینها را گرفته است، اما در کل میتوانم بگویم جوانها باید کسانی مانند امرالله احمدجو را مد نظر قرار دهند؛ چرا که این افراد از هویت زبان بهعنوان یک میراث عظیم پاسداری کردند.
قبول دارید پاسداری برای نسل امروز و در دنیای امروز کار خیلی دشواری شده است؟
قبول دارم جوان امروز بار سنگینی روی دوش دارد. نسلی که دارای بضاعت کافی و وافی علمی و فرهنگی است، دارد دنیا را ترک میکند. دیگر استادان نیستند بیایند سر و کله بزنند و برخی نکات را به نسل جدید بفهمانند، اما در هر صورت باید حرکت کنند و راه درست را پیدا کنند. یکی از دوستان من نصرالله قادری است. دائم در تلاش است چیزی به دانش و آگاهی خود بیفزاید. جوان هم نیست، اما مدام در تلاطم و تحقیق است، مدام این طرف و آن طرف میرود، سعی کرده آدمهای بزرگ را پیدا کند و پای صحبتشان بنشیند طلبگی کند. از این دستکم نیستند، اما کافی هم نیستند.
جوانها میخواهند مدرن کار کنند، اما اغلب به بن بست میرسند.
مگر پری صابری و حسین مسافر آستانه مدرن کار نمیکنند؟ نهتنها این افراد، خیلیهای دیگر هم سعی میکنند مدرن باشند تا طبع امروز آنها را بپسندد. نسل شما بیشتر از یک ساعت و نیم حوصله ندارد پای تئاتر و حتی فیلم بنشیند. 90 دقیقه بشود 100 میخواهد از سینما یا سالن تئاتر بزند بیرون. جوان امروز میخواهد موجز و سریع همه چیز را به چنگ بیاورد و مشکلاتش از همین جا آغاز میشود. بر ماست که به او مواردی را تفهیم کنیم.
مثلا تصورش را بکنید ساخت کار مدرن در ژانر نمایشهای مذهبی چقدر دشوار خواهد بود!
امروزه ساختن کار مذهبی روی لبه تیغ راه رفتن است، چون کوچکترین خدشهای که به کار وارد شود، اول پای خودش را میبرد. پس باید با آگاهی کامل سمت کار مذهبی رفت. این شناخت کامل صرفا شناخت جهانی نیست، شناخت شیعی هم باید داشته باشیم. باید فضای مذهبی خودمان را بشناسیم اینکه کجا و در چه فضایی زندگی میکنیم، فضای حاکم را ببینیم، به دل مطلب برویم و آنچه را میخواهیم در بیاوریم و در این فضا مدرن کار کنیم. در غیر اینصورت نمیشود راه به جایی برد.
حالا که دشواری ساخت نمایشهای مذهبی را قبول دارید نظرتان درباره کمبود مخاطب در این نمایشها چیست؟
13 سال است در نمایش «خورشید کاروان» بازی میکنم و حاضرم سوگند یاد کنم هیچ وقت هیچ ماشینی، هیچ اتوبوسی مردم را جمع نکرده و به سمت سالن نمایش هدایت کند. این نمایش در بین قشر مذهبی کاملا شناخته شده است. نخستین سالی که آقایان متوسلی و مسافر آستانه از من برای بازی در این کار دعوت کردند خیلیها به من ایراد گرفتند که چرا کار میکنی؟
پاسخ دادم من وقتی کار میکنم که کارم قابل دفاع باشد. البته تغییراتی را هم با اجازه و رضایت نویسنده و کارگردان انجام دادم که به کار کمک کرد. به خاطر دارم پسرم آمد ده دقیقه اول کار را ببیند و برود، اما نشست و تا آخر دید. در پایان نمایش هم پیش من آمد و دیدم چشمهایش از بس گریه کرده مثل کاسه خون شده است. من نمیپذیرم این نمایشها کمبود مخاطب داشته باشد. در کل شما در ایران چند نمایش سراغ دارید که مردم بدون کارت دعوت آمده باشند؟
در کل مردم به تئاتر دیدن چندان عادت ندارند.
نه، مردم به پول خرجکردن برای تئاتر عادت ندارند. در دیگر کشورها هم همینطور است، ولی شهرداریها، فرهنگستانها و خیلی جاهای دیگر به تئاترها کمک میکنند سرپا باشد و ادامه پیدا کند، این ماجرا فقط مختص ایران نیست. با این تفاوت که ما توقع داریم دولت حتما بودجه برای تئاتر بگذارد و وضعش بهتر شود، اما آنها منتظر دولت نیستند که بودجه بدهد. شهرداریها و دیگر مراکزی که با فرهنگ سر و کار دارند، کمک میکنند این هنر بتواند روی پای خودش بایستد.
شما به موسیقی هم علاقه دارید؟
مادرم تار میزد. پسرم هم سهتار میزند. پدرم شاعر بود. ادبیات و به نوعی موسیقی در خون همه ماست. بچههای من هم همینطور هستند. اتفاقا در خانواده پدر همسرم موسیقی و ادبیات جایگاه خاصی دارد و میتوانم بگویم ادبیات و موسیقی در کنار تئاتر که سالها عاشقانه با آن بودهام همیشه در کنار ما هستند.
گفتوگویمان خیلی طولانی شد و وقتتان را گرفتیم. میدانید محدودیت صفحهها شاید به ما این اجازه را ندهد که همه صحبتها را منتشر کنیم، اما اعتراف میکنم این گفتوگو بیشتر از آن که مصاحبه باشد برای من کلاس درس بود و بسیار از شما آموختم.
امیدوارم حرفهایم قلقلک و نشتری باشد که نسل جوان برود دنبال چیزهایی که برای آیندهاش به آنها نیاز دارد. یادتان باشد چقدر وظیفهتان سنگین است. بچههایتان باید از شما بیاموزند. به این فکر کنید که میخواهید چه چیزی برای نسل آینده میراث بگذارید. چه چیزهایی را از پدر و مادر گرفتید و چه دارید که خودتان برای فرزندانتان باقی بگذارید. امیدوارم آنقدر عاشق باشید و بمانید که دل پرعشقتان را تعمیم بدهید به بچههایتان تا آنها هم عاشق این سرزمین به دنیا بیایند و عاشق ایران بمانند.
1393/5/2
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]
صفحات پیشنهادی
جریان تروریستی در فلسطین اشغالی همه گیر شده است
وزارت خارجه فلسطین جریان تروریستی در فلسطین اشغالی همه گیر شده است تهران-ایرنا- وزارت خارجه فلسطین چهارشنبه اعلام کرد که جریان تروریستی در اسراییل فلسطین اشغالی همه جای جامعه را فرا گرفته و براحتی در تمام سطوح عمل می کند خبرگزاری قطر چهارشنبه از رام الله گزارش داد که بیارسانه های عربی/ از اصرار بارزانی به اجرای همه پرسی تا حمله داعش به اردن
رسانه های عربی از اصرار بارزانی به اجرای همه پرسی تا حمله داعش به اردن رسانه های عربی موضوعاتی مانند مذاکرات هسته ای ایران اقلیم کردستان طرح آتش بس در غزه از سوی بانکی مون و پیشروی داعش به مرز اردن را در صدر عناوین اصلی خود جای دادند به این مطلب امتیاز دهید رسانه هایمقاومت هنوز از همه توان موشكياش استفاده نكردهاست/درگيريهاي جهان اسلام زمينه حمله به غزه را فراهم كردهاست
مقاومت هنوز از همه توان موشكياش استفاده نكردهاست درگيريهاي جهان اسلام زمينه حمله به غزه را فراهم كردهاست مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بینالملل معتقد است كه خوشبختانه تا امروز صهيونيست ها در خصوص توانايي هاي مقاومت اشتباه محاسباتي داشته اند جوانآنلاين حسين شيخ الاسمدیر دفتر شعر حوزه هنری در گفتوگو با فارس: همه باید شعر گوش کردن را از رهبر انقلاب یاد بگیرند
مدیر دفتر شعر حوزه هنری در گفتوگو با فارس همه باید شعر گوش کردن را از رهبر انقلاب یاد بگیرندعلی داودی گفت همه باید شعر گوش کردن را از آقا یاد بگیرند چون کمتر پیش میآید در شب شعری آدمی به دقت ایشان شعرها را گوش بدهد علی داودی از شاعران کشورمان و مدیر دفتر شعر حوزه هنری در گهمه لوگوهای دوست داشتنی گوگل برای جام جهانی
همه لوگوهای دوست داشتنی گوگل برای جام جهانی جام جهانی 2014 شب گذشته با پیروزی آلمان در برابر آرژانتین در فینال و قهرمانی این تیم برای چهارمین بار در دوره های جام جهانی پایان یافت تا برای عده ای اشک و برای عده ای دیگر لبخند به همراه داشته باشد اما در میان این اشک ها و لبخندها امايکروسافت نتايج همه مسابقات جام جهاني را بهدرستي پيشبيني کرد
۲۳ تير ۱۳۹۳ ۱۵ ۲۷ب ظ مايکروسافت نتايج همه مسابقات جام جهاني را بهدرستي پيشبيني کرد سيستم Cortana که دستيار ديجيتالي مايکروسافت محسوب ميشود و در نسل جديد دستگاههاي الکترونيکي همراه در اختيار کاربران قرار ميگيرد از مدتها قبل پيشبيني کرده بود که تيم ملي فوتبال آمريکا در ايندفاع از مردم مظلوم غزه وظیفه همه مسلمین جهان اسلام است
دفاع از مردم مظلوم غزه وظیفه همه مسلمین جهان اسلام است ورامین- ایرنا- فرماندار قرچک گفت دفاع از مردم مظلوم غزه وظیفه همه مسلمین جهان اسلام است و مردم ایران اسلامی با تمام توان از این آرمان های مردم مظلوم فلسطین حراست خواهند کرد علی صادقی روز دوشنبه در خصوص جنایات رژیم غاصب اسرانشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/۱۰ صاحبان قدرت و ثروت همیشه فشارهایی بر قوه قضائیه وارد میکنند/باید همه به میزانی
نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه ۱۰صاحبان قدرت و ثروت همیشه فشارهایی بر قوه قضائیه وارد میکنند باید همه به میزانی که شرع و قانون گفته حجاب را رعایت کنیمسخنگوی قوه قضائیه گفت صاحبان قدرت و ثروت همیشه به دستگاه قضایی برای پروندههایی فشار میآورند ولی مهم این است که این فشارها بر قوهجلسات سالیانه رهبری با شاعران موجب ارجمندی شعر میشود
فرهنگ و ادب ادیبات ایران اکرامیفر در گفتگو با مهر جلسات سالیانه رهبری با شاعران موجب ارجمندی شعر میشود محمود اکرامیفر شاعر درباره تاثیر جلسات دیدار شاعران با مقام معظم رهبری بر جریان شعر معاصر کشور گفت با توجه به اینکه محور این جلسه مقام معظم رهبری به عنوان یک ادیب و شاعفرماندار بهمئی تأکید کرد آمادگی همه دستگاهها برای برگزاری روز قدس در بهمئی
فرماندار بهمئی تأکید کردآمادگی همه دستگاهها برای برگزاری روز قدس در بهمئیفرماندار بهمئی بر آمادگی همه دستگاهها برای برگزاری لیالی قدر و روز قدس در این شهرستان تأکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی ظهر امروز جلسه ستاد بزرگداشت لیالی قدر و روز جهانی قدس به ریاست فرماندار ودر اردوی ترکیه همه چیز طبق برنامه پیش میرود غلامپور: نگران رابطه نیلسون و مکانی نیستیم/ با حفظ استخوانبندی ت
در اردوی ترکیه همه چیز طبق برنامه پیش میرودغلامپور نگران رابطه نیلسون و مکانی نیستیم با حفظ استخوانبندی تیم میتوانیم به نتیجه برسیممربی دروازهبانهای پرسپولیس گفت از همین ابتدای کار همه چیز روشن شده است و نگرانی از بابت روابط بین نیلسون و سوشا نداریم آنها حرفهای هستند وتحلیلگران فلسطینی در گفتوگو با فارس: عملکرد مقاومت همه را شگفتزده کرد/مقاومت خطمشی حزبالله را ادامه میدهد
تحلیلگران فلسطینی در گفتوگو با فارس عملکرد مقاومت همه را شگفتزده کرد مقاومت خطمشی حزبالله را ادامه میدهدتحلیلگران امور سیاسی فلسطینی با بیان اینکه عملکرد مقاومت در این نبرد دوست و دشمن را شگفتزده کرده است تاکید کردند که مقاومت فلسطینی خط مشی را در قبال دشمن اشغالگر ادامه مترویج عفاف وحجاب در جامعه اسلامی نیازمند همکاری همه دستگاههاست
استانها شرق خراسان رضوی زهرا راوی ترویج عفاف وحجاب در جامعه اسلامی نیازمند همکاری همه دستگاههاست چناران - خبرگزاري مهر رئيس شوراي اسلامي شهر چناران گفت ترویج عفاف و حجاب در جامعه اسلامی که در معرض تهاجم فرهنگی قرار گرفته نیاز به همکاری و همدلی همه نهادهای دولتی و خصوصی داروزی همه ما هـــــک می شویم
یک انسانشناس و کتابدار جهانی سازی در موزه تاریخ طبیعی آمریکا میگوید امروزه تلفنهای هوشمند بخش لاینفک زندگی ما تلقی میشوند و استفاده وسیع از وسایل الکترونیکی هوشمند در آینده پیشبینی کننده روزی است که در آن همه ما هک میشویم و از سونسخه بوستان مادر پیچیده شد/ وزارت راه و شهرسازی: همه فعالیت ها بلافاصله متوقف و شهرداری پاسخگو باشد
نسخه بوستان مادر پیچیده شد وزارت راه و شهرسازی همه فعالیت ها بلافاصله متوقف و شهرداری پاسخگو باشد جامعه > شهری - شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه امروز خود مصوب کرد که همه فعالیتهای ساختمانی پروژه نور واقع در بوستان مادر منطقه 5 شهرداری تهران می بایست بلافاصلهفرماندارگناوه: حرکت درمسیر قانون اساسی گره گشای همه مشکلات است
فرماندارگناوه حرکت درمسیر قانون اساسی گره گشای همه مشکلات است گناوه- ایرنا- فرماندار گناوه گفت حرکت همه جناح وگروه های سیاسی درمسیر قانون اساسی گره گشای همه موانع ومشکلات فراروی رسیدن به قله های پیشرفت وترقی است به گزارش ایرنا عبدالنبی یوسفی روز دوشنبه در نشست با اعضای هیات دکارگردان مستند «زنبق و خاکستر» در هشتمین محفل سینما روایت گروهی ژست اپوزیسیون میگیرند و در همه دولت
کارگردان مستند زنبق و خاکستر در هشتمین محفل سینما روایتگروهی ژست اپوزیسیون میگیرند و در همه دولتها هم فیلم میسازندکارگردان مستند زنبق و خاکستر تاکید کرد این کار برای هفت سال پیش بود و در زمان خودش باید دیده میشد که به دلایل مختلف نگذاشتند دیده شود به گزارش خبرگزاری فارس ه-
گوناگون
پربازدیدترینها