تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805118864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار به هند برای امضای پروتکل سازمان تجارت جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob فشار به هند برای امضای پروتکل سازمان تجارت جهانی دهلی نو - ایرنا - هند برای امضای پروتکل سازمان تجارت جهانی به شدت تحت فشار اعضا به ویژه آمریکا، اتحادیه اروپا و استرالیا قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا، روزنامه بیزینس استاندارد روز پنجشنبه دراین باره به نقل از تحلیلگران هندی این وضعیت را با زمان نخست وزیری واجپایی در سال 1998مقایسه می کند که حتی بانک جهانی نیز هند را تهدید به توقف وام ها نمود.
این روزنامه نوشت: اما دولت هند با اشاره به این که شرایط فقرا در این کشور متفاوت از دیگر کشورها است موضوع پروتکل سازمان تجارت را غیر قابل بحث و پذیرش دانسته است.
بیش از40 درصد ازکل 970میلیون فقیر زیر خط فقر در جهان در هند زندگی می کنند که درآمد آنها کمتر از 35روییه (کمتر از نیم دلار) در روز می باشد و مشکل از آنجا ناشی می شود که هند خواستار ایجاد ذخیره بدون مرز مواد پایه خوراکی و ایجاد و توسعه نظام یارانه ای برای محصولات مصرفی کشاورزی تحت نام ˈبرنامه امنیت غذاییˈ و قانون مبارزه با فقر است.
این خواست هند با اصول مسلم نظام مبادلات تجاری همه جانبه برخاسته از سازمان تجارت جهانی منافات دارد.
در همین حال، بر اساس نظام نامه سازمان تجارت جهانی، تصمیمات درباره چنین مواردی، صرفاً با تفاهم همه طرف های ذینفع شکل می گیرد. لذا، در چنین حالتی یک کشور بزرگ مانند هند قدرت آن را دارد که مذاکرات در سازمان تجارت را به بن بست بکشاند.
کشور هند به ماده 13 توافق پیشنهادی درباره کشاورزی جهانی تحت عنوان ˈشرط صلحˈ که از سوی کشورهای پیشرفته ارائه گردیده اعتراض دارد و از 10 سال پیش از امضای این توافق سرباز زده است.
ماده 13 توافق پیشنهادی ،کمک یارانه ای که از سوی کشورهای عضو به بخش کشاورزی داده می شود را به 10درصد کل تولیدات کشاورزی هر کشور محدود کرده و برای تسهیل در تطبیق پذیری کشورهای عضو، قبل از اعمال مجازات ها، یک مهلت چهار ساله ای را قائل شده است.
دولت هند این پیشنهاد را به طور کل رد کرده و هفته پیش نیز اعلام کرده که هیچ گونه توافقی را در این زمینه در اجلاس بالی در اندونزی امضا نخواهد کرد.
نزدیک به 30 درصد جمعیت هند که یک جمعیت 400 میلیونی را در این کشور تشکیل می دهند، در فقر مطلق زندگی می کنند.آنان با درآمد روزانه ای که کمتر از 60 سنت دلار است زندگی می کنند. برای مبارزه با این فقر مفرط ، دولت هند یک طرح قانونی را تحت نام ˈ امنیت غذاییˈ تصویب کرده است.
این طرح، دسترسی بیش از 825 میلیون هندی را به کمک یارانه ای بر روی مواد خوراکی پایه تضمین می کند. براساس این طرح قانونی، اکثریت جمعیت فقیر هند، با قیمت فقط 2.5 سنت یورو برای هرکیلو می توانند مواد خوراکی پایه مورد نیاز خود را تأمین نمایند.
در توجیه این رویکر، هند همچنین اعلام کرده که نظام یارانه ای در کشورهای پیشرفته جهان به صورت گسترده تری وجود دارد. رهبران هند می گویند در حالی که برنامه کمک های کشاورزی در کشورشان برای مبارزه با فقر، سالیانه مبلغی کمتر از 15.5 میلیارد یورو می باشد، کشورهای اروپایی و آمریکا سالانه چندین برابر این مبلغ را برای کمک به بخش کشاورزی خود یارانه می دهند.
هند در سال گذشته برنامه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن بهای برنج و گندم برای 820 میلیون نفر شهروندان محروم این کشور به کمک یارانه های دولتی کاهش یافته است.
از این برنامه نه تنها قشرهای محروم سود می برند، بلکه کشاورزان و بازرگانان نیز ازآن بهره مند می شوند. اما ابعاد این برنامه در مغایرت با قواعد سازمان تجارت جهانی قرار دارد، زیرا که رقابت آزاد تجاری را مخدوش می کند.
برای جلوگیری از اثرات گسترده این برنامه تصمیم گرفته شده که این یارانه ها تنها 10 درصد از کل ارزش تولیدات یک کشور را شامل شود.
هند می گوید در سال جاری این کشور 43000 کرور روپیه (هر 60 روپیه یک دلار ارزش دارد) بابت برنامه امنیت غذایی خود به فقرا یارانه پرداخت می نماید.
آساق ** 275 **

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





02/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن