تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809746170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده سنندج: وزیر نیرو دستور طراحی مجدد سد داریان را صادر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نماینده سنندج: وزیر نیرو دستور طراحی مجدد سد داریان را صادر کرد سنندج – ایرنا – نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیداری که روز گذشته با وزیر نیرو داشتم، چیت چیان دستور تغییر طراحی سد داریان به منظور کاهش آسیب های این سد را صادر کرد.


ˈسید احسن علویˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حفظ چشمه بل را یکی از دلایل خواست نمایندگان کردستان برای تغییر طراحی سد داریان دانست و گفت: با آبگیری سد داریان به شیوه کنونی علاوه بر از بین بردن چشمه بل، به اعتقادات، فرهنگ و تاریخ مردم منطقه آسیب می رسد.
وی اظهار کرد: درخواست نمایندگان استان این است که با نگاه ملی به آبگیری سد داریان توجه شود چون این خواست مردم زیادی در سطح کشور است.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نمایندگان کردستان هم موافق کنترل آب هستند، افزود: ضروری است سطح ایستایی آب سد داریان کاهش پیدا کند.
علوی افزود: آبگیری سد داریان به شیوه کنونی اقتصاد و رونق منطقه را تهدید می کند.
وی با انتقاد از میراث فرهنگی برای صدور مجوز به طراحی که چشمه بل را زیر آب می برد، گفت: چگونگی اجازه میراث فرهنگی با توجه به ثبت ملی چشمه بل محل سوال است.
وی با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون تلفیق با حضور نمایندگان استان کردستان و دو نماینده از استان کرمانشاه درباره چگونگی آبگیری سد داریان، گفت: در این نشست تنها مجری سد داریان حضور داشت که قرار است نشستی دیگر با حضور مشاورین وزارت نیرو تشکیل شود.
نمایندگان دو استان کردستان و کرمانشاه روز گذشته به منظور نحوه نجات چشمه بل و چگونگی ابگیری سد داریان، نشست مشترکی در مجلس برگزار کردند.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در این نشست گفت: با وجود اینکه سد و نیروگاه داریان پروژه ای ملی است اما این موضوع دلیل نمی شود که به محیط زیست، آثار ملی ثبت شده، بناهای تاریخی و مردم زیان برسد.
امید کریمیان افزود: اگر روند احداث سد داریان به صورت کنونی ادامه یابد به دلیل نابودی بسیاری از اراضی زراعی و باغی، جمعیت مناطقی که در حاشیه این زمین ها قرار دارند خالی از سکنه خواهد شد.
وی تصریح کرد: تکمیل سد داریان با این وضعیت باعث می شود که چشمه کانی بل با سابقه چندین هزار سال نابود شود و نباید فراموش کرد خروجی آب این چشمه در حال حاضر چهار هزار لیتر در ثانیه است و می تواند آب شرب دو میلیون نفر را تأمین کند.
وی ادامه داد: یکی از اولویت های کنونی استان های کردستان و کرمانشاه نجات چشمه کانی بل است موضوعی که باعث شده بسیاری از سازمان های مردم نهاد و رسانه ها خواستار رسیدگی به وضعیت چشمه مذکور شوند.
کریمیان افزود: با توجه به اینکه چشمه بل از نظر تقسیمات کشوری در حوزه انتخابیه شهرستان سروآباد و استان کردستان واقع شده است بنابراین باید وزارت نیرو برای تکمیل سد داریان با ادارات میراث فرهنگی و صنایع دست و گردشگری و اداره حفاظت از محیط زیست استان کردستان هماهنگی های لازم را به عمل آورد.
وی گفت: در زمان شروع ساخت سد داریان مسوولان از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه استعلام کرده بودند که منطقه چشمه کانی بل جزو آثار تاریخی محسوب می شود یا نه، که این موضوع باعث شده امروز احتمال نابودی چشمه کانی بل با تکمیل سد داریان به وقوع بپیوندد.
کریمیان ادامه داد: نابودی چشمه کانی بل مغایر با اصل 50 قانون اساسی کشور است بنابراین دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو باید سریعا به وضعیت چشمه مذکور رسیدگی کند.
در مجمع نمایندگان استان های کردستان و کرمانشاه در مورد چگونگی نجات چشمه بل و ابگیری سد داریان، بیگلری رییس مجمع نمایندگان استان کردستان نیز با تأکید بر جلوگیری از نابودی چشمه بل گفت: در جلسه امروز بیشتر دردها بیان می شود و هیچ راهکاری برای جلوگیری از تخریب چشمه کانی بل عنوان نمی شود.
نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر 10 متر از سد داریان آبگیری شود کل چشمه کانی بل تخریب می شود ادامه داد: پیگیری وضعیت ساخت سد کانی بل باید با حضور چیت چیان وزیر نیرو بررسی شود تا از تخریب آثار طبیعی و تاریخی جلوگیری شود.
در ادامه این نشست علوی نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: منطقه ای که چشمه بل در آن قرار گرفته می تواند گردشگران زیادی را جذب کند بنابراین باید موقعیت توریستی این منطقه حفظ شود.
حامد قادرمرزی، نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان هم در این نشست گفت: سوال از وزیر نیرو برای جلوگیری از تخریب این چشمه پیگیری خواهد شد.
وی از مسوولان وزارت نیرو خواست که احداث سد در پایین دست این چشمه که منجر به غرق شدن آن خواهد شد را متوقف کنند.
قادر مرزی با تأکید بر اهمیت تاریخی چشمه بل و دبی چهار هزار لیتر در ثانیه در این چشمه گفت: احداث سد در پایین دست چشمه بل، هم مشکلات محیط زیستی ایجاد می کند و هم مشکلات میراث فرهنگی و ما خواهان جلوگیری جدی از پیگیری موضوع احداث سد در پایین دست این چشمه هستیم.
وی با بیان اینکه بعد از تعطیلات مجلس سوال از وزیر نیرو در مورد علت بی توجهی به این چشمه را پیگیری خواهد کرد گفت: هزینه تخریب چشمه بل از هر نوع منفعتی که متصور آن باشیم بیشتر است.
وی افزود: مجمع نمایندگان استان کردستان و نمایندگان استان کرمانشاه به صورت جدی پیگیری توقف عملیات احداث سد خواهند بود.
سعید اردکانی مدیر پشتیبانی سد داریان هم در این نشست توضیحاتی درباره عملیات اجرایی طرح سد و نیروگاه داریان به نمایندگان مجلس ارائه داد و گفت: ساخت سد داریان در سال 87 شروع شده که طول تاج این سد 350 متر، حجم مفید مخزن 281 میلیون متر مکعب، طول دریاچه 3 کیلومتر و نوع آن خاکی با هسته نفوذ ناپذیر رسی است.
محمود مشیری مجری طرح سد و نیروگاه داریان نیز در این نشست گفت: تا کنون هزینه های زیادی برای ساخت سد انجام شده است بنابراین باید با هماهنگی تمامی دستگاه ها مشکلاتی که در روند تکمیل سد وجود دارد حل شود.
در نشست کمیسیون تلفیق مجلس علاوه بر هفت نماینده استان کردستان و دو نماینده مجلس از کرمانشاه، سید مختار هاشمی مسول گروه کاری نجات چشمه بل و محمد صدیق ثابتی مسوول کارگروه نجات بخشی دریاچه ارومیه نیز حضور داشتند.ک/2
533/570

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن