تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820913886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزادی قدس تیر نهایی بیداری اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آزادی قدس تیر نهایی بیداری اسلامی


ساکنان غزه ماه رمضان را با صدای غرش هواپیماها و فرود بمب‌ها، افطار می‌کنند. در هر افطار و سحری شاهد پرپر شدن جوانان و نوجوانان خویش بوده و روزه هایشان را با خون افطار می کنند. روز جهانی قدس یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل (رض) می باشد که برای نخستین بار توسط ایشان با این رویکرد که وحدت عامل اصلی "قدرت" و مقابله با رژیم صهیونیستی و تفرقه عامل "سستی دیانت" و ضعف و خواری در برابر صهیونیست ها است، طرح و تبیین گردید و در طول بیش از سه دهه گذشته همواره به عنوان یکی از شاخص ها، محورها، ملاک ها و در حقیقت یکی از زمینه ها و پیش شرط های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است. لذا امام (ره) در 16 مرداد  از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کنند و در این روز اتحاد و همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.  

تداوم جنایت صهیونیست ها در غزه همزمان با روز قدس
دنیای اسلام و جامعه بشری در حالی در آستانه "روز جهانی قدس" قرار گرفته است که تهاجم وحشیانه و ددمنشانه دشمن غدار صهیونیستی از زمین و هوا و دریا به نوار غزه که حتی منازل مسکونی و مراکز درمانی نیز بشدت بمباران می شود، تاکنون صدها تن شهید و هزاران نفر زخمی در پی داشته است که بر اساس اعلام سازمان ملل یک پنجم این قربانیان را کودکان تشکیل می دهند. مردم بی دفاع و مظلوم غزه در حالی روزهاست زیر آتش بمب های رژیم صهیونیستی جان می دهند که مدعیان حقوق بشر و دموکراسی چنان کر و کور از شنیدن و دیدن جنایات عمال صهیونیستی در غزه شده اند که گویی هیچ اتفاقی در این گوشه از جهان روی نداده است!
سؤال تحلیل
وضعیت کنونی غزه و ملت فلسطین و آنچه این روزها در این قطعه از سرزمین های اسلامی می گذرد و کشتار کودکان و زنان و مردان بی گناه که اوج جنایت علیه بشریت است، چنان درد آور و اندوهناک می باشد که زبان و قلم عاجز از بیان آن می باشد؛ وضعیتی که باعث گردیده تا اهمیت جهانی روز قدس امسال و همدردی با مردم بی دفاع غزه نیز مضاعف و دو چندان شود. حال چرا و چگونه؟
تبیین مسأله
در تبیین و تحلیل این پرسش که چرا روز قدس امسال اهمیت دو چندان و راهبردی یافته است، باید به ظلم ها و جنایات هولناکی اشاره نموده که از دو هفته قبل و بدنبال بهانه های پوچ با شدت تمام بر مردم غزه می گذرد. به این شرح که بیش از دو هفته است که نوار غزه زیر گلوله و بمباران های بی وقفه نظامیان رژیم صهیونیستی قرار داشته و جای جای آن آماج حملات هولناک شده و به حمام خون تبدیل گردیده است. ساختمان‌ها فرو می‌ریزند، زنان و کودکان در زیر خروارها آوار مدفون می‌شوند، آتش در همه جای غزه زبانه می کشد، در بسیاری از محلات آب و برق قطع بوده و زندگی در گرمای طاقت فرسای نوار غزه بر زنان و کودکان سخت شده و امکانات دارویی به شدت کاهش یافته و ده ها هزار نفر آواره شده اند.
ساکنان غزه ماه رمضان را با صدای غرش هواپیماها و فرود بمب‌ها، افطار می‌کنند. در هر افطار و سحری شاهد پرپر شدن جوانان و نوجوانان خویش بوده و روزه هایشان را با خون افطار می کنند. دنیای عجیب و غریبی است، مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر و مجامع بین المللی مملو از سست عنصرها در برابر این همه جنایت و وحشی‌گری نه تنها سکوت کرده‌اند، بلکه تمام قد در کنار قاتلین ملت مظلوم فلسطین ایستاده‌اند.
تأسف بارتر از همه این که در این میان دولتمردان آمریکایی و اروپایی نیز با وقاحت و خونسردی تمام حملات جنون آمیز ارتش رژیم صهیونیستی و به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان غزه را حق این رژیم دانسته و از آن حمایت می‌کنند و در همان حال از شلیک موشک‌های نیروهای مقاومت اسلامی که در پاسخ به بمباران‌های اشغالگران، صورت می‌گیرد انتقاد می‌نمایند و به قول معروف "سنگ‌ها را بسته‌اند و سگ‌ها را" رها کرده‌اند. چرا که صهیونیست‌ها باید به هر قیمتی شده در فلسطین اشغالی در امنیت باشند!
اوضاع غزه واقعاً به اوضاعی مصیبت بار تبدیل شده است و رژیم غاصب قدس با سوء استفاده از غفلت دنیای اسلام و البته چراغ سبز برخی از رژیم های مرتجع عربی، این فجایع خونین را مرتکب می‌شود. اینجاست که رهبر انقلاب تأکید دارند «کشتار مردم غزه به دست صهیونیست های غاصب، باید دولت ها و ملت های اسلامی را به خود بیاورد تا دست از اختلاف بردارند و با یکدیگر متحد شوند». ضمن این که معظم له در دیدار اخیرشان با شعرا نیز با اشاره به حوادث دردناک غزه خاطرنشان کردند: «گاهی برای کشته شدن یک حیوان در گوشه ای از دنیا، چنان جنجال تبلیغاتی به راه می اندازند، اما تهاجم اخیر به غزه و کشته شدن بیش از ۳۰۰ تن که برخی از آنان نیز کودکان معصوم و مظلوم هستند، نه تنها برایشان اهمیتی ندارد بلکه آمریکا و انگیس رسماً از این حملات حمایت می کنند . . . واقعیت امروز دنیا، حمایت بی واهمه سلطه گران از هر بدی و پلشتی و فساد و نجاستی است که در خدمت منافعشان باشد و در مقابل، با هر پاکی و قداستی است که با منافعشان سازگاری نداشته باشد، بطور وحشیانه برخورد و معارضه می‌کنند».
بنابراین آزادی قدس شریف مطالبه بزرگ جهان اسلام و آرمان تمامی ملت ها و دیگر ادیان شده است و امسال این خواسته زودتر از فرا رسیدن روز قدس آغاز شده است. چرا که اکنون دژخیمان رژیم غاصب صهیونیستی دستان پلید خود را تا مفرغ به خون مردم بی گناه فلسطین و به خصوص غزه مظلوم آغشته ساخته اند. لذا وظیفه هر انسان آزاده ای است اعم از مسلمان و غیرمسلمان، تا با حضور خود در راهپیمایی جهانی روز قدس، همچنان که بارها نشان داده اند، این بار آنهم در شرایط کنونی نشان دهند که سرنوشت فلسطین از سرنوشت آنان جدا نیست و پیروان اسلام و سایر ادیان الهی خود را در مصیبت هایی که بر ملت فلسطین وارد می شود سهیم می دانند و در راه رهائی آن از چنگال صهیونیست ها، آماده بکارگیری همه امکانات و نیروهای خود هستند.
دانلود    

کلام آخر
کوتاه آنکه روز قدس بخصوص امسال باید به زمینه‌ای برای تبدیل شدن قدرت ملت‌ها به یک قدرت تأثیرگذار تبدیل شود و راه را برای اقدام "عملی" در جهت خشکاندن ریشه‌های غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه هموار سازد. چرا که یکی از پیام های عمده روز جهانی قدس این است که آزادی فلسطین و آزادسازی قدس شریف (نخستین قبله مسلمانان) باید در میدان های نبرد صورت گیرد نه در پشت درهای بسته سازش با دشمنان دیرینه اسلام. از این رو حضور آحاد مردم جهان بویژه ملت ایران در راه پیمائی روز قدس که از نظر رهبر فرزانه انقلاب نشان دهنده صف بندی حق در مقابل باطل،  و عدل در مقابل ظلم است و حمایت از مردم مظلوم فلسطین می‌تواند زخم‌های عمیق پیکر پاره پاره و خونین غزه را تا حدودی التیام دهد و این پیغام را به فلسطینیان مظلوم برساند که ملت های مسلمان و آزادیخواهان جهان کماکان در کنارتان ایستاده اند.

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن