تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820972398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجم توليد خودروهاي چيني حداکثر 5 درصد از کل توليدات خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۹ب.ظ)
مديرعامل سايپا: حجم توليد خودروهاي چيني حداکثر 5 درصد از کل توليدات خواهد بود مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از بهبود شرايط و قيمت سهام سايپا در دو سال آينده خبر داد و گفت: با توجه به روند رو به رشد کنوني يقيناً در آينده نزديک شاهد بهبود وضعيت سهام سايپا خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد مدني در جريان برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه و فوق العاده شرکت سايپا با اشاره به شرايط سال گذشته صنعت خودرو اظهار کرد: به رغم مشکلات کمرشکن صنعت خودرو و موانعي که موجب توقف فروش در بازار شد، با کمک و حمايت همکاران گروه و شرکت هاي زنجيره تامين توانستيم روند توليد را حفظ کرده و به سطح کنوني برسانيم.
وي افزود: سه ماهه نخست سال گذشته به دليل مشکلات قيمت گذاري و سوء مديريت هاي داخلي براي صنعت خودرو بسيار بحراني سپري شد اما در ادامه با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد و بهبود فضاي عمومي کشور توانستيم تا حدود زيادي از بحران خارج شويم.
مدني تصريح کرد: در حال حاضر روزانه حدود 2 هزار دستگاه خودرو در سايپا توليد مي شود که با توجه به بهبود شرايط و روند رو به رشد توليد پيش بيني مي کنيم تا پايان سال بتوانيم اين عدد را به بيش از 2300 دستگاه برسانيم.
مدني در ادامه در خصوص قيمت گذاري خودروهاي داخلي و مشکلات ناشي از آن تاکيد کرد: همواره تلاش کرده ايم مشکلات موجود در اين بخش را از طريق تعامل با نهادها و سازمان هاي ذيربط حل و فصل کنيم.
وي گفت: آمارها نشان مي دهد از سال 80 تا 93 ميانگين افزايش قيمت کالاهاي اساسي در کشور بين 1000 تا 1100 درصد افزايش يافته اما در همين زمان قيمت خودرو کمتر از 2.2 برابر افزايش يافته که اگر اين رقم را به صورت شاخص موثر محاسبه کنيم قيمت خودروهاي سايپا در حدود 1.8 برابر شده است.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا همچنين بيان کرد: آمارها نشان مي دهد صنعت خودروسازي در ايران از بهره وري بسيار بالايي برخوردار است و اگر در زمينه توسعه محصول و تنوع خودروهاي توليدي در ايران در سال هاي گذشته مشکلات وجود داشته، به علت تحريم ها بوده است.
مدني افزود: خطوط توليد زيادي در کشور در حال حاضر عليرغم برخورداري از قابليت و ظرفيت هاي فراوان تعطيل هستند، بسياري از خودروها که در گذشته توليد مي شده در حال حاضر به دليل تحريم ها توليدشان متوقف شده است؛ در اين ميان خودروسازان کار خود را انجام داده اند اما شرايط سياسي اجازه نداده فعاليت هاي آنان به ثمر بنشيند.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود در خصوص برنامه هاي گروه سايپا براي سال جاري گفت: امسال قصد داريم توليد خودرو را نسبت به سال گذشته 50 درصد افزايش دهيم ضمن اين که از ابتداي سال تاکنون ميزان توليد خودرو در سايپا 28 درصد افزايش يافته است.
مديرعامل سايپا افزود: با روند رو به رشد خودروسازي حدود 20 هزار نفر از کارکنان شرکت هاي قطعه ساز که سال گذشته به دليل تعطيلي کارخانه ها شغل خود را از دست داده بودند بر سر کار بازگشته اند و اميدواريم با تلاش مجدانه براي افزايش توليد خودرو در کشور تعداد افراد برگشت به کار در اين حوزه تا پايان سال به 100 هزار نفر برسد.
مدني در خصوص برنامه هاي توسعه محصول در گروه سايپا نيز اظهار کرد: به جرات مي توان گفت برنامه ايجاد تنوع در محصولات سايپا در تاريخ صنعت خودرو ايران بي سابقه است.
وي تاکيد کرد: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار است حدود 70 درصد از محصولات توليدي سايپا خودروهاي طراحي شده در داخل تشکيل دهند و مابقي نيز برندهاي معروف دنيا است که قرار است در سايپا توليد و عرضه شود.
وي در خصوص همکاري سايپا با خودروسازان چيني گفت: همکاران سايپا در اين حوزه، خودروسازان رده نخست چين است که همکاري هاي گسترده اي با شرکت هاي معتبر جهاني دارند و از امکانات و دانش اين شرکت ها الگوبرداري کرده اند؛ ضمن اين که حجم توليدات خودروهاي چيني بسيار محدود و حداکثر 5 درصد از کل توليدات خواهد بود.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا افزود: توليد انبوه تيبا2 و سايپا 151 نيز در حال حاضر صورت مي گيرد و همکاري با شرکت کياموتورز براي توليد خودرو سراتو نيز از سر گرفته شده است.
مهندس مدني خاطرنشان کرد: قرارداد طراحي پلت فرم خودرو با شرکت معتبر TJI، آماده سازي خط توليد خودرو ساندرو(B90) و يک خودرو از شرکت برليانس در پارس خودرو، توليد خودرو آريو(S300) در بن رو به همراه آماده سازي جهت سرمايه گذاري شرکت چانگان در سايپاکاشان و توليد دو خودرو eado و cs35 از ديگر اقداماتي است که تاکنون انجام شده و در مراحل نهايي قرار دارد.
وي در خصوص سرمايه گذاري شرکت هاي خارجي در صنعت خودرو ايران نيز تاکيد کرد: از هرگونه سرمايه گذاري خارجي استقبال مي کنيم و آمادگي داريم مسير اين امر را براي هر شرکت خارجي هموار کنيم.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا افزود: توليد ساينا (232)، توليد وانت پادرا در زامياد و از سرگيري همکاري سايپاديزل با ولوو از ديگر برنامه هايي است که در سال جاري صورت مي گيرد.
مدني تصريح کرد: در حوزه فعاليت هاي صادراتي به دنبال اين هستيم که حضور خود در سوريه را از سر بگيريم، ضمن اين که سال گذشته بيش از 12 هزار دستگاه خودرو به خارج از کشور صادر کرديم که 75 درصد صادرات خودرو ايران را تشکيل مي دهد.
به گفته وي، قيمت هر سهم شرکت، پيش از مجمع سال گذشته 1642 ريال بوده و قبل از مجمع کنوني به مبلغ 2352 ريال رسيده و طي يک سال يعني در فاصله دو مجمع با 710 ريال افزايش معادل 43 درصد رشد داشته است.
مدني در ادامه تصريح کرد: شاخص کل بورس در اين مدت از 60052 واحد به 73749 واحد رسيده و معادل 23 درصد رشد داشته است؛ با اين که از ابتداي سال جاري تاکنون قيمت هر سهم از مبلغ 1769ريال به 2352 ريال رسيده و با 583 ريال افزايش معادل 33 درصد رشد داشته است، در حالي که شاخص کل در اين فاصله از رقم 79015 به 73749 رسيده و برابر هفت درصد کاهش يافته است.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در پايان و در خصوص برنامه هاي پيش رو گفت: فروش اموال مازاد و راکد و فروش سهام شرکت هاي غيرسودده از جمله برنامه هايي است که به عنوان اولويت هاي حوزه اقتصادي و مالي در دستور کار قرار دارند و به نظر مي رسد در صورت حفظ وضعيت کنوني و شرايط نسبتاً مساعد توليد، سال هاي آينده جهش مناسبي در قيمت سهم سايپا و سودآوري شرکت صورت گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن