تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803500824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی: انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراها به جلسه بعدی موکول می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob لاریجانی: انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراها به جلسه بعدی موکول می شود تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی پس ازتذکرهای پی در پی نمایندگان درباره انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراهای مختلف، این انتخاب را به جلسه بعدی مجلس موکول کرد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا ، کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذکری با استناد به ماده 218 آیین نامه داخلی اظهارداشت: کمیسیون های تخصصی برای انتخاب ناظران یا مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ذیربط موظف است حداقل به تعداد دو برابر مورد نیاز از نمایندگان داوطلب واجد شرایط را به مجلس معرفی کند تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد مورد نیاز انتخاب کند.
پیرموذن افزود: متاسفانه کمیسیون فرهنگی آقای مطهری را برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات حذف کرده است در صورتی که این فرد سابقه طولانی و تجربه درخشانی در هیات نظارت بر مطبوعات داشته است.
وی گفت: کمیسیون می توانست حداقل سه نفر را بعنوان ناظر برای هر شورایی به مجلس معرفی کند اما کمیسیون فرهنگی چنین کاری را انجام نداد. نمایندگان می توانند مطهری را بعنوان گزینه مدنظر داشته باشند.
پس از تذکر پیرموذن ، حجت الاسلام احمدرضا سالک نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی درخواست تذکر آیین نامه و اخطار قانون اساسی کرد که لاریجانی به وی اجازه داد.
سالک طی تذکری بر اساس ماده 208 آیین نامه داخلی گفت: کمیسیون های تخصصی اختیار دارند که دو نفر را برای حضور در هر شورا به مجلس و انتخاب نمایندگان معرفی کنند.
روز گذشته تمام کسانی که ثبت نامه کرده اند سخنان خود را در کمیسیون ایراد کرده و ما نیز سخنان آنها را به دقت استماع کردیم.
وی ادامه داد: این گونه برخورد آقای پیرموذن با کمیسیون فرهنگی را توهین می دانیم.
در پاسخ به سخنان سالک، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ماده 218 کمی ابهام دارد یعنی اگر کلمه حداقل را به کار نمی برد سخنان شما درست بود. یعنی می توانستید اگر 5 نفر ثبت نام کردند آنها را به مجلس برای رأی گیری معرفی کنید تا حقی از نماینده ای ضایع نشود.
وی گفت: یکی از نمایندگانی که برای حضور در شورای نظارت بر صداوسیما ثبت نام کرده بود و کمیسیون فرهنگی وی را معرفی نکرد با من در این مورد صحبت کرد و به این نتیجه رسیدیم که اگر کمیسیون فرهنگی به نحو دیگری رفتاری می کرد می توانستیم این موضوع را حل کنیم.
پس از سخنان لاریجانی ، علی مطهری نماینده تهران در مجلس نیز درخواست تذکر و اخطار کرد که رئیس مجلس به وی نیز اجازه صحبت داد.
مطهری طی تذکر ماده 208 آیین ماه داخلی مجلس گفت: متاسفانه کمیسیون فرهنگی به حداقل اکتفا کرده و در این زمینه غفلت شده است حتی برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی نیز که من دیروز با آنها صحبت می کردم با اذعان به این که به کلمه حداقل توجهی نکرده اند موضوع غفلت را تایید می کنند.
وی پیشنهاد کرد که افرادی از درون مجلس که خواهان ناظر در شوراها هستند ، اقدام به ثبت نام کرده تا نمایندگان آنها را انتخاب کنند.
مطهری گفت: این نوع برخورد کمیسیون فرهنگی شائبه انتخاب افراد خاصی از یک گرایش سیاسی در این شوراها ایجاد می کند و دست مجلس را برای انتخاب افراد اصلح با گرایش های مختلف سیاسی می بندد.
لاریجانی در پاسخ به تذکر علی مطهری گفت: قبلا چنین نبود که کمیسیون ها بخواهند افرادی را برای عضویت در شوراهای مختلف معرفی کنند اما ماده 218 کلمه حداقل دارد و کمیسیون فرهنگی می توانست موضوع انتخاب اعضای ناظر این کمیسیون در شورای نظارت بر صداوسیما و هیات نظارت بر مطبوعات را جور دیگری حل کند.
وی خطاب به نمایندگان گفت : به تاخیر افتادن انتخابات اعضای ناظر در جلسه بعد تغییر آنچنانی در روند کارها ایجاد نمی کند. این موضوع را تا جلسه بعد ما در هیات رئیسه مطرح می کنیم تا به سازوکاری مشخص برای رفع ابهام دست یابیم.
سیام (3) ** 9103 ** د . الف ** 1418

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن