تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820895207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انزوای رژیم صهیونیستی این بار در اجلاس شورای امنیت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: انزوای رژیم صهیونیستی این بار در اجلاس شورای امنیت خبرگزاری پانا: نشست علنی صبح و عصر سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوضاع غزه به صحنه اعتراض نمایندگان جهان اسلام و کشورهای مستقل ، ضد جنایات دو هفته اخیر رژیم صهیونیستی تبدیل شد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ مرداد ساعت 08:19



به گزارش خبرگزاری پانا، در این نشست دبیرکل سازمان ملل بصورت تصویری از رام الله در فلسطین اشغالی گزارشی را از آخرین تحولات میدانی و سیاسی در سه روز سفرش به منطقه به پانزده عضو شورای امنیت ارائه کرد.
بان کی مون با درخواست توقف فوری درگیری ها، رام الله را پنجمین توقفگاه خود بعد از قطر، کویت، مصر و سرزمین های اشغالی فلسطین خواند و گفت: قصد دارم به اردن و عربستان هم سفر می کنم و در صورت ضرورت به دیگر کشورهای منطقه نیز می روم.
وی به دیدارهایش با محمود عباس، جان کری، نبیل العربی رئیس اتحادیه عرب، وزیر خارجه نروژ و رئیس جمهور فرانسه نیز اشاره کرد و گفت: امید دارم مذاکرات بتوانند منجر به خاتمه درگیری ها در آینده ای بسیار نزدیک شوند.
بان کی مون خطاب به پانزده عضو شورای امنیت گفت: اگر مردم در یاس و اشغالگری نگه داشته شوند، مشکلات حل نشده بلکه رشد می کند.
وی ابتکار پیشنهادی مصر در نوامبر سال 2012 میلادی را چشم انداز امیدوار کننده ترین شکل برای آتش بس نامید و افزود: محمود عباس و اتحادیه عرب هم از آن حمایت می کنند.
وی البته با محکوم کردن پرتاب راکت های حماس به شهرک های صهیونیسی گفت که از واکنش سنگین اسرائیل و روند تلفات سنگین غیرنظامیان احساس خطر می کند.
وی درباره تلاش های آنروا، آژآنس کار و امداد سازمان ملل برای فلسطینیان در ارائه خدمات و ایجاد پناهگاه نیز گفت: نزدیک به صد هزار نفر یعنی بیش از پنج درصد کل جمعیت غزه در پناهگاه های آنروا به سر می برند.
بان کی مون که گویا از عمق خلق و خوی ارتش اسرائیل در حمله به غیر نظامیان در تاریخ شصت و شش ساله آن آگاهی داشت، به سابقه بمباران اردوگاه های سازمان ملل در غزه و جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: در گذشته اماکن سازمان ملل در جنوب لبنان و غزه مورد هدف قرار گرفتند که منجر به تلفات جدی شد و اکنون از اسرائیل می خواهم نهایت مراقبت را به عمل آورد تا از وقوع حادثه ناگوار مشابه، اجتناب شود.
وی افزود: کودکان فلسطین در عمر کوتاه خود از سال 2008 تاکنون سه جنگ را شاهد بوده اند، وحشت و ترس فراتر از حد تصور است و چرخه رنج و درد باید خاتمه یابد.
بان کی مون دو طرف را به آتش بس فوری فراخواند و تاکید کرد: باید به درخواست شورای امنیت درباره بازگشت به مذاکرات برای خاتمه درگیری ها و راه حل بادوام ایجاد دو کشور توجه شود.
در ادامه این جلسه ریاض منصور، نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل گفت: متاسفانه برغم همه تلاش های منطقه ای و بین المللی، از روز جمعه تاکنون که در شورای امنیت حضور داشتیم صدها فلسطینی غیرنظامی دیگر کشته و هزاران نفر مجروح و ده ها هزار نفر نیز در نتیجه تهاجمات نظامی اسرائیل در غزه آواره شده اند.
وی افزود: حملات موشکی بمباران هوایی زمینی و دریایی در نواحی پر جمعیت منجر به تخریب بیش از هزار خانه و خسارت به بیش از هجده هزار خانه دیگر شده است و بیش از صد هزار نفر از ترس و وحشت آواره شده اند که هم اکنون در مدارس آژانس کار و امداد سازمان ملل برای فلسطینیان (آنروا) پناه گرفته اند .
منصور گفت: تلفات هر دقیقه بیشتر می شود و فقط در روز یکشنبه بیستم ژولای، نود و پنج فلسینی به طرز بی رحمانه ای کشته شدند، حداقل هفتاد ودو نفر دیگر از جمله هفده کودک، چهارده زن و چهار فرد سالخورده در شجاعیه توسط نیروهای اشغالگر به قتل رسیدند.
وی افزود: خیابان ها پر از اجساد است و بسیاری از قربانیان در زیر خرابه های خانه هایشان گرفتار شدند که این امر قطعا به شمار مقتولین می افزاید .
نماینده ناظر فلسطین گفت: گروه پزشکان به شدت مضطرب از وضعیت پیش امده، اعلام کردند هیچ مجروحی در شجاعیه وجود ندارد، همه کشته شده اند.
وی افزود: در زمان حاضر بیش از ششصد فلسطینی کشته و بیش از سه هزار و پانصد نفر دیگر مجروح شدند .
ریاض منصور پس از قرائت فهرستی از اسامی کسانیکه به تازگی کشته شده اند، حدود ده تصویر از مردم شجاعیه را نشان داد تا شاید حقایق این روزهای غزه را بدون سانسور رسانه های غربی متوجه شوند.
وی در حالیکه بغض در گلو داشت رو به اعضای شورای امنیت گفت: ما انسانیم، شماره و ارقام نیستیم.
اکثر اعضای شورای امنیت و دیگر حضار نیز توام با تاثر این عکس ها را مشاهده کردند.
منصور گفت: بسیاری از کودکان در غزه در طول عمر کوتاه شان از سال 2008 تا کنون شاهد سه جنگ بوده اند.
وی تاکید کرد: از طرف فلسطینیان سئوال می کنم که جامعه بین المللی درباره توقف خونریزی و قساوت های اسرائیل چه کرده است، شورای امنیت بر اساس تعهداتش برای حفاظت از جان غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه، رعایت قانون و منشور سازمان ملل چه کرده است؟ .
نماینده ناظر فلسطین گفت: قطعنامه ها و بیانیه های شورای امنیت بدون اقدام قاطع مثل حلقه توخالی برای غیرنظامیانی هستند که از ماشین جنگی کشتار اسرائیل آسودگی ندارند.
منصور در بخشی دیگر از سخنانش ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از سپر انسانی در غزه را با قاطعیت تکذیب کرد.
وی افزود: شورای امنیت باید بر اساس منشور سازمان ملل و انتظارات جامعه بین المللی عمل کند، به خشونت های اسرائیل، استثمار، مجازات های جمعی در فلسطین اشغالی از جمله شرق بیت المقدس خاتمه دهد و پاسخگویی برای جنایت جنگی اسرائیل را از جمله در دیوان جنایی بین المللی خواستار شود.
منصور گفت: شورای امنیت باید به نقش واقعی خود عمل کرده و تلاش های فوری را برای ایجاد آتش بس امن به عمل آورد.
وی افزود: مردم فلسطین برغم مشکلات، غم و اندوه فراوان به سازمان ملل و قول ها و تعهداتش در خاتمه سرکوب آنها و برقراری عدالت ایستاده اند و می گوییم که همچنان در پی راه حل صلح آمیز برای درگیری هایی که هیچ راه حل نظامی برای آن وجود ندارند ، هستند.
منصور با تاکید بر درخواست برای ایجاد فلسطین مستقل به پایتختی بیت المقدس بار دیگر از جامعه بین المللی خواست همه حمایت های لازم را برای دستیابی به توافق بادوام و صلح آمیز انجام دهند.
اما نماینده آمریکا در سازمان ملل در این نشست گفت: همچنان که در مسیر آتش بس حرکت می کنیم باید موضوعات ریشه ای را که منجر به این درگیری شد حل کنیم و نهایتا صلح بادوام را از طریق راه حل دو کشور ایجاد کنیم.
سامانتا پاور بار دیگر از حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر موشک هایی که به سوی او پرتاب می شود دفاع کرد و افزود: در مدت این دو هفته بیش از دو هزار راکت در اسرائیل پرتاب شده است.
وی البته شدت تلفات را در غزه فاجعه بار نامید و گفت: بیش از ششصد فلسطینی از جمله 59 زن و بیش از 121 کودک کشته شدند و بیش از سه هزار و هفتصد نفر دیگر نیز مجروح و بیش از صد هزار نفر آواره شده اند و این درد و رنجی بی نهایت است.
وی افزود: همانطوریکه دبیرکل سازمان ملل و جان کری وزیر خارجه آمریکا بر آن تاکید کردند آتش بس امری ضروری است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: جان کری اعلام کرد آمریکا 47 میلیون دلار برای فراهم آوردن مواد ضروری از قبیل غذا، دارو و سرپناه به فلسطینیان اهدا خواهد کرد.
وی افزود: دو طرف درگیری باید از قانون انساندوستانه بین المللی اطاعت کنند و این به معنای حفاظت و احترام به غیرنظامیان در مراکز انساندوستانه و پزشکی است.
پاور گفت: آمریکا از ابتکار مصر حمایت می کند و اگر درگیری ها همچنان ادامه یابند وضعیتی که در زمان حاضر هم وخیم است، وخیم تر می شود، شمار بیشتری دچار درد و رنج می شوند و افراد بی گناه بیشتری جان های خود را از دست می دهند.
وی تاکید کرد: تنها راه حل آتش بس فوری است و آمریکا تا زمان برقراری آتش بس و یافتن راه حلی برای موضوعات موجود آرام نخواهد بود.
از آنجا که این نشست درباره اوضاع خاورمیانه بود، نماینده آمریکا به اوضاع سوریه نیز از دیدگاه واشنگتن اشاره کرد.
پاور با بیان اینکه آمریکا به دقت وضعیت سوریه به ویژه اوضاع شهر حلب را که در محاصره نیروهای دولتی است، زیر نظر دارد، گفت: از دولت سوریه می خواهیم تا بطور کامل به قطعنامه های انساندوستانه شورای امنیت، قوانین بین المللی و انساندوستانه طبق تعهداتش عمل کند.
وی از انتخاب استفان دمیستورا و رمزی عزالدین رمزی در سمت فرستاده و معاون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه استقبال کرد و گفت: آنان از حمایت کامل آمریکا برخورددارند.
ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در این نشست گفت: ما از تلاش های مصر در دستیابی به آتش بس در غزه حمایت می کنیم.
وی افزود: از طریق کانال های موجود و همچنین گروه چهارگانه تلاش خواهیم کرد تا آتش بس فوری ایجاد شود و سعی می کنیم شرایط مناسب برای مذاکرات جامع میان فلسطین و اسرائیل فراهم شود.
نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: باید به درخواست محمود عباس مبنی بر حمایت بین المللی از فلسطینیان توجه شود و جای تعجب است که اردن از جانب اتحادیه عرب متنی را در اینباره ارائه نداد و در شورای امنیت چیزی نشنیده ایم.
وی بر اهمیت مصالحه بین فلسطینیان و ایجاد دولت متحد ملی قاطعی که بتواند عملکردی عادی در برابر وظائفش داشته باشد، تاکید کرد.
چورکین درباره سوریه نیز گفت: متاسفانه فعالیت های تروریستی در سوریه و کل منطقه افزایش یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره حمله به نیروهای سازمان ملل در بلندی های جولان گفت: تهدید نیروهای سازمان ملل، تهدید جامعه بین المللی محسوب می شود.
چورکین در پایان گفت: انتشار تروریسم در سوریه به فراتر از مرزهای آن کشور رسیده و چگونه است که شماری از گروه های تروریستی در برخی کشورها بمباران می شوند ولی احساس می شود در برخی دیگر از کشورها مثل سوریه موظفند با آنها زندگی و یا آنها را تامین کنند، برخورد با این موضوع غیرقابل قبول است.
در پایان نوبت سخنرانی پانزده عضو اصلی شورای امنیت، نماینده اردن در پاسخ به انتقاد ویتالی چورکین گفت: اتحادیه عرب به اردن اختیار داده است تا پیشنهادی درباره خاتمه درگیری ها و حمله کنونی برضد فلسطینیان در غزه را در شورای امنیت مطرح کند و امروز نیز تا آخر وقت کاری، متنی در اختیار اعضای شورای امنیت قرار داده می شود.
در این نشست علنی علاوه بر پانزده عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت، توماس هارتینگ مایر، رئیس اتحادیه اروپا، عبدوسلام دیالو رئیس کمیته حقوق لاینفک فلسطینیان و نمایندگان حدود شصت کشور عضو سازمان ملل سخنرانی و دیدگاه های خود را بیان کردند.
محور اصلی اغلب این سخنرانی ها توقف فوری خشونت ها و جلوگیری از خونریزی مردم فلسطین و آتش بس فوری بود.
جمهوری اسلامی ایران نیز در نوبت بعدازظهر این نشست، سخنرانی خواهد کرد که خبرهای تکمیلی متعاقباً ارسال خواهد شد.  











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن