تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798567186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار خوزستان: اولویت اجرای طرح احیای 550هزارهکتاری کشاورزی استان با پیمانکاران بومی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob استاندار خوزستان: اولویت اجرای طرح احیای 550هزارهکتاری کشاورزی استان با پیمانکاران بومی است اهواز- ایرنا - استاندار خوزستان گفت: اولویت در اجرای طرح احیای 550 هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان رهاورد سفررهبرمعظم انقلاب به این استان، بکارگیری پیمانکاران و مشاوران بومی است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈعبدالحسین مقتداییˈ عصرسه شنبه در سومین نشست پیگیری طرح احیای 550 هزارهکتار اراضی کشاورزی خوزستان تاکید کرد: این طرح باید طرحی سازگار و مورد حمایت مردم باشد و دچار سرانجام طرح هایی مانند کارون 3 که مردم روستای ˈماهیکˈ همچنان سر آن با ما دعوا دارند، و طرح های توسعه نیشکر نشود.
وی افزود: در هر مناقصه ای که برگزار می شود اولویت نخست برقراری امنیت طرح با تعلق خاطر آن است که ساز و کار خود را می طلبد.
مقتدایی گفت: در آبیاری زیر فشار این طرح، برای به روز بودن با جهان، پیمانکار خارجی گرفته می شود و در خرید خدمات و کالا باید از بنکداران داخلی استفاده شود.
وی افزود: دستگاه هایی که باید خدمات بخش پیمانکاری را ارایه کنند ضرورت دارد مسایل خود را به معاونت های مربوطه در استانداری انتقال دهند و مدیران پروژه در هر شهرستانی باید با فرمانداران در ارتباط باشند.
وی با اشاره به قابلیت های بخش کشاورزی خوزستان اظهار کرد: صنعت مورد استفاده برای این طرح باید در داخل استان باشد به گونه ای که تراکتورسازی تبریز شعبه ای در منطقه آزاد اروند به این منظور تاسیس کند.

* زهاب خروجی طرح باید به خوبی مدیریت شود
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان هم گفت:از آنجا که این طرح 6.5 برابر طرح های توسعه نیشکر وسعت دارد باید مراقب خروجی زهاب آن بوده و بر آن مدیریت شود.
ˈامید حاجتیˈ با تاکید بر ضرورت تایید برنامه مدیریت زهاب طرح از سوی مدیران مربوط افزود: بر اساس پیگیری ملی قرار بر این شد که طرح در خوزستان، مستمر پیگیری شود و تمام اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن مدیریت شود تا بیشترین عایدی و ثمر را برای مردم داشته باشد.
وی گفت: در کنار اجرای طرح باید توسعه متوازن و همگن مناطق واقع در محدوده طرح دیده و به نواقص آن پرداخته شود و منابع مورد نیاز در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان استفاده از ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی در این طرح و بهره مندی از توان مهندسی آنان را خواستار شد.

*16پیمانکار برای اجرای طرح 550هزار هکتاری انتخاب شده اند
مدیرعامل موسسه جهاد نصر نیز گفت: 16پیمانکار از بین پیمانکاران بومی و غیر بومی برای اجرای طرح 550هزار هکتاری موسوم به طرح رهبری انتخاب شده اند.
ˈیدا... شمایلیˈ افزود: از این تعداد 11پیمانکار بومی و بقیه غیر بومی هستند.
تعداد پیمانکاران بومی و غیر بومی اعلام شده از سوی مدیرعامل موسسه جهاد نصر از سوی استاندار خوزستان و معاون عمرانی وی مورد تایید قرار نگرفت.
وی افزود: برای 343 هزار هکتار از اراضی این طرح تاکنون نقشه کاداستر تهیه شده است.

* بکارگیری برخی مهندسان مشاور ظلم به خوزستان است
معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز با تایید نکردن آمار ارایه شده از سوی موسسه جهاد نصر در زمینه پیمانکاران بومی و غیر بومی گفت: مهندسان مشاوری در فهرست انتخاب شده ها وجود دارد که بکارگیری آنها ظلم به این استان است.
ˈاحمد سیاحیˈ افزود: کیفیت کار اینها بسیار پایین تر از پیمانکاران خوزستان بوده و از مناقصاتی که تاکنون در زمینه انتخاب پیمانکاران برگزار شده بی خبریم.
سیاحی از مدیرعامل موسسه جهادنصر خواست زمان بندی و اولویت موسسه در مناقصات به این معاونت اعلام شود.
وی گفت: قرار است در چارچوب این طرح روزانه به طور متوسط 63هزار میلیارد ریال صورت جلسه شود و این نظام و ساختاری قوی می طلبد.
سیاحی افزود: هزنیه کردن چنین پولی در خوزستان باعث رونق مالی و اقتصادی در این استان خواهد شد و ظرفیت های خوبی در داخل استان وجود دارد که می توان از آنها در این زمینه بهره گرفت.

* تکلیف اعتبار شبکه های آبیاری و زهکشی اصلی باید مشخص شود
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان هم گفت: همانگونه که تکلیف اعتبار شبکه های فرعی طرح مشخص شده لازم است که در زمینه شبکه های اصلی و اعتبار آنها نیز تعیین تکلیف شود.
ˈمحمدرضا شمساییˈ افزود: در این زمینه قرار بر این شد که افرادی برای پیگیری به تهران اعزام شوند که در این زمینه معاون سازمان به وزارتخانه رفت و نشست هایی هم برگزار شد اما تاکنون چیزی ابلاغ نشده است.
وی خواستار اعمال نفوذ و پیگیری استاندار خوزستان و معاونت های مربوط در این زمینه شد.

* 268هزار هکتار از اراضی طرح جزو اراضی ملی است
مدیرکل منابع طبیعی خوزستان نیز گفت: از مجموع اراضی طرح رهبری ،268هزار هکتار اراضی ملی و273 هزار هکتار دیگر اراضی مستثناست که نسبت اینها به هم 49 به 51درصد است.
ˈعزیز ارشمˈ افزود: هم اکنون 106هزار هکتار از اراضی ملی در خوزستان شناسایی شده که در چارچوب طرح قابل استفاده و برنامه ریزی است.
ˈکیخسرو چنگلواییˈ رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان این را به گفته های ارشم اضافه کرد که اراضی جنگلی واقع در محدوده طرح قابلیت احیا ندارند.
طرح 550 هزار هکتاری رهاورد سفر سال 1375رهبر معظم انقلاب برای احیای اراضی کشاورزی در خوزستان تحول و انقلابی مهم در بخش کشاورزی کشور است.
احیای دشت های خوزستان و ایلام موسوم به طرح 550 هزار هکتاری سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان، عظیم ترین طرح کشاورزی کشور از زمان پیروزی انقلاب تاکنون است که در نخستین سفر پارسال هیات دولت به خوزستان، شتاب در اجرای آن مورد تاکید قرار گرفت.
با اجرای این طرح 9/5 میلیون تن به تولیدات کشاورزی کشور افزوده شده و 300 هزار فرصت شغلی در سطح این استان ایجاد می شود.
645/538/640

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن