تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819861616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای تبلیغ دین باید با نیازهای معنوی مخاطب آشنا بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه علمیه:
برای تبلیغ دین باید با نیازهای معنوی مخاطب آشنا بود خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: ارائه الگوهای عملی مناسب، از بروز انحرافات فکری و اخلاقی جلوگیری می کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین جواد باقری بنابی، استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روزه‌داران تبریزی با تأکید براین‌که اهمیت نماز در آموزه های دینی به قدری بالاست که با عنوان ستون دین مطرح شده است، اظهار داشت: نماز از ارکان و از رشته های مستحکم ارتباطی میان خالق و مخلوق است.
وی با تأکید بر این‌که تبلیغ دین نیازمند آشنایی با نیازهای معنوی مخاطب است، خاطرنشان کرد: عمل گزینشی به تعالیم دینی و ملاحظه منافع شخصی و گروهی در حوزه سیاست و اقتصاد تأثیری عمیق در نگرش نمازگزار به دین دارد، بنابراین باید تلاش کرد که با ارائه الگوهای عملی مناسب، از انحراف فکری جلوگیری شود.
این استاد اخلاق حوزه با بیان این‌که حساب دین داران و متولیان امر دین را نباید با دین یکی کرد، تصریح کرد: قرآن کریم دستور داده تا مسلمانان نماز را به بهترین و زیباترین شکلش، که جماعت است بخوانند، حتی قبل از اسلام، در ادیان گذشته نیز، نماز مورد تأکید خداوند بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان این‌که نباید تنها مسلمان ماه رمضان بود، گفت: متأسفانه عده ای تنها در ماه رمضان در مساجد حضور می یابند و در نماز جماعت شرکت می کنند، در حالی‌که این ماه فرصتی برای تمرین بندگی و آگاهی به فلسفه عبودیت برای رستگاری در دنیا و آخرت است.
وی با تأکید بر این‌که مساجد نباید در دیگر ایام سال از حضور مؤمنان و متدینین خالی شود، افزود: در حدیث معروفی که پیامبر اکرم(ص) از جبرئیل نقل کرده اند، می فرمایند؛ خداوند متعال وعده داده است که اگر عدد حاضران در نماز جماعت بیش از ده نفر باشد، اگر تمام دریاها مرکب و درخت ها قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده شوند، نتوانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند.
استاد اخلاق حوزه با باین این‌که نماز جماعت نمایش وحدت و انسجام امت اسلامی است، گفت: بر اساس احادیث معتبر وارده رفتن به مسجد برای شرکت در نماز جماعت و درک نماز جماعت از ابتدای تکبیرة الاحرام اجر و پاداش بسیار زیادی دارد و نماز جماعت کوتاه و مختصر بر نماز فرادای طولانی برتری دارد.
حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی خواستار توجه والدین به حضور فرزندان در آئین های عبادی و مذهبی در مساجد شد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند؛ «در نماز جماعت حاضر شوید، اگر چه با دشواری و سختی باشد.» این سخن اهمیت حضور در مساجد و نماز جماعت را نشان می دهد./935/پ202/ب4



۱۳۹۳/۴/۳۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن