تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804400958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعمت احمدی:غرب اراده ای در مقابله با اسراییل ندارد/سازمان ملل باید ازابزارهای قانونی استفاده کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نعمت احمدی:غرب اراده ای در مقابله با اسراییل ندارد/سازمان ملل باید ازابزارهای قانونی استفاده کند تهران-ایرنا-حقوقدان و استاد دانشگاه گفت:در منشور سازمان ملل قوانین و ابزارهای لازم برای محکومیت رژیم جنایتکار اسرائیل و حتی اعزام نیرو نظامی برای دفاع مردم غزه وجود دارد،اما غرب برای اقدام دراین زمینه اراده ای ندارد.


«نعمت احمدی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت:وظیفه نهادهای بین المللی و سازمان ملل که با هدف جلوگیری از جنگ و خشونت و حفظ جان بشریت تشکیل شده اند،واکنش جدی نسبت به فجایع اخیر در غزه است،اما متاسفانه این امر رخ نمی دهد.
وی به نیاز جامعه جهانی برای تشکیل نهادهای بین المللی به منظور برقراری صلح و آرامش اشاره کرد و گفت:وقتی که در اوایل قرن بیست جنگ جهانی اول رخ داد خسارات و تبعات بسیاری به همراه داشت،جامعه جهانی به منظور جلوگیری از اتفاقاتی از این دست مثل کاهش اختلاف بین کشورها و حل و فصل مناقشات اقدام به تشکیل سازمانی بین المللی باعنوان «جامعه ملل» کرد.
این استاد دانشگاه هدف از تشکیل این نهاد را جلوگیری از جنگ و درگیری دانست و گفت:اما جامعه ملل (1919) نتوانست مانع ایجاد جنگ شود و بشریت با آغاز جنگ جهانی دوم لطمات و خسارات فراوانی خورد.
احمدی تاکید کرد: از این رو جامعه بین الملل به سردمداری چند کشور مهم به فکر افتادند که نهادی تشکیل دهند که قدرت اجرایی داشته باشد و تنها اقدام به نصیحت و ارشاد نکند، به همین دلیل سازمان ملل متحد تشکیل و به دنبال آن هم اعتباری هم به مجمع عمومی شورای امنیت داده شد.
این حقوقدان و استاد دانشگاه یادآور شد:مجمع عمومی سازمان ملل دارای قانونی است که منشور ملل گفته می شود و براساس آن وظایف و اختیاراتی دارد و جامعه جهانی از طریق اعضا به این مجمع اختیاراتی می دهدکه از مذاکره برای رفع اختلافات تا اقدامات نظامی برای جلوگیری از گسترش درگیری،جنگ و منازعه را در بر می گیرد.

**حق وتو مانع اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی می شود
عضو کانون وکلای دادگستری با بیان اینکه ساختار سازمان ملل اهرم های لازم برای اقدام در راستای صلح و امنیت جهانی را دارد ،گفت:اما اشکالی اساسی در تشکیلات و اساسنامه شورای امنیت مساله حق وتو است.براساس حق وتو اگر یکی از اعضای دائم عضو این شورا، نسبت به موضوعی و یا قطعنامه ای نظر مخالف داشته باشد می تواند با رای منفی خود، آن را از دستور کار خارج کند.
به گفته این استاد دانشگاه،«حق وتو » بزرگترین توهین به جامعه بین الملل است ،چرا که امتیاز ویژه ای را تنها برای برخی کشورها در نظر می گیرد.
این استاد حقوق بین الملل عنوان کرد: سازمان ملل از این توان برخوردار است که علیه یک کشور متجاوز بیانیه صادر کند و یا دست به اقدام عملی بزند،تا به حال نیز مساله فلسطین و تجاوزات رژیم صهیونیستی به کرات مطرح شده اما در موارد مختلف آمریکا از حق وتوی خود استفاده کرده است و مانع از این شده که تصمیمی جدی علیه اسرائیل گرفته شود.

** تصمیمات سازمان ملل ضمانت اجرا ندارد
احمدی اضافه کرد: حتی در مواردی که در سازمان ملل اجماع به وجود آمده و قطعنامه ای علیه اسرائیل صادر شده است، این رژیم تمکین نکرده است.
این وکیل دادگستری عنوان کرد: به عنوان نمونه بعد از جنگ شش روزه در بین اسرائیل و اعراب (اردن و سوریه) ژوئن 1967 اسرائیلی ها صحرای سینا را گرفتند و کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس را اشغال کردند و چندین برابر خاک اشغالی خود را گسترش دادند. در این مرحله شورای امنیت سازمان ملل متحد تشکیل جلسه داد.
در این جلسه قطعنامه مشهوری با عنوان 248 صادر شد که براساس آن اسرائیل باید به مرزهای قبل از این جنگ باز می گشت که تا امروز اجرایی نشده است.در طی سال های گذشته هم قطعنامه های متعددی صادر شده ،اما ضمانت اجرا ندارد.

** کشورهای اسلامی باید اختلافات را کنار بگذارند
وی همچنین دربخش دیگری از این مصاحبه به فجایع رخ داده در غزه در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: دیدن تصاویر و اتفاقات غیرانسانی که در غزه رخ می دهد، دل هر مسلمانی را به درد می آورد. اما متاسفانه مسلمانان درگیر اختلافات و تفرقه های بسیاری هستند که باید آنها را کنار بگذارند.
این حقوقدان عنوان کرد:لازم است 54 کشور اسلامی به سرعت نشست اضطراری تشکیل دهند و حملات صهیونیست ها به غزه را محکوم کنند.
وی افزود:حتی این کشورها می توانند به سرعت معامله با رژیم اشغالگر اسرائیل را قطع کنند و از مهمترین و تاثیرگذارترین ابزار خود یعنی نفت برای فشار به قدرت های جهانی استفاده کنند تا شاهد توقف این فجایع باشیم.
به گفته این وکیل دادگستری،اگر جامعه اسلامی جبهه واحدی علیه این جنایت ها تشکیل ندهد،شرمندگی ابدی برای آنها باقی خواهد ماند.
سیام4**9173** 1418

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن