تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820213405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تلاش محیطبانان آتش سوزی درجنگل های سردشت مهار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: با تلاش محیطبانان آتش سوزی درجنگل های سردشت مهار شد خبرگزاری پانا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت : با تلاش محیطبانان آتش سوزی درجنگل های سردشت مهار شد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۳۱ تير ساعت 14:23



به گزارش خبرگزاری پانا، "کریم خضری" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یك فقره آتش سوزی در جنگلهای سردشت درهمان ابتدای آتش سوزی و به محض اطلاع مأمورین یگان حفاظت با اعزام یكدستگاه خودرو اطفاء حریق به محل و با همكاری نیرو های منابع طبیعی اقدام به عملیات مهار حریق نموده و این آتش سوزی به سرعت مهار شد .  
خضری افزود :این آتش سوزی بصورت سطحی و در وسعت كمی به وقوع پیوست و خوشبختانه با تلاش انجام شده امكان انتشار آن به سایر مناطق جنگلی كاملاً محدود گردید.
 
وی افزود: درفصل گرما وبا آغاز اولین دوره های خشكی، علفزارها، بوته زارها و چوبهای خشك جنگلی با كوچكترین بی توجهی آتش می گیرند . بی ملاحظه گریهای انسانی یكی از عوامل اصلی آتش سوزی در فصول گرم و خشك سال است .به همین دلیل تمام كسانی كه در این روزها به طبیعت وارد می شوند باید اهتمام جدی در این مسئله داشته باشند چه بسا شعله كبریت یا ته سیگاری با عث سوختن بخش وسیعی از جنگل یا زمین كشاورزی شده است .
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت تصریح کرد: بسیاری از كشاورزان كه زمینهایشان در حاشیه جنگل قرار دارد بعد از پایان فصل درو اقدام به آتش زدن مزارع نموده كه این امر نیز امكان سرایت آتش سوزی به جنگلها و توسعه آن را افزایش می دهد .لازم است كه كشاورزان عزیز به طور جدی از انجام این كار پرهیز كنند.
 
خضری ادامه داد: اگرچه آتش سوزیهای جنگلی در منطق سردشت بیشتر به شكل سطحی بوده و به واسطه پوشش تنك جنگلی معمولاً در وسعت كم و دارای سرعت انتسار اندك می باشد اما در هرصورت می تواند یك تهدید بزرگ برای جنگل به حساب آید ، مخصوصاًً در منطقه حفاظت شده جنگلی میراباد این مسئله به شكل جدی تری مطرح است .
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: گرمای زیاد و بی سابقه،عدم توجه برخی از بومیان و گردشگران،شرایط استراژیك و استقرار نیروهای نظامی فراوان در منطقه ،عدم دسترسی به امكانات مدرن و كمبود نیروی انسانی،صعب العبور بودن مسیرها و وضعیت توپوگرافی مناطق جنگلی از مشكلات اصلی در مواجه با این چالش در منطقه به حساب می آیند.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن