تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799095043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعادت و خوشبختی جامعه در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob سعادت و خوشبختی جامعه در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر است گنبدکاووس - ایرنا - یک کارشناس مذهبی از حوزه علمیه قم، سعادت و خوشبختی جامعه را در گروه عمل به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و برلزوم احیای این فریضه واجب الهی درجامعه تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدرضا حکیمیˈ روز سه شنبه در همایش راهکارهای عملی احیای امر به معروف و نهی از منکر درجامعه درجمع روسای ادارات و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات گنبدکاووس، گفت: با عمل به این فریضه، بسیاری از آسیب های اجتماعی از جامعه دور می شود.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بسیار مهم اسلام است، افزود: احیای این فریضه واجب الهی از ضرورت های انکارناپذیر در جامعه اسلامی است و همه باید در قبال آن احساس مسوولیت نمایند.
حجت الاسلام حکیمی، اضافه کرد: عمل به این فریضه الهی یکی از وظایف مهم انبیاء الهی، نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است و آیات و روایات زیادی نیز دراین خصوص وارد شده است.
وی، داشتن صبر و تحمل و توکل به خدا را دو ویژگی مهم در انجام این فریضه الهی دانست و تصریح کرد: انسان نباید در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر دچار خستگی شود زیرا کار برای رضای خدا است و یقینا نیز خداوند انسان را یاری می نماید.
این استاد حوزه علمیه همچنین گفت: هرگونه کم توجهی و بی خیالی مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مستوجب عذاب الهی است و در این بین عذاب افرادی که در برابر معصیت سکوت کردند، کمتر از انجام دهنده معصیت نیست.
حجت الاسلام حکیمی بیان نرم را در احیای این فریضه الهی مهم دانست و افزود: افراد باید امر به معروف و نهی از منکر را ابتدا از خود، خانواده و اطرافیان شان شروع کنند و سپس به دیگر افراد جامعه گوشزد نمایند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این همایش بابیان اینکه اساس و زیربنای هر جامعه فرهنگ آن جامعه است، گفت: کار فرهنگی یک کار زمان بر است که باید با برنامه و اصولی مشخص اجرا شود در غیر اینصورت هرگونه اشتباه در کارهای فرهنگی خسارات جبران ناپذیری را برای جامعه به همراه خواهد داشت.
ˈمحمد حمیدیˈ با بیان اینکه امسال اولویت نخست رهبری و دولت توجه به فرهنگ و اقتصاد است، افزود: اقتصاد هم یک فرهنگ است که باید از همه ظرفیت های جامعه بویژه مردم در تحقق آن استفاده نمود.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و پیامدهای منفی آن در افرایش برخی آسیب های اجتماعی جامعه بویژه افزایش ˈطلاق، خودکشی و مصرف مواد مخدر صنعتیˈ، گفت: امروز استکبار جهانی با تهاجم فرهنگی و القائات فریبنده، ازطریق شبکه های مجازی و ماهواره ای بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است.
حمیدی اضافه کرد: امروز بسیاری از جوانان ایران اسلامی بدلیل افتادن در دام دشمن دچار مرگ خاموش می شوند، جوانانی که نیروی جوانی آنان باید درخدمت رشد و توسعه کشور قرار گیرد متاسفانه بدلیل مصرف موادمخدر صنعتی براحتی می میرند.
وی بابیان اینکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف شرعی و قانونی است، از مدیران و نیز اعضای شورای این فریضه الهی در ادارات و نهادهای گنبدکاووس خواست، تمام تلاش و ظرفیت خود را برای نهادینه کردن این واجب الهی که دغدغه رهبری و دولت است، در محل کار بکار گیرند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: آمران امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید خود عامل به این فریضه الهی باشند ضمن اینکه برای اثر بخشی کلام به هنگام اجرای این فریضه از مزمت دیگران پرهیز کنند.
شهرستان گنبدکاووس بابیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/7479/622/

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن