تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821219196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبعات منفی ازدواج بانوان کردستانی بااتباع خارجی/مرزنشیان مراقب باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob تبعات منفی ازدواج بانوان کردستانی بااتباع خارجی/مرزنشیان مراقب باشند سنندج - ایرنا- مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان از بانوان کردستانی خواست از ازدواج با اتباع خارجی به دلیل تبعات منفی آن خودداری کنند.


مسلم کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برخی از بانوان کردستانی به دلیل همجواری با کشور عراق با مردانی از این کشور ازدواج کرده و با توجه به اینکه ازدواج آنان ثبت نشده اکنون با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.
وی نداشتن شناسنامه برای فرزندان، نداشتن پناهندگی و اقامت و محروم شدن فرزندانشان از امکانات از جمله تحصیل را از این مشکلات دانست و گفت: به مرد غیر ایرانی که با زن ایرانی ازدواج کند اقامت داده نمی شود.
به گفته وی در برخی موارد هم زنان ایرانی بعد از ازدواج با اتباع خارجی در کشورهای خارجی رها شده و به دلیل عدم ثبت ازدواج و نداشتن مدرک و سند رسمی، مورد حمایت قرار نمی گیرند و حق و حقوق آنها از بین رفته است.
وی با اشاره به اینکه دولت نیز با ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی موافق نیست، گفت: براساس ماده 1060 قانون مدنی و ماده 17 قانون ازدواج مصوب 23 مرداد 1310، ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی در مواردی هم که مانع قانونی ندارد موکول به اجازه مخصوص از طرف دولت است.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان افزود: هر خارجی که بدون اجازه دولت با زن ایرانی ازدواج کند به حبس تادیبی از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.
وی از اداره کل اتباع امور خارجی در استان ها به عنوان نماینده دولت در بحث ازدواج ابتاع ایرانی با خارجی یاد کرد و گفت: استعلام های مربوط به مراحل این گونه ازدواج ها در آن اداره کل انجام می شود.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان افزود: در صورتی که یک زن ایرانی قصد ازدواج با تبعه خارجی را داشته باشد برای موافقت با ازدواج باید به این اداره کل مراجعه کند تا استعلام لازم در مورد فرد خارجی را کسب و در اختیار خانواده زن قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه این استعلام حدود شش ماه به طول می کشد، افزود: نتیجه این استعلام ها در اختیار خانواده زن قرار می گیرد و زن در صورت صلاح می تواند ازدواج کند.
کاظمی میزان درآمد، صحت و سلامت و عدم سوء پیشینه اتباع خارجی را از جمله مواردی دانست که در این استعلام ها اخذ می شود و گفت: عدم انتخاب آگاهانه در این مساله می تواند تبعات جبران ناپذیری برای زنان ایرانی به دنبال داشته باشد و از این رو خانواده ها باید در این ارتباط بیشتر هوشیار باشند.
وی از رسانه ها، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات خواست در این ارتباط روشنگری لازم را داشته باشند تا شاهد ازدواج های ناموفق بانوان ایرانی با اتباع بیگانه نباشیم.
کاظمی افزود: علاوه بر ازدواج با مردان عراقی، ازدواج بانوان کردستانی با اتباعی از هلند، دانمارک، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی نیز ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه اغلب اتباع خارجی که درخواست ازدواج با بانوان ایرانی را دارند مشخصات و هویت واقعی خود را بروز نمی دهند، گفت: برای اطلاع یافتن از هویت حقیقی و واقعی این افراد باید از اداره کل اتباع خارجی استعلام شود تا هویت واقعی افراد در اختیار درخواست کنندگان قرار گیرد.
به گفته وی روزانه حدود سه زن در استان خواهان ازدواج با اتباع خارجی هستند که وظیفه ما نیز راهنمایی خانواده زنان برای یک ازدواج قانونی است.
وی به آمار ازدواج های ثبت شده زنان کردستانی با اتباع خارجی اشاره ای نکرد اما به خانواده ها هشدار داد در مورد ازدواج دخترانشان با اتباع خارجی با حساسیت برخورد کنند و حتما با اداره امور اتباع در این زمینه هماهنگی کنند.
کاظمی اظهار کرد: در برخی مواقع اتباع خارجی در کشور خود با مشکلات کیفری و حقوقی روبرو هستند و برای رهایی از این وضعیت به دنبال ازدواج با بانوان ایرانی هستند که باید هویت واقعی این افراد برای زنان ایرانی محرز شود.ک/3
7346/533

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن