تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798663717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی غرب از تبعات فعالیت تروریست های خارجی در سوریه و عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نگرانی غرب از تبعات فعالیت تروریست های خارجی در سوریه و عراق تهران - ایرنا - روزنامه ˈلس آنجلس تایمزˈ در گزارشی از افزایش شمار جنگجویان خارجی در عراق، سوریه و افزایش نگرانی مقام های غربی درباره تبعات امنیتی این روند برای کشورهای مبداء این جنگجویان خبر داد.


این روزنامه آمریکایی نوشت: افزایش شمار جنگجویان خارجی و نیز اطلاعات منتشر شده مربوط به تولید بمبی قدرتمند قابل کارگذاشتن در تلفن همراه به منظور جلوگیری از شناسایی مهاجمان تروریستی، باعث شده مقامات دولت آمریکا روز به روز هشدارهای بیشتری را درباره احتمال اقدام دارندگان پاسپورت های اروپایی و آمریکایی برای سرنگونی هواپیماهای مسافربری و یا برنامه ریزی طرح های مرگبار دیگر صادر کنند.
به گفته یک مقام آمریکایی مرتبط با مبارزه علیه تروریسم که خواسته نامش فاش نشود، بالغ بر 10 هزار جنگجوی خارجی به تروریست ها در سوریه و عراق پیوسته اند.
بر اساس اطلاعات طبقه بندی شده ای که این مقام آمریکایی در اختیار روزنامه لس آنجلس تایمز گذاشت، شمار جنگجویان خارجی حاضر در سوریه و عراق در قیاس با همین رقم در ماه فوریه (بهمن/اسفند) بیش از 30 درصد افزایش یافته است.
همکاری احتمالی میان برخی از این جنگجویان غربی با تولیدکنندگان بمب یاد شده عضو شاخه ˈالقاعدهˈ در شبه جزیره عربستان که از دیرباز خطرناک ترین شاخه این شبکه محسوب می شود، باعث شده زنگ خطر در واشنگتن و دیگر پایتخت های غرب به صدا درآید.
ˈاریک هولدˈ دادستان کل آمریکا هفته گذشته در گفت و گو با شبکه خبری ˈای بی سیˈ از افزایش شمار تروریست های غربی در سوریه و عراق به عنوان دغدغه ای بسیار مهم یاد و اذعان کرد که طی دوره اش در این سمت تا کنون به مساله ای هولناک تر از این موضوع برنخورده است.
بر اساس گزارش لس آنجلس تایمز، ˈجیمز بی کومیˈ رییس اداره پلیس مرکزی آمریکا (اف بی آی) نیز به خبرنگاران گفت که این تهدید خواب را از چشمانش ربوده است.
وی همچنین از منطقه خاورمیانه به عنوان ˈسکوییˈ برای حملات کشتار جمعی مشابه آن چه در 11 سپتامبر 2001 رخ داد، یاد کرد.
از ماه آوریل (فرودرین/اردیبهشت) تاکنون دو شهروند آمریکایی به اتهام های تروریستی پیش از عزیمت به ترکیه و پیوستن به تروریست ها در منطقه دستگیر شده اند. در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) نیز یکی از ساکنان ایالت فلوریدای آمریکا به عنوان مهاجم انتحاری حمله ای در شمال سوریه شناسایی شد.
ˈجی جونزˈ یکی از مقامات سابق مبارزه با تروریسم آمریکا که اکنون با اندیشکده ˈراندˈ همکاری می کند، گفت: این رقم بیشترین شمار جنگجویان غربی است که تا کنون در نبردهای تروریستی حضور یافته اند.
ˈدانیل بایمنˈ استاد مطالعات امنیتی دانشگاه ˈجرج تاونˈ واشنگتن نیز میزان مشارکت شهروندان غربی در حملات تروریستی را چشمگیر دانست.
لس آنجلس تایمز افزود: برخی شبه نظامیان غربی به ˈجبهه النصرهˈ وابسته به القاعده می پیوندند که هدفش سرنگونی دولت ˈبشار اسدˈ در سوریه است و دیگر جنگجویان خارجی به گروه داعش پیوسته اند که بخش هایی از شرق سوریه و شمال عراق را به تصرف درآورده است.
به نوشته این روزنامه، با وجود شکست چشمگیر تروریست ها در جبهه های سوریه، دستاوردهای داعش در اشغال مناطقی از عراق و اعلام خلافت اسلامی، باعث شده تلاش همه گروه های تروریستی برای جذب پیکارجو از نقاط مختلف جهان، جان تازه ای بگیرد.
بسیاری از این گروه ها با انتشار ویدیوهای مربوط به نبرد و قرار دادن آن ها در شبکه اجتماعی ˈتوییترˈ به زبان انگلیسی توانسته اند حامیانی برای خود دست و پا کنند.
بر اساس این گزارش، تا کنون داعش توجه خود را بر اشغال مناطقی در سوریه و عراق معطوف کرده ، اما این رویکرد ممکن است تغییر کند.
نوآوری و رشد این گروه تروریستی آن قدر سریع صورت می گیرد که یکی از مقامات امنیت ملی آمریکا آن را ˈسیلیکون ولیˈ (Silicon Valley) سازمان های شبه نظامی نامیده است.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، درباره احتمال آغاز پروژه های جدید تروریست ها و تغییر مرکز توجه آن ها از داخل به سوی کشورهای خارجی ابراز نگرانی کرد.
اداره امنیت حمل و نقل آمریکا نیز ماه میلادی جاری اعلام کرد که از برخی فرودگاه های خارجی خواسته است، تدابیر امنیتی خود را به ویژه در زمینه کنترل گوشی های تلفن همراه و ابزارهای الکترونیک تشدید کنند.
به گفته مقام های دولت آمریکا، آژانس های جاسوسی هم سرعت غربالگری مسافرانی که در مسیر ترکیه تردد می کنند را افزایش داده است. ترکیه به عنوان مهم ترین مبدا ورودی به سوریه محسوب می شود.
گروهی از نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در پلیس مرکزی و دادستانی مرکزی آمریکا هم اکنون مشغول بررسی وضعیت دهها شهروند آمریکایی هستند که به خارج از این کشور سفر کرده و به اعتقاد مقامات مربوطه قصد ورود به سوریه و پیوستن به تروریست ها را دارند.
ˈاستیون پونتیسلوˈ فرمانده این گروه و دادستان کهنه کار آمریکایی چندی پیش در سفر به اروپا برای حضور در نشست با متحدان آمریکا به منظور بررسی این تهدید، هولد را همراهی کردند. هولدر در این نشست خواستاری همکاری اطلاعاتی بیشتر و اعمال قوانین سختگیرانه تر در زمینه حمایت از گروه های تروریستی شد.
انگلیس و فرانسه که بیشترین دارندگان گذرنامه های غربی در سوریه، شهروندان این کشورها هستند، چندی است تشدید تدابیر امنیتی را آغاز کرده اند.
به گفته مقامات مربوطه، در فاصله ماه های ژانویه و مارس (دی/فرودرین)، دست کم 40 نفر در انگلیس به اتهام حمایت از گروه های تروریستی در سوریه بازداشت شده اند.
فرانسه نیز اختیارات گسترده تری را به مقامات این کشور برای مسدود کردن وب سایت های تروریستی که به دنبال جذب نیروی خارجی هستند، اعطا کرده و دست پلیس را برای متوقف کردن شهروندان فرانسوی که با هدف جنگیدن به خارج از کشور می روند، باز گذاشته است.
شهروندان آمریکایی نیز از زمان آغاز جنگ سوریه در سال 2011 به گروه های تروریستی پیوسته اند و دست کم یکی از این افراد در این جنگ کشته شده است.
هرچند، نقش این گروه ها به عنوان پیکارجوی خارجی در جنگ سوریه تا ماه مه که یک شهروند آمریکایی در حمله ای انتحاری در شمال این کشور شرکت کرد، چندان مورد توجه قرار نگرفته بود.
خاورم**9156**7074**1651

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





29/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن