تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799043676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمار مسمومان روستایی خراسان شمالی از 300 نفر گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob شمار مسمومان روستایی خراسان شمالی از 300 نفر گذشت بجنورد - ایرنا - یک عضو شورای اسلامی روستای ˈقلعه خانˈ از توابع شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی از افزایش شمار مسموم شدگان این روستا به بیش از 300 نفر خبر داد.


به گزارش ایرنا، بروز نوعی مسمومیت در این روستا از روز دوشنبه شمار زیادی از اهالی این روستای 2500 نفری را به مراکز بهداشتی و درمانی منطقه کشانده است.
رییس شورای اسلامی این روستا صبح روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تا عصر دیروز حدود 250 نفر به علت مسمومیت به مراکز درمانی منطقه مراجعه کرده بودند که بر اساس آخرین اطلاعات دیشب نیز حدود 50 نفر دیگر خود را به مراکز درمانی رسانده اند.
ˈجان محمد کشوریˈ افزود: شنیده ها از آن حکایت دارد که چند نفر از مسمومین به آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان و دو نفر نیز به علت وخامت حالشان به بیمارستان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی اعزام شده اند.
گمانه زنی های اولیه حاکی از آن است که این مسمومیت ممکن است ناشی از آلودگی آب آشامیدنی روستا و یا غذای افطاری مسجد روستا در یکشنبه شب بوده باشد.
رییس شورای اسلامی قلعه خان اما احتمال مسمومیت از ناحیه آب روستا را بیشتر دانست و گفت: شماری از اهالی روستا با وجودی که از غذای افطاری مسجد نخورده اند دچار مسمومیت شده اند.
کشوری کمبود آب و قطعی مکرر آن را از مشکلات اساسی این روستا عنوان کرد و گفت: همین مساله موجب شده شمار زیادی از اهالی به استفاده از آب چاههای متفرقه روی آورده و یا آب را مدت زیادی در ظروف ذخیره سازی کنند که با توجه به گرمای هوا، احتمال آلوده شدن آن دور از ذهن نیست.
وی افزود: شبکه آب این روستا در شبانه روز حدود دو ساعت آب دارد که گاه این بی آبی ها 36 تا 48 ساعت هم طول می کشد.
رییس شورای اسلامی قلعه خان در عین حال همین بی نظمی در قطع و وصل آب را از مشکلات اهالی این روستا برشمرد که مردم را برای ذخیره کردن آب دچار مشکل کرده و گاه آنان را ناگزیر از مصرف شرب آب های متفرقه می کند.
یک مسوول در خانه بهداشت روستای قلعه خان نیز با بیان اینکه عمده اهالی خود به مراکز بهداشتی و درمانی منطقه مراجعه کرده اند، گفت: آمار دقیقی از شمار مبتلایان به مسمومیت در این روستا وجود ندارد.
وی بدون معرفی خود، احتمال وجود آلودگی در آب این روستا را بیشتر دانست و اظهار نظر بیشتر در این خصوص را به مرکز بهداشت و درمان شهر ˈقاضیˈ، مرکز بخش سملقان محول کرد.
ˈذبیحیˈ بخشدار سملقان نیز از هرگونه پاسخگویی در این خصوص خودداری کرده و خبرنگار ایرنا را به فرمانداری شهرستان مانه و سملقان ارجاع داد.
فرماندار مانه و سملقان گفت: هنوز علت مسمومیت روستاییان روستای قلعه خان این شهرستان مشخص نشده و آزمایش های لازم از بیماران انجام گرفته است.
ˈغلامرضا عوض زادهˈ در گفت و گو با ایرنا، هرگونه گمانه زنی در خصوص علت مسمومیت را تا قبل از اعلام نتایج آزمایش ها، نادرست و غیرکارشناسی عنوان کرد.
به گفته وی نتایج آزمایش بر روی روستاییان مسموم حداقل تا روز چهارشنبه مشخص نمی شود و تنها پس از آن در این زمینه می توان نظر داد.
فرماندار شهرستان مانه و سملقان افزود: پزشکان مراکز درمانی این شهرستان از غذای افطاری مصرفی روستاییان نیز نمونه برداری کرده اند تا بتوانند به نتیجه بهتری در زمینه علت مسمومیت برسند.
تماس خبرنگاران ایرنا با رییس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای دریافت نقطه نظرات آنان در این زمینه، به علت عدم پاسخگویی آنان به تلفن خود، بی نتیجه ماند.
روستای 2500 نفری ˈقلعه خانˈ از توابع بخش سملقان در فاصله 18 کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.
آشخانه مرکز شهرستان 105 هزار نفری مانه و سملقان از وجود بیمارستان بی بهره است. ک/4
2712.626

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن