تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802716227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ذبح حقوق بشر در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob ذبح حقوق بشر در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر یاسوج - چهره خون آلود غزه و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان سرزمین اشغالی در آستانه روز قدس از بارزترین فجایع جنگی و مصادیق نقض حقوق بشر است که در سایه سکوت مجامع بین المللی صورت می گیرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، تکرار تراژدی قتل عام مردم بی دفاع از سوی یک رژیم نامشروع در حالی صورت می گرد که مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر به جای اقدامی بازدارند با سکوت خود و احیانا سیاست ترغیب، همراه وشریک جرم اقدامات نفرت بار جوخه های مرگ باریکه ی غزه شده اند.
هر لحظه خانه های مردم بی دفاع غزه براثر بمباران ویرانه می شود، پیکر معصوم زنان و کودکان مظلوم این سرزمین حزن انگیز در خون پاک خود غوطه ور می شوند و چهره ی خون بار غزه وقاحت پوشالی بودن طرفداری حکومت های غربی از آزادی و دموکراسی را بیش از پیش آشکار می کند.
اینک که قلب جهان اسلام در آستانه روز قدس به جای اندیشه آزاد سازی سرزمین های اشغالی از تالم چهره ی خون آلود غزه حزین است، تاریخ شاهد مصیبتی از شط خون سرخ کودکان معصوم غزه است که قبح آن چون لکه ننگی بر چهره ی تاریخ و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر باقی خواهد ماند.
برای جلوگیری از تشدید شدن عمق این فاجعه ضد بشری جا دارد که سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر مجامع منطقه ای و بین المللی با تقبیح این جنایات فجیع بیش از پیش برای دفاع ار حقوق ملت مظلوم فلسطین ایفای نقش و چاره اندیشی کنند.
آنچه از جنایات جوخه های مرگ رژیم سفاک صهیونیستی اسفناک تر است، دفاع بی چون و چرای اوباما رییس جمهور آمریکا از این اقدامات ضدبشری است، چیزی که هیمنه ی پوشالی تمدن، دموکراسی و دفاع از حقوق بشر آمریکا را نزد افکار عمومی مخدوش نموده و نقاب از چهره ی تبعیض آمیز و دوگانه ی دفاع از حقوق بشر دیگر قدرت های غربی برداشته است.
وضع جریمه های سنگین برای شهروندان فرانسوی شرکت کننده در تجمع دفاع از مردم غزه و تقبیح جنایات جنگی رژیم اسراییل برای اولین بار رسوایی دیگری برای دولتمردان فرانسه است که علاوه برحمایت صریح از نسل کشی یک رژیم منحوس، با این اقدام خود مرتکب سلب آزادی حقوق شهروندی در کشور به ظاهر متمدن خود شده است،اقدامی که به رویدادی پربازتاب در سانه ها منجر شده است.
کشتار بیش از 500 غیر نظامی بویژه زنان و کودکان بی دفاع در خانه و کاشانه و به عبارتی سرزمین غصب شده جد و اجدای خود بار دیگر چهره از نقاب دروغین دفاع از حقوق بشر قدرتهای غربی از جمله آمریکای جنایتکار برداشت.
اوباما که همواره از حقوق بشر،دموکراسی،امینت و صلح جهانی سخن رانده است،برخلاف انتظار افکار عمومی با حمایت مضموم و صریح از کشتار مردم بی دفاع غزه از سوی اسرایبل به خطر ادامه نسل کشی و تضییع حقوق ملت بی دفاع غزه و سرزمینهای اشغالی دامن زد.
سکوت مجامع بین المللی و شورای امنیت در اتخاذ اقدامی بازدارنده از یک جنایت فجیع و ضد بشری درحالی که نه تنها جهان اسلام بلکه افکار عمومی ملت های آزاد اندیش غربی را رنجانده و به صحنه آورده است،یکی از رویدادها و انفعال های تاریخی و فراموش نشدنی برای سازمان ملل و شورای امنیت محسوب می شود.
این درحالی است که اساسنامه دیوان کیفری بین المللی به شورای امنیت این امکان حقوقی را داده است تا در صورت مواجهه با وضعیت مضر بحال امنیت و صلح بین المللی که در آن یک یا چند جنایت مشمول صلاحیت دیوان کیفری بین المللی رخ داده است، با ارجاع وضعیت به دیوان کیفری بین المللی ، به تعقیب کیفری جنایتکاران عملی شود.( بند ب ماده 13 اساسنامه دیوان).
مطابق ماده 5 اساسنامه دیوان، جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و ژنوساید(نسل کشی) مشمول صلاحیت این مرجع کیفری بین المللی است و حوادث درحال وقوع در غزه از سوی اسراییل ،جنایات گروه های تکفیری در سوریه و عراق مصداق این وضعیت اسفبار است که با سکوت مجامع بین المللی همراه شده است.
مطابق ماده 6 اساسنامه ذکر شده نسل کشی(زدایی) عبارتست از انجام اعمالی از قبیل ؛ قتل، ایراد صدمه شدید جسمی یا روحی، تحمیل شرایط نامناسب زندگی، تحمیل اقداماتی به منظور جلوگیری از توالد و تناسل و انتقال اجباری اطفال یک گروه ملی ، قومی ، نژادی و مذهبی، به قصد نابودسازی تمام یا قسمتی از آن گروه.
اینک که قلب جهان اسلام در آستانه روز قدس به جای آزاد سازی سرزمین های اشغالی از تالم چهره ی خون آلود غزه رنجور شده است، جا دارد که سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر مجامع منطقه و بین المللی با تقبیح این جنایات فجیع بیش از پیش برای دفاع ارحقوق ملت مظلوم غزه و سرزمینهای اشغالی ایفای نقش و چاره اندیشی نمایند.
حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی روز قدس، نمایش وحدت آفرینی خوبی برای پاسخ به دشمنان اسلام و دفاع از حقوق مردم بی دفاع در سرزمینهای اشغالی و تقویت انتفاضه سنگ خواهد بود.
671مظفر عدالت نسب

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن