تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802784602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه
دولت اوباما مانند دولت‌های گذشته آمریکا در نیم قرن اخیر، از نظامی‌گری اسرائیل به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف امپریالیستی آمریکا، یعنی تسلط بر کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه، حمایت و پشتیبانی می‌کند.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" در مقاله‌ای به قلم "بیل ون آکن" می‌نویسد: مرگ، نابودی و رنج انسانی ناشی از حمله 12 روزه اسرائیل به نوار غزه، روز جمعه به شدت افزایش یافت. جمعه شب، در حالی که بمباران هوایی، زمینی و دریایی شدت گرفته بود، نیروهای اسرائیلی و ستون‌های زرهی در حمله‌ای تجاوزکارانه وارد خاک غزه شدند.


*** شباهت ترورهای مرگبار و مجازات‌های دسته‌جمعی مردم بي‌پناه فلسطین به دست نیروهای دفاعی اسرائیل با روش‌هایی که آلمان نازی به کار می‌بست
شمار کشته شدگان فلسطینی در روز جمعه به مرز 300 نفر و تعداد زخمی‌ها و مجروحین به بیش از 2200 نفر افزایش یافت. اتفاقات اخیر در غزه حاکی از وقوع یک جنایت جنگی طرح‌ریزی شده و ظالمانه علیه جمعیتی کاملا بی‌دفاع، و با حمایت کامل و آشکار واشنگتن و مشارکت اتحادیه اروپا و حکومت‌های عربی است.
مقایسه ترورهای مرگبار و مجازات‌های دسته‌جمعی مردم بي‌پناه فلسطین به دست نیروهای دفاعی اسرائیل با روش‌هایی که آلمان نازی به کار می‌بست، به هیچ وجه اغراق‌آمیز نیست. آتش حملات رژیم صهیونیستی بر سر مردم بی‌پناه نوار باریک غزه، که از دو طرف توسط رژیم صهیونیستی و نیروهای متجاوز آن، از طرف سوم با مرز مصر و از طرف چهارم با دریایی مملو از ناوهای اسرائیلی، محصور شده است، فرو بارید.


*** رژیم اشغالگر قدس با کسانی که در خانه‌های خود هستند، مانند تروریست‌ها رفتار می‌کند
واقعیت این است که در نوار غزه، هیچ جایی برای پنهان شدن و در امان ماندن از حملات رژیم صهیونیستی وجود ندارد. رژیم اشغالگر قدس با کسانی که در خانه‌های خود هستند، مانند تروریست‌ها رفتار می‌کند و بدون هیچ ابایی آن‌ها را به قتل می‌رساند.
پزشکان شهر «بیت هانون» در شمال شرقی غزه، جمعه شب گزارش دادند که یکی از تانک‌های رژیم صهیونیستی با تخریب خانه‌ای، تمامی اعضای یک خانواده 8 نفره را به شهادت رساند و اجساد آن‌ها را زیر آوار مدفون کرده است. به گفته «اشرف القدره»،‌ سخنگوی اورژانس غزه، قربانیان این جنایت بی‌رحمانه، خانواده‌ای متشکل از دو مرد، دو زن و 4 کودک بودند که یکی از آن‌ها یک نوزاد 5 ماهه بود. 


*** حمله بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
روز جمعه، مقامات سازمان ملل در غزه گزارش دادند که شمار مردم آواره‌ای که در مراکز سازمان ملل در غزه به دنبال سرپناه مي‌گردند، دوبرابر شده و به بیش از 40 هزار نفر رسیده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که منابع برق و آب این مراکز، براثر ازدیاد جمعیت مراجعه کننده قطع شده است و منابع غذایی این مراکز نیز رو به اتمام است.
از آغاز حمله زمینی اسرائیل به غزه، بیمارستان‌های غزه که با هجوم افراد زخمی مواجه شده‌اند و در حالیکه بسیاری از لوازم و تجهیزات اولیه آن‌ها به اتمام رسیده است، در جنایتی آشکار علیه بشریت، بارها هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.


*** هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری «معان»، بیمارستان «القدس»، هدف حمله شبانه نیروهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در نتیجه آتش‌سوزی حاصل از بمباران، بخش‌های متعددی از این بیمارستان طعمه حریق شد. بیمارستان «بیت هانون» نیز هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت که موجب تخریب طبقات بالایی بیمارستان و ترس و وحشت بیماران و کارکنان این بیمارستان شد. «الوفا»، یکی دیگر از بیمارستان‌های غزه نیز هدف حملات تانک‌ها قرار گرفت.
«بسام العشی»، رئیس‌ این بیمارستان به خبرگزاری فرانسه گفت: «تانک‌های اسرائیلی، بیمارستان را هدف حملات خود قرار داده‌اند که در نتیجه آن، چنین پرستار مجروح شده‌اند. هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد. اگر یک بیمارستان جای امنی نباشد، پس هیچ جا امن نیست.»


*** اغلب مجروحانی که پنجشنبه شب به بیمارستان ناصر برده شدند، کودکان بی‌گناه بودند
گزارشی از بیمارستان «ناصر» در شهر «خان یونس» واقع در جنوب غزه نیز حاکی از تلفات انسانی بسیار ناگوار ناشی از تجاوز وحشیانه اسرائیل است. بر اساس این گزارش، اغلب مجروحانی که پنجشنبه شب به این بیمارستان برده شدند، کودک بودند که دست کم 11 تن از آن‌ها به شهادت رسیدند.
در میان مجروحین، زنی 25 ساله به نام «خدیجه ابو هما» به چشم می‌خورد که در اثر حمله تانک‌ها به محله ای که در آن زندگی‌ می‌کرد، به شدت زخمی شده بود. بر اساس این گزارش: «ترکش، بسیاری از نقاط بدن او را پاره پاره کرده بود و در مغز وی جای گرفته بود؛ دست چپش شکسته بود و چشم چپش نیز درآمده بود. در کنار خدیجه، «عدی» 18 ساله خوابیده بود. سمت راست بدن او در اثر اصابت گلوله به مغزش، فلج شده بود.» وی نیز در این حادثه 4 تن از بستگان خود که شامل دو کودک 4 و 6 ساله بودند، از دست داده بود. یکی از بستگان وی نیز که پایش قطع شده بود، در همان بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود.


*** رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه از سلاح‌هایی استفاده می‌کند که در سطح بین المللی استفاده از آنها ممنوع است
دکتر «معتز الجبور»، مسئول این بخش از بیمارستان به خبرگزاری فرانسه گفت: «تمام دنیا مشغول تماشای قتل عام مردم بی‌گناه فلسطین هستند. آن‌ها مردمی بي‌گناه هستند که در خانه‌هایشان و در کنار بستگانشان زندگی می‌کردند. آنها باید به کجا بروند؟» به گفته مقامات وزارت بهداشت فلسطین، روز جمعه دست کم 63 فلسطینی کشته شدند. 
بر اساس گزارش‌ها، دولت اسرائیل با فراخواندن 18000 تن دیگر از سربازان ذخیره خود،‌ شمار نیروهای نظامی خود را در حمله به غزه، به 65000 تن رسانده است. به علاوه این رژیم ‌در حملات خود از سلاح‌هایی که در سطح بین المللی استفده از آنها ممنوع است، مانند بمب‌های فلوجت، استفاده می‌کند. «فلوجت» سلاحی مرگبار است که قادر است منطقه‌ای را با دارت‌های کشنده و همچنین گازهای سمی اشباع کند.


*** حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه
در بحبوحه این قتل عام، بارک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، صبح روز جمعه در گفت و گو با نتانیاهو، حمایت بی‌قید و شرط آمریکا را از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. 
اوباما سپس اعلام کرد که «... ما از تلاش‌‌‌های دیپلماتیک اسرائیل حمایت می‌کنیم تا مطمئن شویم که دیگر موشکی به قلمروی آن‌ها شلیک نمی‌شود. ما از حمله نظامی به غزه حمایت می‌کنیم و این حملات باید برای برچیدن پایگاه‌ها و تونل‌های ترور صورت گیرد و ما امیدواریم که اسرائیل تا رسیدن به این هدف، به کار خود ادامه دهد تا بدین وسیله تلفات غیرنظامی را به حداقل برساند.»


*** اظهار نظر اوباما در مورد به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی، حقیقتا زشت و وقیحانه است
اگر شرایط تا این اندازه ناراحت‌کننده و غم‌انگیز نبود، اظهارات اوباما بسیار خنده‌دار بود. طرز فکر اوباما مبنی بر این که این اقدام گسترده نظامی برای متوقف کردن موشک‌هایی صورت می‌گیرد که در فاصله زمانی 11 روزه، تنها به کشته شدن 1 اسرائیلی منجر شده است، یا اینکه نیروهای دفاعی اسرائیل اقدامات خود را به نابودی تونل‌ها محدود کرده‌اند، کاملا مضحک و خنده دار است. اظهار نظر اوباما در مورد به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی، ــ که 80 درصد فلسطینی‌های به شهادت رسیده در اقدامات اخیر را شامل می‌شود و بیش از یک چهارم آن را کودکان تشکیل می‌دهند ــ حقیقتا زشت و وقیحانه است.


*** حمله به غزه از مدت‌ها پیش تدارک دیده شده بود
به همین ترتیب، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در حالی که آتش‌بس فوری را خواستار می‌شد، اما بار دیگر از «حق اسرائیل برای دفاع از خود»، پشتیبانی کرد. اسرائیل نیز از این اظهارات به عنوان چراغ سبزی برای آغاز جنگ علیه مردم غزه استفاده کرده است.
حمله به غزه از مدت‌ها پیش تدارک دیده شده بود. این حمله در وهله اول، در واکنش به توافق اخیر حماس و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفت. این توافقنامه آشتی، دو قلمروی جدا شده غزه و کرانه غربی را تحت نهادی واحد، با هم متحد می‌کرد. اعضای حماس هیچ سمتی در این دولت نداشتند. اما با این وجود، به رغم به رسمیت شناختن دولت جدید فلسطین توسط واشنگتن، تل‌آویو تصمیم گرفت تا جدایی بین این دو قلمرو را همچنان حفظ کند.


*** دولت اوباما مانند دولت‌های گذشته آمریکا، از نظامی‌گری اسرائیل به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف امپریالیستی آمریکا، پشتیبانی می‌کند
دولت نتانیاهو تصمیم گرفت تا با تنگ‌تر کردن محاصره غزه و جلوگیری از پرداخت حقوق 43 هزار کارمند دولتی آن، این اتحاد را در هم بشکند. در همین زمان، رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن 3 نوجوان اسرائیلی در کرانه غربی که بعدها اجسادشان پیدا شد، به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب اعضای حماس در سرزمین اشغالی و دستگیری نزدیک به 600 نفر و راه‌اندازی موجی از سرکوب که در نتیجه آن دست کم 10 فلسطینی کشته شدند، استفاده کرد. این‌ مجازات‌های دسته جمعی و اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بود که نهایتا موجب شد تا اولین موشک از جانب غزه شلیک شود.
دولت اوباما مانند دولت‌های گذشته آمریکا در نیم قرن اخیر، از نظامی‌گری اسرائیل به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف امپریالیستی آمریکا، یعنی تسلط بر کشورهای نفت‌خیز خاورمیانه، حمایت و پشتیبانی می‌کند.


*** اهداف صهیونیست مستلزم کشته شدن ده‌ها هزار فلسطینی است
نتانیاهو با اشاره به اظهارات دروغ اوباما در مورد اینکه اسرائیل اقدامات خود را به تخریب تونل‌ها محدود می‌کند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی خود را برای تشدید قتل عام مردم غزه آماده می‌کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در مقر نظامی تل‌آویو به خبرنگاران گفت که وی به ارتش اسرائیل دستور داده است تا خود را برای گسترده کردن حملات زمینی به غزه آماده کنند.»
عناصر مهم دولت رژیم صهیونیستی، از جمله «اویگدور لیبرمن»، وزیر فاشیستی امور خارجه اسرائیل نیز خواستار به دست گرفتن کنترل دوباره غزه توسط نیروهای دفاعی اسرائیل و کشتن، دستگیری و یا اخراج تمامی اعضای حماس هستند ـــ این اهداف مستلزم کشته شدن ده‌ها هزار فلسطینی است.




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن