تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820396856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه اربابی روستای دیزج خلیل ثبت ملی شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
فرزین حق پرست ,خانه اربابی,خدیجه سلطان ملازاده
خانه اربابی روستای دیزج خلیل ثبت ملی شد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ثبت خانه تاریخی «اربابی» روستای دیزج خلیل شهرستان شبستر در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.




به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، فرزین حق پرست با اعلام این خبر، افزود: خانه اربابی در کنار سه اثر از استان های دیگر، پس از بررسی به شماره «31089» ثبت ملی شد. وی قدمت این اثر را دوره قاجار اعلام کرد و گفت: خانه اربابی دارای عرصه 490 متر متعلق به خانم خدیجه سلطان ملازاده بوده که با رضایت وراث وی به ثبت رسیده است. حق پرست با اشاره به ویژگی های خانه اربابی، افزود: این خانه دو طبقه دارای پوشش سقفی، پنجره های اروسی، نقاشی های شومینه، نقاشی های دیواری، نمای آجری و طنبی زیبایی است که آن را قابل توجه کرده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به آسیب هایی که این اثر دیده اظهار امیدواری کرد با ثبت خانه اربابی در فهرست آثار ملی به زودی مرمت های مورد نیاز این بنا آغاز شود. حق پرست با بیان اینکه شهرستان شبستر دارای آثار تاریخی و طبیعی فراوانی است، افزود: مقبره شیخ محمود شبستری، مسجد یادگار شاه تسوج و ده ها اثر تاریخی و گردشگری دیگر شهرستان شبستر را به منطقه ای با ظرفیت های قابل توجه گردشگری تبدیل کرده است.


دوشنبه 30 تیر 1393 19:09    بازدید:5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن